Pallantir Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Jeg har en Acer Aspire R7 (Star Trek-pc-en), og den har en stygg feil på det trådløse nettverket. Broadcoms mini PCIe-kort som sitter i den, funker elendig. Jeg er uansett ute etter mer fart, derfor vil jeg byttte det i et Intel 7260 AC (samtidig som jeg kjøper en Asus RT-AC66U AC-ruter). I tillegg vil jeg oppgradere jobbmaskinen min, som er en Dell Precision M6500, med det samme. Men det er tre forskjellige varianter av det samme kortet, og jeg klarer ikke å finne ut hva forskjellen er. De har disse betegnelsene: 7260.HMWANWB 7260.HMWWB 7260.NGWWB Alle disse er oppført som AC DualBand. Er det noen som kan snakke Intelsk og fortelle meg hva som er forskjellen på dem, og hva som kan fungere med Ivy Bridge (som Aceren har) og Q 820 (Clarksville?), som Dellen har. Må jeg bare kjøpe alle tre og teste hva som fungerer, eller er det noen måte å finne det ut på? Endret 1. september 2013 av Pallantir Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Som du ser på bildet over: (bildet under): Så ser du nok raskt ut hvordan disse ser ut: 7260.HMWWB De andre to vet jeg ikke, det jeg vet at også Wireless N har samme modellbetegnelsen Intel 7260 AC bare de er Wireless N (300 mbit) det står ofte i teksten under, vet at multicom har disse. Husk selv om kortene ser like ut som i din maskin trenger nettverkortene ikke å fungere, aner ikke hvordan Dell og Acer kommer ut her, vet det er problemer med laptoper rettet mot firmaer (Ofte med intel GPU) kan være låst til enkelte hovedkort f.eks SONY VAIO E14A1S1E maskinen jeg har fikk jeg ikke manuelt aktivert trådløs fordi jeg mangler en knapp å gjøre det med siden det går automatisk via hovedkortet, har selv hatt samme problem, så du må nok bare prøve, ville først tatt ut kortet du har nå, også sjekket hva du har, det kan være veldig vanskelig å få ut trådløs i enkelte maskiner, siden man kan måtte skru ut hele hovedkortet, selv er det slik på Asus V1V. Man mister helt klart garantien ved å gjøre det og kan være veldig vanskelig siden det er både skruer og taggete plast gjør at maskinen holdes sammen. Bor du i nærheten av Oslo eller trondheim ville jeg anbefalt deg å gå til Digitalimpuls, er kanskje litt dyrt å betale 300 kr men du slipper frakt og kan bruke åpenkjøp, greit nok i tilfelle det ikke virker. Endret 1. september 2013 av LMH1 Lenke til kommentar
Pallantir Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Det er 7260.HMWWB som Multicom har flest av, men takk for tipset om å se på hastigheten! For det ser ut til å stoppe på 300. Det står veldig lite om 7260.NGWWB, men på en annen side fant jeg ut at det går opp til 867 Mbps. Så da er vel dette det riktige å velge? Når det gjelder å få byttet kortet, tar det sånn omtrent fem minutter. Det er bare å skru av 12 Torx-skruer (tror jeg det var) i bunnen og løfte bunnen rett av, så står det klart der. Jeg tror ikke Acer er ille på å låse pc-ene sine til enkelte kort, men det er jo ikke godt å vite. Dellen er en bedriftsmaskin, men jeg kan jo ha flaks. Jeg bestiller nok to av 7260.NGWWB og tar sjansen på at det funker. Ellers har vi jo alltid returretten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå