Gå til innhold

Høyt de henger

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DAGENS BILDE:

Det er fornøyelig å se hvordan dette bildet av noen fallskjermhoppere (korriger meg gjerne hvis det er feil ekstremsportgren, jeg kjenner lite til sånt) koker ned til streker, former og farger.

De fire hopperne gir bildet en interessant symmetri, hvor man får et inntrykk av hvor ferden går fra topp til bunn. I tillegg står de fargerike skjermene godt til den dusere blå himmelen.

Lenke til kommentar

DAGENS BILDE:

Det er fornøyelig å se hvordan dette bildet av noen fallskjermhoppere (korriger meg gjerne hvis det er feil ekstremsportgren, jeg kjenner lite til sånt) koker ned til streker, former og farger.

De fire hopperne gir bildet en interessant symmetri, hvor man får et inntrykk av hvor ferden går fra topp til bunn. I tillegg står de fargerike skjermene godt til den dusere blå himmelen.

Det er paraglidere :)

(Og vi hopper ikke)

Lenke til kommentar

Veldig vanlig feil i media :)

Er jo snarlik fallskjermhoppere.

Det er flere måter å komme seg i lufta, men det vanlige er at vi går opp på fjell, legger ut vingen og deretter bare rett og slett løper uttafor fjellet. Når vi løper så kommer vingen over hodet vårt og etterhvert som fjellet blir brattere så flyr vi. Sånn helt kort fortalt.

Deretter seiler vi på vindene som går oppover. (Varm luft eller vind som treffer fjell)

Andre alternativer er å henge etter en båt/scooter i en wire som slippes sakte ut.

Håper trådstarter ikke blir fornærmet av "kupping" av tråd. :)

På bildet ser du undertegnede i startfasen fra et fjell.

(Foto: Kenneth Johansen, Mo i Rana)

post-25139-0-52904500-1378108622_thumb.jpg

Endret av stoners
Lenke til kommentar

DAGENS BILDE:

Takker og bukker så mye, overrasket at dette bildet her ble valgt ut.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...