Gå til innhold

Varme reisemål til en billig penge i desember/januar?

Kjeven

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nylig blitt gjort oppmerksom på at semesteret mitt slutter i begynnelsen av desember, og om tidligere timeplaner kan følges, så begynner ikke det neste før i midten av januar. Jeg ender derfor opp med minst en måned juleferie som jeg gjerne kunne tenkt meg å bruke deler av utenlands. Jeg vet derimot ikke hvor.

Eneste krav er at det må være relativt varmt der. Trenger ikke ha 364 soldager i året, men temperaturen bør ligge høyt. Ellers er jeg åpen for stort sett alt.

Da jeg er student og ikke har all verdens å rutte med er selvfølgelig pris også en faktor. Det må være relativt billig å fly dit, og billig å oppholde seg der. Jeg har telt og ryggsekk, og er ikke fremmed for litt god gammeldags backpacking for å spare penger, selv om jeg helt ærlig må innrømme at jeg helst vil sove i en ordentlig seng. Jeg skriver "relativt billig" fordi jeg ikke vil oppgi en makspris da priser åpenbart varierer etter hvor man flyr. Sleng ut noen forslag så ser vi!

Jeg har lyst til å dra tidlig i desember og være hjemme før julaften, eller dra tidlig i januar og være hjemme før skolen starter igjen.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs jo hva man er ute etter, men kanariøyene er vel det som er "sikkrest" med tanke på varme/været på den tiden av året - om man ikke drar enda lenger avgårde da, men da er gjerne fly turen noe dyrere vil jeg tro.

Sør på gran canaria er vel det området som er "sikkrest" når det kommer til Kanariøyene (Puerto rico/Mogan området)

Lenke til kommentar

Nja, er ikke så keen på Kanariøyene for å være ærlig, midt i høysesongen for charterturister og særlig billig er det heller ikke. Dessuten har jeg allerede vært i Spania... Burde kanskje vært mer spesifikk i førsteposten, men jeg mente ikke at jeg utelukkende er ute etter varme, heller at det må være varmt dit jeg drar. Vil gjerne gjøre andre ting også, storbyferie, kultur, severdigheter, osv. Om jeg kan ta et dykk i varmt vann så er ikke det negativt, men jeg er ikke så interessert i å brenne av flere tusen for å ligge på en strand i en uke.

Lenke til kommentar

Man må hvertfall utenfor Europa for å være sikret badetemperatur i januar.

Kan nok finne noen veldig gode tilbud i Egypt i disse tider. Sharm-El-Sheik området skal være veldig rolig sammenlignet med Kairo. Veldig varmt i havet, flott til dykking/snorkling.

Storbyferie? Da blir det vel Dubai eller Bangkok som blir billigst. Sistnevnte er jo en stor kulturell opplevelse og backpackerhovedstaten i Sørøst-Asia. Dyrere og lengre å fly til, men lavere levekostnader.

Lenke til kommentar

Man må hvertfall utenfor Europa for å være sikret badetemperatur i januar.

Kan nok finne noen veldig gode tilbud i Egypt i disse tider. Sharm-El-Sheik området skal være veldig rolig sammenlignet med Kairo. Veldig varmt i havet, flott til dykking/snorkling.

Storbyferie? Da blir det vel Dubai eller Bangkok som blir billigst. Sistnevnte er jo en stor kulturell opplevelse og backpackerhovedstaten i Sørøst-Asia. Dyrere og lengre å fly til, men lavere levekostnader.

Planlegger et lengre opphold i Midtøsten til neste år, så jeg venter litt med Egypt og Dubai. Jeg ser jeg kan komme meg til og fra Bangkok i ønsket tidsperiode med Norwegian for 5000, det er en ganske grei pris, eller hva?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...