Gå til innhold

Fra utvendig til innvendig

Anbefalte innlegg

Jeg har for det meste alltid et komplisert spørsmål som holder meg veldig distrahert. Denne gangen tenkte jeg at det er på tide å dele en av disse spørsmålene med noen andre.

Hvor mye styrer en persons utvendige utseende personligheten deres?

1. Hadde mann endt opp med en helt annen personlighet om utseende ditt brått hadde blitt forandret?
  2. Da tenker jeg både mot det man selv ville kalt styggere og vakrere eller bare noe nytt som at øyenfargen ble forandret.
  3. Vil store deler av personens personlighet forandres eller bare deres eget syn av dem selv og stolthet osv?
  4. Vil noen la seg påvirke mer en andre?
  5. Er det det andre sier så vil forandre personen eller det personen selv ser i speilet?
  6. Tror du det er noen som ikke ville latt seg påvirke i det hele tatt av forandringen?
  7. Hvis en hadde fått sitt gamle utseende tilbake vil noe fortsatt sitte igjen fra opplevelsen utenom minner?

Håper det er leselig for dere, er ikke kjent for norsk kunnskapene mine kan du si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv tenkt en del over spørsmålet. Og jeg tror personer flest beholder den samme oppførselen når de får et eldre utseende, med grått hår og litt rynker.

Men i sjeldne tilfeller, hvis man er ekstremt fokusert på sitt utseende, kan det føre til en stor krise å se gammel ut.

De fleste noterer seg at de har fått grått hår, og så går de videre i livet, like glade som før.

1240037_579796718733626_2127183203_n.jpg

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kult spørsmål. Tror nok ikke personligheten din vil endre seg så veldig. Men det kommer litt an på hvordan man definerer personlighet. Jeg tror nok personligheten din ville fått nye måter å uttrykke seg på. Hvis du for eksempel er blyg, så er det kanskje heller fordi du har en litt engstelig personlighet. Hvis du blir kjempepen og folk behandler deg bedre, så blir du kanskje mindre blyg, selv om du fortsatt har en like engstelig personlighet.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Sjølvsagt vil personligheten din endre seg dersom du får eit anna utseende. Årsaken er jo at personligheten rett og slett er ein generell tolkning av ein person sin oppførsel. Du vil forandre oppførsel dersom du f.eks. ser fin ut. Då vil du kanskje virke meir attraktiv ovenfor det motsette kjønn og være mindre redd for å spør osv. Det er vanskelig å sei kor mykje den vil endre seg, som også har noko å gjør med kor mykje du bryr deg om utseende. Eg bryr meg ikkje veldig mykje og min personlighet ville trulig ikkje bli veldig forandra.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tror det vil påvirke så og si alle så lenge de er i en fase av livet hvor de søker intim kontakt med andre mennesker.

Generelt vil jeg tro at jo yngre en person er, jo større vil personlighetssvingningen bli. Jo eldre man er jo mer "satt" er personligheten din, og svingningen blir mindre.

Lenke til kommentar

Oppførselen til en person er i veldig stor grad basert på andre mennesker sine forventninger til deg og din egen observasjon av mennesker du assosierer deg med (kultur).

Med forandret utseende, forandres forventningene til deg -- da alle mennesker, og da spesielt kjønnsmodne mennesker, dømmer andre mennesker basert på deres utseende i forhold til normalen.

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...