tandttandt Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) La meg starte med å si at jeg er ikke relgiøs på noe vis. Jeg vet at når man dør så dør man, da er man ingenting. Da er man død. Det er det som skremmer meg. Jeg ønsker å dø. Jeg syntes det er vanskelig å leve. Jeg sliter med å late som om at jeg er glad hele tiden. Jeg har drevet med det sååå lenge. Allmenheten tror at livet mitt er kult og koselig. Og det kunne kanskje ha vært det i en annens hode, si f.eks ditt. Si at livet mitt hadde tilhørt deg... Da ville du med ganske stor sansynlighet hatt et suverent liv. Hvorfor er jeg så trist? Hvorfor har jeg så lyst til å dø? Spør meg gjerne om noe du lurer på. Jeg har ikke skrevet så mye om hvem jeg er. Det er ikke så essensielt syntes jeg. Men om du lurer svarer jeg gjerne. ps. dette er ikke et nøye gjennomtenkt innlegg. forstår godt om dette ikke blir tatt seriøst. -ingen Endret 31. august 2013 av tandttandt Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Angående det å dø, så er det vel ingen som vet noe sikkert - men det som er helt sikkert er at ingen heller vet hva som skjer i det neste sekundet .. Så urnytt hellwr nuet, og slutt å bekymre deg for alt dette uvisse .. Jeg antar at du er ganske mye yngre enn meg, og jeg har hatt mitt å stri mwd også, og jeg vet nå at lykken er en liten bit mellom to biter lidelse, og en bit lidelse ligger mellom to biter med lykkw. Du kan bestemme helt på egenhånd hvor lenge du skal være lei deg - det handlwr om å "slippe" unyttige tanker og følelser Lykke til Lenke til kommentar
tandttandt Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Hei, takk for svar Jeg forstår at du kan skrive "Du kan bestemme helt på egenhånd hvor lenge du skal være lei deg" hvis du har erobret din deprisjon. Jeg kan godt prøve å endre instilling til livet en dag, prøve å være glad, se positivt på ting. Men det varer ikke lenge. Jeg prøver å se på ting positivt. Men noe hindrer meg i å se på ting på denne måten i lengre tid. Jeg føler at det du sier er det samme som å si "Du kan bli slank om du bare innstiller deg på deg" til en overvektig person. Bare fordi du har vært tykk og fått til å slanke deg betyr det ikke at samme metode fungerer for alle. Jeg konkluderer med at; selv om denne metoden om å bestemme seg for å ikke være deprimert fungerer for deg betyr det ikke at det fungerer for meg. Takk for svar. Jeg skal prøve å se positivt på ting. - ingen Lenke til kommentar
Extraterrestrial Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Det er bra du er redd for å dø, det viser at det er noe - innerst inne - i deg, som vil du skal fortsette å leve. Livet er ikke lett eller rettferdig, og nesten alle vil iløpet av livet tenke tanken på om døden kan være lettere. Hvorvidt hva som skjer etter døden, er det ingen som vet. Det at du skriver her inne kan tyde på at du vil snakke med noen om det, kanskje dele din historie? Du vet det nok fra før, men der finnes hjelpelinjer du kan ringe (nr: 116 123), for å snakke med noen - når som helst og helt gratis.Lykke til Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg forstår at du kan skrive "Du kan bestemme helt på egenhånd hvor lenge du skal være lei deg" hvis du har erobret din deprisjon. Jeg kan godt prøve å endre instilling til livet en dag, prøve å være glad, se positivt på ting. Men det varer ikke lenge. Jeg prøver å se på ting positivt. Men noe hindrer meg i å se på ting på denne måten i lengre tid. Om jeg får lov til å leke litt spirituell: "As a single drop of water fills a bucket so do small deeds of evil; as a single drop of water fills a bucket so do small deeds of good." - The Buddha Moderne, vestlig vitenskap beviser forresten at om du tenker mer positivt vil hjernen din, etter tid, forandre seg. Lenke til kommentar
tandttandt Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Det er bra du er redd for å dø, det viser at det er noe - innerst inne - i deg, som vil du skal fortsette å leve. Livet er ikke lett eller rettferdig, og nesten alle vil iløpet av livet tenke tanken på om døden kan være lettere. Hvorvidt hva som skjer etter døden, er det ingen som vet. Det at du skriver her inne kan tyde på at du vil snakke med noen om det, kanskje dele din historie? Du vet det nok fra før, men der finnes hjelpelinjer du kan ringe (nr: 116 123), for å snakke med noen - når som helst og helt gratis. Lykke til Tusen takk for svar =) Ja, jeg ønsker noen å prate med. Men tør ikke bruke stemmen min til å gjøre det. Det er vel derfor jeg prøver meg her. Jeg ville ha følt meg veldig rar og klein om jeg hadde hørt meg selv prøve å utrykke meg med dårlige setninger om hvor synd jeg syntes på meg selv. -ingen Endret 31. august 2013 av tandttandt Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Du må på ingen måte late som du er glad heile tida, det er lov til å være nedfor også. Eg vil uansett anbefale at du prøver å bryte dei faste rutinene dine litt. Dersom du er deprimert så har du ingenting å tape på å prøve noke nytt. Lenke til kommentar
tandttandt Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Om jeg får lov til å leke litt spirituell: "As a single drop of water fills a bucket so do small deeds of evil; as a single drop of water fills a bucket so do small deeds of good." - The Buddha Moderne, vestlig vitenskap beviser forresten at om du tenker mer positivt vil hjernen din, etter tid, forandre seg. Takk for fint svar. Jeg tror gjerne på at det kan gjøre en forskjell bare ved å starte å tenke positivt. Dette er noe jeg gjør. Men kanskje ikke får helt til. Men jeg skal virkelig prøve å ta meg selv i nakken når jeg har dumme tanker om meg selv. Men mener fremdeles at det skal noe mer til for å få meg tilbake på spor. Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Du må på ingen måte late som du er glad heile tida, det er lov til å være nedfor også. Hvorfor ikke? Positive folk tiltrekker seg positive folk, og omvendt. Hva er årsaken til at du er deprimert? Endret 31. august 2013 av The Doctor Lenke til kommentar
tandttandt Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Hvorfor ikke? Positive folk tiltrekker seg positive folk, og omvendt. Kunne ikke være mer eing. Vil ikke være en klein person som får folk til å syntes synd på meg. Jeg liker ikke folk som er negative og ønsker ikke å være en av dem jeg irriterer meg over. Lenke til kommentar
tandttandt Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 TS, hva er årsaken til at du er deprimert? Huff, svaret til spørsmålet her er skikkelig rotete. Hva om jeg prøve å lage en liste så det ikke blir overforklart og alt for langtrukkent? *"jeg er så stygg" *jeg har få venner *Jeg føler meg ikke god nok *Jeg sammenligner meg med andre *alle andre er så myyye bedre en meg (jeg ser hvor barnslig dette er, men det er tanker dratt rett ut av hode mitt) ... Det var et godt spørsmål med et veldig dårlig svar. Jeg vet ikke hvorfor jeg er deprimert. Det jeg tenker mest på er utseenet mitt og personligheten min. Det har mest med dette å gjøre. - ingen Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Hei, takk for svar Jeg forstår at du kan skrive "Du kan bestemme helt på egenhånd hvor lenge du skal være lei deg" hvis du har erobret din deprisjon. Jeg kan godt prøve å endre instilling til livet en dag, prøve å være glad, se positivt på ting. Men det varer ikke lenge. Jeg prøver å se på ting positivt. Men noe hindrer meg i å se på ting på denne måten i lengre tid. Jeg føler at det du sier er det samme som å si "Du kan bli slank om du bare innstiller deg på deg" til en overvektig person. Bare fordi du har vært tykk og fått til å slanke deg betyr det ikke at samme metode fungerer for alle. Jeg var bevisst på være litt utfordrende når jeg skrev det som jeg gjorde, og det er fordi du skriver noe om døden og at du er fortvilet .. Hvis du var suicidal, så kan en liten utfordring virke som en kjapp endring av perspektiv, og få deg til å bli interessert i hva mer denne brukeren kan utdype utfordringen med, og ikke gjøre skade på seg selv før du har fått avklaring fra den som utfordrer. Håper du tilgir meg at jeg valgte å være så tøff mot deg .. Så er jeg helt enig med deg i at ikke alle klarer å endre tankemønster, men det er bare veldig sjelden at ikke vanlig oppegående mennesker kan lære seg teknikken - fordi det er en teknikk, og jeg har øvd på sånne teknikker i mange år, og de virker meget godt for meg, hele tiden. Hva angår fedme, og spise"forstyrrelser", så er de helt ypperlig å bruke mental trening for å endre. Men så er det en del andre, som slett ikke klarer dette, og det er gjerne fordi de har blitt syk på sinnet, og da da anbefaler jeg så klart fastlegen, så fort som overhodet mulig Lykke til! Endret 31. august 2013 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg forstår noe av tankegangen din (tror jeg). Det er hardt å leve, og mye enklere å være død. På en annen side, når jeg er død er jeg nettopp det, død. Som levende kan det skje noe nytt når som helst. Selv om livet er vanskelig og tungt en stund betyr ikke det at det ikke vil ta seg opp igjen snart. Jeg vet ikke hvor gammel du er TS, men dersom du har noen gode minner allerede, vil det ikke være morro å se om du kan skape flere slike øyeblikk? Lenke til kommentar
IQ84 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Huff, svaret til spørsmålet her er skikkelig rotete. Hva om jeg prøve å lage en liste så det ikke blir overforklart og alt for langtrukkent? *"jeg er så stygg" *jeg har få venner *Jeg føler meg ikke god nok *Jeg sammenligner meg med andre *alle andre er så myyye bedre en meg (jeg ser hvor barnslig dette er, men det er tanker dratt rett ut av hode mitt) ... Det var et godt spørsmål med et veldig dårlig svar. Jeg vet ikke hvorfor jeg er deprimert. Det jeg tenker mest på er utseenet mitt og personligheten min. Det har mest med dette å gjøre. - ingen For meg virker det som om det er en eller annen vampyr som konstant kommer med negative kommentarer, sender deg blikk eller lignende, og at du derfor har dårlig selvbilde? Hender det at du f. eks. er redd for å si noe pga. at du frykter at noen vil reagere negativt på det? Om det er tilfelle anbefaler jeg deg på det sterkeste å be den personen om å slutte med det, og om det ikke funker bør du kutte kontakten. Underbevisstheten din husker alt som noen gang har skjedd i livet ditt, og derfor vil du før eller senere begynne å tro på hva disse vampyrene sier eller gjør. Heldigvis er det fullt mulig å omprogrammere underbevisstheten din til å kvitte seg med irrasjonelle tanker. Det gjør du gjennom å daglig utvide komfortsonen din. Om det enn er noe så enkelt som å snakke med kassedamen du frykter, bare gjør det og underbevisstheten din vil etterhvert forstå at det slettes ikke er noe farlig. Om det er noe du redd for å gjøre er det mer enn noe annet et tegn på at du bør gjøre det. Ja, jeg vet det er lettere sagt enn gjort. Når det gjelder dine tanker om at du ikke er bra nok i forhold til andre, så trenger det på ingen måte å være sant. Selvsikre og glade folk syns som oftest at de er bedre, smartere, morsommere, finere osv. enn andre folk, mens deprimerte personer tenker at de er dummere, styggere (blablabla...) enn andre. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Jeg forstår noe av tankegangen din (tror jeg). Det er hardt å leve, og mye enklere å være død. På en annen side, når jeg er død er jeg nettopp det, død. Som levende kan det skje noe nytt når som helst. Men hvis du nå dør og det bare blir helt svart, da driter du jo regelrett i om det kunne skjedd noe i morra eller om en uke? Men hvis det nå skjer noe når som helst og det som skjer er så negativt som det kan få blitt, hva er det da som er så bra? Plutselig så det jo mye bedre ut å være død? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 https://www.soschat.no/ Der kan du chatte med folk som jeg regner med er flinke til å lytte, gi råd, og samt bry seg litt om deg. Det finnes vel og andre måter å få hjelp på. Kanskje det ville være lurt å ta kontakt med fastlegen og fortell om problemene og. Om du ikke klarer å ringe, så er det sikkert mulig å sende melding på en måte og. Det finnes håp for alle Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Om noen år ser du tilbake og skjønner hvilken idiot du var som i det hele tatt tenkte på noe sånt. Selv om du ikke ser noe lys i enden av tunnelen nå vet du aldri hvordan det vil forandre seg i fremtiden. Dårlig selvtillit er fullt mulig å overvinne, selv om det sitter dypt inni deg. Det er jeg selv et godt eksempel på. Min største frykt for å dø er ikke spørsmålet om hva som vil skje med meg, men tanken på hvordan det vil knuse mine næreste. Du dreper du ikke bare deg selv, men også en bit av folk rundt deg. Lenke til kommentar
(idioten) Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hvor mange år er du ? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Gjennom dialog med SSFF, Seksjon for selvmordsforkning og forebygging har vi fått råd om hvordan man skal behandle innlegg fra brukere som vurderer å ta sitt eget liv. Tråden blir derfor stengt og jeg henviser den eller de som måtte ha reelle tankar om dette om å ta kontakt med profesjonell hjelp. Forumbrukerene her inne har ikke den nødvendige kunnskap og forutsetningene for å takle en situasjon som dette. Det finnes dyktige folk der ute som kan hjelpe deg med den slags tanker, jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt for en prat. Du kan og ta kontakt anonymt på nettet gjennom nettsidene til Kirkens SOS. Kristeinformasjon i nødstilfelle Krisetelefonen til Kirkens SOS i Norge: 815 33 300 (Teksttelefonen for døve tlf. 55 32 56 97) Kirkens SOS Chat (åpningstid mandag til fredag 18:30-22:30) Om noen har spørsmål eller kommentarer så ta gjerne kontakt med meg eller andre i moderatorlaget til diskusjon.no over personlig melding. Mvh Malvado. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg