Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Men hvordan kan du lese artikler som dette uten å tenke at det kan være noe galt med dagens system, eller at noe burde gjøres? Brannslukking fungerer ikke. Da har allerede skaden skjedd. Og den kriminelle utviklingen har gått rett oppover hvert eneste år med dagens regjering. Endring må skje. Om ikke fra dagens regjering, så fra morgendagens regjering. Forhåpentligvis før Norge går konkurs. Det skal ikke mye elementær regnskapsforståelse til for å skjønne at det hadde vært verre med FrP i posisjon? Eller skal de trekke på fremtidige generasjoners (pensjoner) for å finansiere dette stuntet også? Ikke måte på hva de skal få til med 100 milliarder i skattelette, fjerning av bompenger og trekk på fremtidige generasjoners pensjoner. Dette er så gjennomskuelig for dem som kan litt økonomi at de forstår at FrPs politikk er reinspikka populisme for å kjøpe stemmer ved å svekke våre statsfinanser og dagens ungdoms sine pensjoner. Spetalen har kastet seg inn i valgkampinnspurten. Har han satt en stopp loss eller selger han sin lett gjennomskubare politiske propaganda kort? Har han sjekket risk reward? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Du mener Kyoto-avtalen som ingen av de faktiske store "miljøsvinene" ikke har signert seg med i? Norges forurensning er en dråpe i havet i forhold til de virkelige folketunge nasjonene. Om vi signerer eller ikke har ikke en dritt å si. Det blir som å foreta en en-manns-boikott av et produkt. Tror du Freia går konkurs om jeg slutter å kjøpe en melkesjokolade? Nei. Tror du klimaet på jorden er avhengig Norges underskrift? Nei. Nei men det sender ut politiske signaler til andre små, store og ikke minst oljeproduserende land. Mener du at vi skal melde oss ut Fn også, siden Norge er så lite og betydningsløst i global målestokk? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Dette er så gjennomskuelig for dem som kan litt økonomi at de forstår at FrPs politikk er reinspikka populisme for å kjøpe stemmer ved å svekke våre statsfinanser og dagens ungdoms sine pensjoner.Likevel har de en rekke folk som stemmer på de, også fra de i bransjen som jobber med økonomi. Er det ikke mulig at du tar... feil? 1 Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Nei men det sender ut politiske signaler til andre små, store og ikke minst oljeproduserende land. Mener du at vi skal melde oss ut Fn også, siden Norge er så lite og betydningsløst i global målestokk?Jeg mener vi burde forholde oss realistisk. Vi er nok ganske slagkraftige når det kommer til diplomati, spesialstyrker, økonomi og lignende. Men utslipp? Når både Canada, USA og Russland ikke gidder å bry seg om den? 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Likevel har de en rekke folk som stemmer på de, også fra de i bransjen som jobber med økonomi. Er det ikke mulig at du tar... feil? Jo det er mulig, men jeg har ikke sett en overbevisende økonom fra den leiren. Kan du gi meg en? Lenke til kommentar
Slimda Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Nei, jeg har ikke relevant kunnskap eller utdanning innenfor økonomi til å kunne si hvilken økonom som har "rett" eller "feil". Men når det dukker opp undersøkelse på undersøkelse og rapport på rapport som tilsier at Norge vil gå konkurs om vi følger samme sti, føler jeg meg trygg på å kunne stemme på alternativet. Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 (endret) Likevel har de en rekke folk som stemmer på de, også fra de i bransjen som jobber med økonomi. Er det ikke mulig at du tar... feil? Det er stor enighet blant økonomer om at FrPs ønske om å oppheve handlingsregelen er veldig lite smart. http://www.nrk.no/valg2013/okonomer-sabler-ned-frp-1.11202483 Endret 3. september 2013 av nahojp Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det er stor enighet blant økonomer om at FrPs ønske om å oppheve handlingsregelen er veldig lite smart. http://www.nrk.no/valg2013/okonomer-sabler-ned-frp-1.11202483 Men er det smart å: -Bruka 400 milliardar, nesten 40 % av eit heilt statsbudsjett, på NAV? -Ta inn fleire og fleire innvandrarar frå Afrika og Midtausten, då dette på sikt kan kosta eit heilt oljefond? 2 Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Det skal ikke mye elementær regnskapsforståelse til for å skjønne at det hadde vært verre med FrP i posisjon? Eller skal de trekke på fremtidige generasjoners (pensjoner) for å finansiere dette stuntet også? Kutting av NAV-budsjettet på 400 mrd i året er jo ein start (også relatert til innvandring). 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 (endret) Kutting av NAV-budsjettet på 400 mrd i året er jo ein start (også relatert til innvandring). Konkretiser med Kilde Analyse Sammenheng Hvilke poster som skal kuttes i NAV's budsjetter. Traff han spikeren på hodet? Endret 4. september 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Men er det smart å: -Bruka 400 milliardar, nesten 40 % av eit heilt statsbudsjett, på NAV? -Ta inn fleire og fleire innvandrarar frå Afrika og Midtausten, då dette på sikt kan kosta eit heilt oljefond? NAV sine utbetalinger går til mye rart. Den største posten er alderspensjon - og jeg har ikke sett noe til at FrP går inn for innsparinger der. Tvert i mot vil Carl I. Hagen trekke staten inn for rettsapparatet fordi man har forsøkt å kutte litt. Det er vel ingen som mener at det å ta i mot flyktninger og asylsøkere er økonomisk smart. At Norge tar i mot noen asylsøkere handler om etikk og solidaritet, ikke økonomi. 1 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 At Norge tar i mot noen asylsøkere handler om etikk og solidaritet, ikke økonomi. Selvfølgelig handler det også om økonomi, men noen ser seg kun blind på feilslått etikk og solidaritet. Det er flere som har fått asyl, som drar på ferie fra der de liksom flykter fra - sier seg selv hvor feil det er den etikken og solidariteten. (flere grunner, men gidder ikke å nevne) 1 Lenke til kommentar
Tå. Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 Hadde ikke planer om å støtte demokratiet ved å avgi min stemme, men så går jeg inn på forumet og ser udemokraten kgun som øser ut med eder og galle. Det er god nok grunn til å stemme FRP! 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 5. september 2013 Del Skrevet 5. september 2013 (endret) Hadde ikke planer om å støtte demokratiet ved å avgi min stemme, men så går jeg inn på forumet og ser udemokraten kgun som øser ut med eder og galle. Det er god nok grunn til å stemme FRP! For en fantastisk argumentasjon. Du burde gå på tå og hev og ikke braute deg inn i slutten med substansløst pjatt. Har du stått opp fra de døde nå i slutten med sedvanlig saklig argumentasjon? The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter. Winston Churchill Tå, du er en fare for demokratiet. Tråkket jeg deg på en øm tå nå? Endret 5. september 2013 av Slettet+9871234 Lenke til kommentar
G Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Er det noen som kan verifisere eller avfeie denne påstanden om FrP som en sannhet eller løgn? • Fjerning av grunnleggende velferdsrettigheter og helsetjenester for alle arbeidsinnvandrere. Det er selvfølgelig ikke en FrP politiker som har ytret påstanden, og her er kilden Selv om jeg kan like en del ting FrP ytrer om på det ene og det andre, så blir man aldri helt enig. Dersom sitatet / påstanden ovenfor er en av sannhetene om FrP, så må jeg si at jeg er litt sjokkert. Grunnen til at jeg blir så sjokkert, det er at man har et EØS-samarbeid, og i det samarbeidet så trodde jeg ikke Norge kunne fire på rettigheter til andre EU-borgere som ønsker å prøve seg på det norske arbeidsmarkedet. Artikkelen som er lenket til omtaler en latvier som eksempel. Jeg mener Latvia er med i EU-medlemsskapet, sånn for ordens skyld. Latvia er jo kun et eksempel, men det er jo høyst aktuellt da det er mange arbeidsinnvandrere også fra andre EU-tilknyttede land. Da tvinger det neste spørsmålet seg fram: Vil FrP forsøke å få Norge ut av EØS-samarbeidet? For jeg vil tro at represaliene fra EU vil være ganske harde dersom det i Sitatet blir realiteten for Norge med en evt. ny balanse på Stortinget som eventuellt ville at det skulle bli slik. Endret 6. september 2013 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Innvandringspolitikken og det at de kjører en hardere linje generelt (hardere linje har også sine ulemper på enkelte ting, men veier lettere enn totalen) Er møkklei av all kriminaliteten og bortkastete penger på folk som bare snylter/suger uten å yte noe selv. Masse jeg er uenig med FrP i (som alle partier), men er litt lei av den "vi har en ansvarlig økonomisk politikk" av enkelte som poengterer det hele tiden, og som bare vil ha penger på bok - mens folk dør i sykehuskø, har ikke topp moderne utstyr osv, bare for at man vil spare. Det er å spare seg til fant, når man lar folk dø pga sin sparing - noe som ikke er "ansvarlig" politikk i mine øyne. Enig i mye av det du sier. Men å kalle det for at folk snylter må nok nyanseres bedre. Det er mange som ikke er i stand til noe annet enn å motta trygd. Eller NAV er kanskje ikke i stand til å få aktivisert dem. Samt at man har noen snyltere med på lasset, og det kan være vanskelig å ta knekken på snyltingen uten at det får følger også for "lovlydige" borgere som ikke er ute etter å snylte. De største snylterne tror jeg sitter i partiet AP, så har man også satt skapet der jeg tror det skal stå. Min stemme skal ihvertfall gå til et parti nærmere høyresiden eller på høyresiden denne gang. Norge er overmodent for et nytt og friskt pust. Det lukter gammel rød-grønn svette lang vei av Norge. Dette markert i blått er tilsvar. Dersom man skal gå inn for å fortsette å beholde et velferdssamfunn, så kan jeg ikke bli mer enig med deg enn måten du har ordlagt det på. Det måtte være om det ble bestemt at velferdssamfunnet skulle avvikles at man kunne lagt vekk uttrykket som du benytter "ansvarlig politikk". Jeg synes velferdsidéen er fin den, men la oss ikke uthule den med hverken dumme AP-politikere eller litt for ivrige høyreradikale. Sånn jeg ser det står velferdspolitikken i fare for å få stygge skader av flere enn et parti. Jeg tror likevel at neste Stortingssammensetning blir slik at ingen klarer å virkelig ødelegge velferdsamfunnet. Vekk med AP fra lederskapet, og FrP får heller ikke igjennom alt de ønsker. Det skal bli litt interessant å se hva FrP faktisk får igjennom, fordi de er såpass store at de ikke kan bli oversett. Betinget at det ikke blir noe annet rødlig som får fortsette da.. Endret 6. september 2013 av G Lenke til kommentar
G Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Skal ikke stemme FrP, men det jeg forsåvidt er enig i er den økte privatiseringen, mindre byråkrati og økt frihet for individet. Veldig enig i det jeg har markert med blått. Jeg vil ikke utelukke FrP blant de jeg kan velge mellom. Det er tross alt et av de mer radikalt tenkende partiene på høyresiden. Kanskje det er bra med ihvertfall noe forandring på noe. Blir spennende å se effekten av hva FrP-setene på Stortinget kan bli. Lenke til kommentar
G Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Føler det sier seg selv, men ok. Øke frikortgrensen til 100 000: Som ungdom er det svært kjedelig å måtte passe på hvor mye man tjener slik at man unngår 40 000. Utrolig teit at man kan tjene 39 990 men får man 39 991 så må man betale skatt og få kun utbetalt 26k. Det er latterlig lite, om man jobber 2 dager i uka + sommer så går man fort forbi grensen. Lavere skatt for de som tjener lite: Det er en god del som ikke tjener så mye i året av diverse grunner, og man må faktisk tjene rundt 300 000 for å ikke leve under fattigdomsgrensen i Norge (196 000). For mange er dette vanskelig og oppnå. Arveavgiften: Det å betale for noe som går i arv er bare dumt. Om jeg en gang skulle arve huset eller hytten til min farfar som koster 3-4 mill, så er det helt banalt å betale 1 mill for huset. Dette er gode minner fra barndommen som er helt feil å betale 1 mill for å beholde og som kan nyttest videre. Takk for at du utdypet det der med Frikort. Jeg trodde et øyeblikk at du var riv ruskende gal. Men, så var det jo Frikort i egenandelssystemet for legebesøk og liknende jeg så for meg du ville øke til kr 100.000,- hehe Lenke til kommentar
G Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 Jeg vil si at FrP er det minst egoistiske partiet. De har en politikk som bygger på at andre ikke skal betale for deg. Det bygger på at det du som individ får til, reflekteres i belønning tilbake til deg. Med dagens politikk er det slik at man tar fra de som skaper arbeidsplasser, f.eks. fra Thon, og gir til utakknemlige mennesker, som f.eks. vaskekjerringer som ikke liker mennesker som Thon, som ga dem jobben deres. Du vil også få mer tilbake for det du betaler for; i dag betaler man som bilist 65 milliarder hvert år, men siden staten er grisk så får du bare tilbake 12 i form av veibygging og vedlikehold. De RødGrønne har i løpet av de 8 årene de har regjert, bygget hele 10.5 km motorvei. Hadde man øremerket og effektivisert kan man kutte disse avgiftene fra 65 milliarder til 30 milliarder og allikevel bruke mer på vei siden 100% av disse pengene skal gå til vei. Innvandringen er også en svært dyr og skadelig "berikelse", der økonomien blir rammet og samfunnet blir farligere. Kriminaliteten per hode blant etniske nordmenn er lav, mens den er høy hos utlendinger, spesielt de fra ikke-vestlige kulturer og land. FrPs politikk er også mye mer bærekraftig enn dages, da de vil satse mer på infrastruktur, noe som vil bety at fremtidige generasjoner har noe å leve av de også, annet enn dages byråkrati og tusenvis av unødvendige offentlige ansatte. Infrastruktur hjelper også privat sektor og industri til å vokse frem slik at man ikke blir så avhengige av petroleumssektoren. Stem FrP for en mer realistisk fremtid for landet vårt. Er du singel og lavtlønnet i Norge i dag, vil man tjene på å stemme FrP. Hvis man i dag jobber på Rema og bor utenfor byen og kjører til jobb hver dag, betaler bensin, bompenger og alt mulig rart, har man etter endt måneds arbeid lagt igjen så mye i statens lommebok at du så vidt har nok penger selv til å betale regningene dine. Man kan dermed likevel bare slutte i jobben og melde seg inn på nav. Kanskje en av grunnene til at så mange unge ender opp utenfor arbeidslivet? Mange fine tanker. Men du er vel klar over at FrP samtidig blir kritisert for å ville smøre oljeformue utover det ganske land? Lenke til kommentar
G Skrevet 6. september 2013 Del Skrevet 6. september 2013 (endret) Mente selvfølgelig i fjor. Det er allikevel lite med bare 10.5 km. Var veiene allerede av en standard med 2-felts motorvei før byggingen startet for disse veistrekk, eller er det omgjøring av landevei og helt nye veiruter man snakker om? Jeg synes også sånt kan være vesentlig å vite om. 4-felts er bra det, men om de bare har utvidet med flere felt som også er veldig fint, så virker det liksom ikke så veldig imponerende spør du meg. 10,5 km virker også svært magert når man tenker på det helhetlige Norge. Endret 6. september 2013 av G Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå