Gå til innhold

Hei, dere som skal stemme FrP

Anbefalte innlegg

Mange grunner til å stemme frp.. Er du singel, uten barn og uten empati for medmennesker vil det være ett naturlig valg. Mindre skatt, mindre avgifter og høyere forbruk fra staten. Stemmer du mot slipper du å være redd for at du står en dag med barn og familie.

Tenk om du står en dag med familie.. Jaja. stakar.. Godt du valgte at dine barn skulle måtte være avhengig av din lønn for å kunne bli det de vil. Godt at du valgte at staten skal styre de tingene som normalt ville gitt deg trygghet i hverdagen. Håper du tjener godt sånn at om du skulle bli syk vil få hjelp fort.

Flott den dagen du står på auksjon i barnehagen i håp om at du kan få den plassen i barnehagen med dyktig pedagog.

Frp er også ett godt valg når angrepskrig kommer på agendaen. Bare å gå på om det kan gi noe positivt. Fred og tapte menneskeliv vil vel ikke bety noe for deg?

Når tiden kommer at du blir gammel og dine foreldre ikke tjente nok til at du fikk gå på den skolen du drømte om, og du ikke fikk hjelp på sykehuset når du ble syk.. Vel da får du leve på fattigkassa da.. Det må da være din svakhet. At du aldri fikk hjelp er vl ikke din skyld?

Når du mister jobben fordi for mye penger er brukt av oljefondet og inflasjonen treffer.. Vel.. Er da din skyld det? Ja, du fortjener å få 70kr dagen sånn at du kan overleve på i din 30kvm hybel i en alder av 40 år etter å ha betalt skatt i alle år til vår blå regjering fordi du ikke har utdanning nok.

Sånn jeg ser det, mange gode grunner til å stemme frp! Om du har penger ihvertfall..

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke stem FRP hvis du vil ligge i gangen på sykehuset med flere andre, ikke stem FRP hvis du vil betale avgift på avgiften, ikke stem FRP hvis du liker å betale bompenger, ikke stem FRP hvis du forsatt vil betale for at andre kan ligge i sengen 24/7, ikke stem FRP hvis du synes at det er ok at østeuropeere har fri ferdsel inn i landet og kan stjele fra butikker uten å bli straffet for det. Ikke stem FRP hvis du liker at bilen din blir ristet løs på veiene. Ikke stem FRP hvis du vil overta dine foreldres hus uten å måtte ta opp lån for å betale arveavgiften. Ikke stem FRP hvis du vil ha valgfrihet. Ikke stem FRP hvis du liker at andre sier hva som er best for deg. Ikke stem FRP hvis du er kriminell. Listen er lang..

• Liker 7
Lenke til kommentar

Tja, men hva skal man få i støtte osv med dagens politikk. Hvor skal de hente pengene hen til alle sosiale goder, når oljen er borte? F.eks: Vi har jo ikke infrastruktur god nok til at det er så lett å skape lønnsom verdiskapninger i det ganske land. Oljefondet holder uansett kun i kort tid med alt av goder som må betales ut og ingenting kommer fra olje - hvor skal man da hente pengene fra?

Så skal vi vel ta inn ennå noen tusen utlendinger, ha penger til støtteordninger, psykiatrien, fengsler som skal holde stor % av disse fra å gjøre flere lovbrudd, støtteapparat rundt de som er voldtatt mm, til politi osv

Sorry, men empati argumentet syns jeg mister sin sjarm når jeg ser offer her i Norge som nettopp er offer takket være empati

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde vært utrolig teit om det var sant, men det er det ikke...

Det som hadde vært teit er frigrense på 100k...

Hvorfor er det ikke sant? Ifølge Skatteetaten kan man tjene opp til 39 950 med frikort, men tjener man mer må man ha skattekort.

Hvorfor er det dumt med 100k frigrense? 100k er ikke mye om man i tilleg må skatte av det.

Edit: Ser jeg kan ha misforstått. Er det slik at man må skatte for alt over 39 950?

Endret av Svigermors drøm
Lenke til kommentar

Stemmer ikke Frp, men tror oppheving av disse forbudene appellerer til mange:

Her er listen over ting som Frp vil til livs:

– Forbud mot søndagsåpne butikker

– Forbud mot å drikke alkohol i offentlig rom, som en piknik.

– Forbud mot salg av alkohol på valgdagen

– Forbud mot profesjonell boksing

– Forbud mot synlige lakrispiper i butikken.

– Forbud mot tipakninger med sigaretter

– Forbud mot salg av vin i butikken

– Forbud mot vanlige lyspærer

– Forbud mot synlig tobakk og røykeutstyr i butikken.

– Forbud mot offentlige tilstelninger, forestillinger og sportskonkurranser på helligdager

– Forbud mot majestetsfornærmelser

– Forbud mot hjørnekjøleskap

– Forbud mot Segway

– Forbud mot bygging i strandsonen

– Forbud mot reptiler som kjæledyr

– Forbud mot poker

– Forbud mot politisk reklame på TV

– Påbud om rullestoltilgjengelighet i alle boliger

– Forbud mot doble drinker

– Forbud mot friskoler uten pedagogisk eller religiøst alternativ.

– Forbud mot øllogo på alkoholfritt øl

– Forbud mot salg av øl etter kl. 20:00 på hverdager og 18:00 på lørdager

– Forbud mot vannpipetobakk

– Forbud mot brennevin til 19-åringer

– Forbud mot bruk av solarium for 17-åringer

– Forbud mot produktplassering

– Forbud mot å brenne egen brennevin

– Forbud mot privat oppskyting av nyttårsraketter med styrepinne

– Forbud mot skjenking etter kl. 03:00

– Forbud mot spilleautomater

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke sant? Ifølge Skatteetaten kan man tjene opp til 39 950 med frikort, men tjener man mer må man ha skattekort.

Hvorfor er det dumt med 100k frigrense? 100k er ikke mye om man i tilleg må skatte av det.

Edit: Ser jeg kan ha misforstått. Er det slik at man må skatte for alt over 39 950?

Ja, du skatter for det over.

Regnestykket er litt mer komplisert enn bare at man betaler skatt av alt over frikortgrensen. Men det er IKKE sånn at i det øyeblikk du bikker frikortgrensen, så må du betale 28% av det under.

(Og forøvrig: Hvis reglene var slik du trodde, så synes jeg likevel ikke det ville vært fornuftig å øke frikortgrensen. Tvert i mot - det flytter punktet på når tåpeligheten slår inn, og gjør utslaget enda større i det man bikker grensen.)

Redigert: Skatteetaten har en java-applet som beregner skatt her:

http://www.skatteetaten.no/no/Person/Skattekort-og-forskuddsskatt/Skatteberegning/Enkel-skatteberegning/Enkel-skatteberegning-2013/

Den har noen begrensninger, men klarer fint å vise hva som skjer om du tjener 39 000, 40 000 eller 100 000.

Endret av nahojp
Lenke til kommentar

De RødGrønne har i løpet av de 8 årene de har regjert, bygget hele 10.5 km motorvei.

Dette er feil. I perioden 2006 til 2013 har det blitt bygget 221 kilometer med 4 felts motorvei i Norge, dvs. at ca. 40% av de 4 felts motorveiene vi har her i landet ble bygget i denne perioden. Totalt finnes det nå 530 km med 4 felts motorvei.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Utrolig teit at man kan tjene 39 990 men får man 39 991 så må man betale skatt og få kun utbetalt 26k. Det er latterlig lite, om man jobber 2 dager i uka + sommer så går man fort forbi grensen.

Morsom, du. Det er sjølvsagt slik at jo meir ein tener, jo meir får ein utbetalt til slutt. Eit lite unntak er at om ein tener 39 997 kr, slik at ein får 99 kr i skatt, så slepp ein betala, medan om ein tener 1 kr meir og dermed får 100 kr i skatt, så lyt ein betala dette. Så i det tilfellet tapar ein 99 kr på å tena 1 kr meir. Men det har lite med påstanden din å gjera.

Lenke til kommentar

Kan noen som har besluttet å stemme FrP 9. september gi meg en seriøs argumentasjonsrekke for hvorfor?

Hovedårsaken til jeg stemmer FrP:

Innvandring.

FrP er hittil det eneste partiet som har turt å stikke ut hodet sitt og si at "Øy, dette kommer til å gå til helvete".

Ja, FrP har idioter i partiet. Det har de andre partiene også, men media liker å hakke ekstra hardt på FrP.

Se f.eks på den idioten av en politimann som poster rasistiske vitser på facebook. Dagbladet kalte han for "Frp-politimann" eller noe i den dur.

Fakta er at Norge ikke er i stand til å betale for levestandarden vi har nå, med den utviklingen vi har. Innvandringskostnadene og byråkratikostnadene er alt for høye. Og når dagens regjering sier at de har bygd så-og-så mange sengeplasser til syke, så er det ren og skjær løgn.

Eksempel: Sykkylven Kommune. Nytt bygg for gamlehjemmet, dobbelt så mange rom. Hurra! Eller, nei. Alle de gamle rommene går fra dobbeltrom til enkeltrom. Jøss. Allerede fullt, gitt...

Ta en titt på Sverige, og se på hvordan de har det. "Demokratene" eller hva de heter, som er hakket mer ekstreme enn FrP, blir åpentlig hetset og truet på gaten. De blir nektet å holde taler og tale sin politiske agenda, og blir utstøtt fra enhver samling. Likevel sitter Sverige på flere bydeler hvor analfabetisme og manglende utdanning.

Rosengård

38% of the population in Rosengård is employed.[8]

40% of the pupils in Rosengård fail grammar school.[9]

Og dere husker vel opptøyene som var i Oslo, utført hovedsaklig av innvandrerungdom? Min far fikk nesten hodeskallen sin knust grunnet en flyvende steinblokk som de hadde plukket opp av bakken. (Du vet, sånt som gatene i Oslo liker å ha)

Vi har rumenere og nigerianere og en haug andre asylsøkere og innvanderer som topper alle våre kriminelle statistikker, og ikke tjener vi penger på de heller.

Og midt oppi alt dette, hvor FrP er det ene partiet som sier "Uh, hallo?", så blir de beskyldt for rasisme og fremmedhat.

Men ja. Jeg stemmer FrP fordi jeg ønsker at mine fremtidige barn skal vokse opp trygt i Norge, med deres u-voldtatte mor. Jeg ønsker et Norge jeg kan vise frem til turister og verdenspolitikere. "Se her folkens. Se på dette flotte landet. Se hvor bra det fungerer. Lær av oss!".

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Hovedårsaken til jeg stemmer FrP:

Innvandring.

Det er vanlig at populister må ha noen fiender. For øvrig synes jeg sittende regjering fører en god innvandring og flyktningpolitikk, langt bedre enn den regjeringen Høyre satt i sist de var i posisjon.

Det var de som var ansvarlige for denne tragiske saken:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1519553

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Det er vanlig at populister må ha noen fiender. For øvrig synes jeg sittende regjering fører en god innvandring og flyktningpolitikk, langt bedre enn den regjeringen Høyre satt i sist de var i posisjon.

Det var de som var ansvarlige for denne tragiske saken:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1519553

Mulig de gjør det bedre enn Høyre-regjeringen for 8 år siden, men det betyr ikke at jobben de gjør nå er godt nok. Vi har en enorm tikkende bombe som kommer til å senke MF Norge om vi ikke gjør noe med det rimelig kjapt.

Det er mange som sier det samme om Global Oppvarming, men det er liksom helt OK å godta.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Men hvordan skal FrP og Høyre få en langt bedre innvandringspolitikk med titalls milliarder i skattelette? Skal de bygge mur langs Norges langstrakte kyst og landgrense. Sammenlign ikke med den lille øya Irland og den lille halvøya Danmark som er mindre enn Finmark fylke.

Tror du på julesnissen?

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Innvandring, sjølvsagt, kva andre argument treng ein?

Frp er på langt nær perfekt på alle måtar, men ein lyt stemma på dei for å påverka dei andre partia til å følga meir etter Frp i innvandringspolitikken. Det er grunn viktig nok, og til dømes Arbeidarpartiet har jo fulgt etter i seinare tid. Men Høgre derimot ligg i bakleksa på dette punktet. Sentrumspartia vil eg ikkje nemna ein gong.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror du på julesnissen?

Tror du på Jesus?

Hva har det med saken å gjøre egentlig? Ingenting. Jeg sitter ikke i styret for hverken FrP eller Høyre, og har dermed ikke tilgang til tallknusingen deres.

Men hvordan kan du lese artikler som dette uten å tenke at det kan være noe galt med dagens system, eller at noe burde gjøres?

Brannslukking fungerer ikke. Da har allerede skaden skjedd. Og den kriminelle utviklingen har gått rett oppover hvert eneste år med dagens regjering. Endring må skje. Om ikke fra dagens regjering, så fra morgendagens regjering. Forhåpentligvis før Norge går konkurs.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Innvandring, sjølvsagt, kva andre argument treng ein?

Frp er på langt nær perfekt på alle måtar, men ein lyt stemma på dei for å påverka dei andre partia til å følga meir etter Frp i innvandringspolitikken. Det er grunn viktig nok, og til dømes Arbeidarpartiet har jo fulgt etter i seinare tid. Men Høgre derimot ligg i bakleksa på dette punktet. Sentrumspartia vil eg ikkje nemna ein gong.

Nei Arbeiderpartiet fører egen politikk ut fra egen erkjennelse. Gi ikke FrP æren for den politikken som nok blir bedre enn FrPs . FrP kan også tenke seg å bryte barnekonvensjonen, flyktningekonvensjonen og menneskerettighetloven. Jfr. Mullah Krekar saken. Han er også puttet i fengsel under nåværende regjering for å ha truet Erna Solberg og Siv Jensen.

Arbeiderpartiet vil aldri bryte internasjonale avtaler. De er et ansvarlig parti som også har signert Kyoto avalen FrP utmerker seg om å være alene om å ikke undertegne.

FrP burde ende som en morsom fotnote i norsk politikk for evig å alltid under sperregrensen:

http://www.youtube.com/watch?v=NxSLa6p9mlo

http://www.youtube.com/watch?v=j8fGSPyr2xw

Moromann på linje med disse:

http://www.youtube.com/watch?v=-sZLfw46Acc

Lenke til kommentar

Arbeiderpartiet vil aldri bryte internasjonale avtaler. De er et ansvarlig parti som også har signert Kyoto avalen FrP utmerker seg om å være alene om å ikke undertegne.

Du mener Kyoto-avtalen som ingen av de faktiske store "miljøsvinene" ikke har signert seg med i? Norges forurensning er en dråpe i havet i forhold til de virkelige folketunge nasjonene. Om vi signerer eller ikke har ikke en dritt å si.

Det blir som å foreta en en-manns-boikott av et produkt. Tror du Freia går konkurs om jeg slutter å kjøpe en melkesjokolade? Nei. Tror du klimaet på jorden er avhengig Norges underskrift? Nei.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...