felicity Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Kan noen som har besluttet å stemme FrP 9. september gi meg en seriøs argumentasjonsrekke for hvorfor? Lenke til kommentar
Populært innlegg Konto brukes ikke Skrevet 31. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 31. august 2013 (endret) For at Høyre kan regjere med FrP istedet for disse småpartiene som da får trumfet gjennom sin politikk, som jeg er helt uenig i - da blir det for mye makt på micro-partier som egentlig ikke har støtte i befolkningen Endret 31. august 2013 av KarpeSkrotum 12 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 For at Høyre kan regjere med FrP istedet for disse småpartiene som da får trumfet gjennom sin politikk, som jeg er helt uenig i - da blir det for mye makt på micro-partier som egentlig ikke har støtte i befolkningen Det er da ikke 100 % avklart at Høyre velger FrP framfor småpartiene uansett, er det? Såfremt Høyre ikke avhenger av FrP for å få flertall, selvsagt. Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Det er da ikke 100 % avklart at Høyre velger FrP framfor småpartiene uansett, er det? Såfremt Høyre ikke avhenger av FrP for å få flertall, selvsagt. Det er nok ganske avklart så vidt jeg har skjønt jo. Og tror FRP vil få mer stemmer enn folk tror i år. Men hvorfor er det så interessant for deg hvorfor folk skal stemme FRP? 1 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Men hvorfor er det så interessant for deg hvorfor folk skal stemme FRP? Fordi jeg ikke greier å begripe hva som appellerer ved partipolitikken. 2 Lenke til kommentar
suuhoo Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Er mye jeg er ening i FRP, avgifter og slik, innvandringspolitikken deres, mer privatiserng. Stemmer du det, eller er det noen andre du stemmer på? 2 Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Fordi jeg ikke greier å begripe hva som appellerer ved partipolitikken. Egoisme for det norske folk er vel den røde tråden i FRPs politikk, og selv om jeg ikke er enig i mye av tullet deres, kan jeg heller ikke påstå at de er helt nedsnødd når det gjelder at det norske folks beste bør settes i fokus med fiaskoen AP har kjørt de siste år, og ja, jeg stemte AP ved forrige valg. Hurra for den gitt. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg har ikke stemmerett, men stemte FrP under skolevalget (selv om det ikke det betyr noe for det ekte valget). Grunnen er at under poltikkdebatten på skolen, var høyresiden og spesielt FrP mye mer engasjert enn de andre partiene. Politikken er også ganske god synes jeg, innvandringspolitikken, privatisering, strenger straffer ved kriminelle handlinger, mindre teite forbud samt bedre skattesystem. 5 Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Innvandringspolitikken og det at de kjører en hardere linje generelt (hardere linje har også sine ulemper på enkelte ting, men veier lettere enn totalen) Er møkklei av all kriminaliteten og bortkastete penger på folk som bare snylter/suger uten å yte noe selv. Masse jeg er uenig med FrP i (som alle partier), men er litt lei av den "vi har en ansvarlig økonomisk politikk" av enkelte som poengterer det hele tiden, og som bare vil ha penger på bok - mens folk dør i sykehuskø, har ikke topp moderne utstyr osv, bare for at man vil spare. Det er å spare seg til fant, når man lar folk dø pga sin sparing - noe som ikke er "ansvarlig" politikk i mine øyne. 5 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 bedre skattesystem. Denne oppfatningen er interessant! Vennligst utdyp. 1 Lenke til kommentar
Teza Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Kan noen som har besluttet å stemme FrP 9. september gi meg en seriøs argumentasjonsrekke for hvorfor? Dagens politiske kurs vil rasere landet på sikt. Skal vi få en endring av denne kursen trenger vi en blå regjering, des mer innblanding det blir fra sentrumspartiene des mindre vil kunne bli gjort med denne kursen. Er ikke uten grunn at sentrumspartiene prøver å rotte seg sammen, klarer de å presse seg inn i regjering vil vi få samme historien som sist. Rot, krangling, uenighet noe som vil føre til en politisk fiasko som AP vil utnytte til det maksimale ved neste valg. 50/50 mellom høyre og frp er ideelt i mine øyne, er da vi vil kunne se resultater som fører til et bedre rustet land for fremtiden. Dog kommer vi nok aldri til å få oppleve dette. Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Denne oppfatningen er interessant! Vennligst utdyp. Øke frikotrgrensen til 100 000, minske formueskatten, mindre skatt for de som ikke tjener så mye og vekk med arveavgiften. 6 Lenke til kommentar
SirreStrikk Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Skal ikke stemme FrP, men det jeg forsåvidt er enig i er den økte privatiseringen, mindre byråkrati og økt frihet for individet. Endret 31. august 2013 av SirreStrikk 2 Lenke til kommentar
felicity Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Øke frikotrgrensen til 100 000, minske formueskatten, mindre skatt for de som ikke tjener så mye og vekk med arveavgiften. Jeg er klar over hva FrP ønsker, jeg er mer interessert i hvorfor du oppfatter denne ordningen som bedre. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg har ikke landet ennå, men hvis jeg lander på FrP er det fordi: 1. Mer respekt for enkeltmennesket, dvs. reduksjon av unødvendige forbud og reguleringer som skal beskytte mennesker mot seg selv som om de var barn. Dette er det viktigste for min del. Høyre og Venstre er heller ikke så verst her. 2. Innstramming av en rav gal trygdepolitikk som ikke kan fortsette. Det er allerede nesten 400k mennesker i Norge på uføretrygd og nesten 200k på arbeidsavklaringspenger (hvilket vil si at en stor del av dem vil gå over på uføretrygd ettervert). Vi er en stat med 5 millioner innbyggere og vi er på god vei mot at kun en minoritet faktisk jobber (hvis man også trekker fra 700k alderspensjonister, 70k arbeidsløse samt alle barn, hjemmeværende og heltidsstudenter). En skremmende situasjon; alt avhenger av at oljeeventyret fortsetter, ellers er det full kollaps. At ikke flere innser hvor dramatisk dette er forbløffer meg. 3. Innstramming av en nesten like gal innvandringspolitikk, som på mange måter henger sammen med punktet over. Nye landsmenn er i snitt et nettotap for samfunnet selv om de jobber mye, da de samlet sett tar ut mer i velferdsytelser enn de tjener samfunnet. Dette gjelder også etniske nordmenn. Situasjonen er rett og slett den at med dagens system er hver nye munn å mette et skritt nærmere mot avvikling av velferdsstaten, for verdiskapningen øker ikke i takt med innvandringen. Hvis man ikke begrenser innvandring nå må man begrense velferdsstaten senere, og jeg tror de fleste er best tjent med førstnevnte - det gjelder også de innvandrerne som allerede er her. Igjen forbløffer det meg at ikke fler er bekymret over tallenes klare tale her - skjønner de ikke at det går mot et punkt hvor det hele stopper seg selv? 3 Lenke til kommentar
Jofred Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 FrP har noe god politikk, desverre blir det overskygget av egoistisk dumskap. 1 Lenke til kommentar
Svigermors drøm Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg er klar over hva FrP ønsker, jeg er mer interessert i hvorfor du oppfatter denne ordningen som bedre. Føler det sier seg selv, men ok. Øke frikortgrensen til 100 000: Som ungdom er det svært kjedelig å måtte passe på hvor mye man tjener slik at man unngår 40 000. Utrolig teit at man kan tjene 39 990 men får man 39 991 så må man betale skatt og få kun utbetalt 26k. Det er latterlig lite, om man jobber 2 dager i uka + sommer så går man fort forbi grensen. Lavere skatt for de som tjener lite: Det er en god del som ikke tjener så mye i året av diverse grunner, og man må faktisk tjene rundt 300 000 for å ikke leve under fattigdomsgrensen i Norge (196 000). For mange er dette vanskelig og oppnå. Arveavgiften: Det å betale for noe som går i arv er bare dumt. Om jeg en gang skulle arve huset eller hytten til min farfar som koster 3-4 mill, så er det helt banalt å betale 1 mill for huset. Dette er gode minner fra barndommen som er helt feil å betale 1 mill for å beholde og som kan nyttest videre. 3 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Jeg vil si at FrP er det minst egoistiske partiet. De har en politikk som bygger på at andre ikke skal betale for deg. Det bygger på at det du som individ får til, reflekteres i belønning tilbake til deg. Med dagens politikk er det slik at man tar fra de som skaper arbeidsplasser, f.eks. fra Thon, og gir til utakknemlige mennesker, som f.eks. vaskekjerringer som ikke liker mennesker som Thon, som ga dem jobben deres. Du vil også få mer tilbake for det du betaler for; i dag betaler man som bilist 65 milliarder hvert år, men siden staten er grisk så får du bare tilbake 12 i form av veibygging og vedlikehold. De RødGrønne har i løpet av de 8 årene de har regjert, bygget hele 10.5 km motorvei. Hadde man øremerket og effektivisert kan man kutte disse avgiftene fra 65 milliarder til 30 milliarder og allikevel bruke mer på vei siden 100% av disse pengene skal gå til vei. Innvandringen er også en svært dyr og skadelig "berikelse", der økonomien blir rammet og samfunnet blir farligere. Kriminaliteten per hode blant etniske nordmenn er lav, mens den er høy hos utlendinger, spesielt de fra ikke-vestlige kulturer og land. FrPs politikk er også mye mer bærekraftig enn dages, da de vil satse mer på infrastruktur, noe som vil bety at fremtidige generasjoner har noe å leve av de også, annet enn dages byråkrati og tusenvis av unødvendige offentlige ansatte. Infrastruktur hjelper også privat sektor og industri til å vokse frem slik at man ikke blir så avhengige av petroleumssektoren. Stem FrP for en mer realistisk fremtid for landet vårt. Føler det sier seg selv, men ok. Øke frikortgrensen til 100 000: Som ungdom er det svært kjedelig å måtte passe på hvor mye man tjener slik at man unngår 40 000. Utrolig teit at man kan tjene 39 990 men får man 39 991 så må man betale skatt og få kun utbetalt 26k. Det er latterlig lite, om man jobber 2 dager i uka + sommer så går man fort forbi grensen. Lavere skatt for de som tjener lite: Det er en god del som ikke tjener så mye i året av diverse grunner, og man må faktisk tjene rundt 300 000 for å ikke leve under fattigdomsgrensen i Norge (196 000). For mange er dette vanskelig og oppnå. Arveavgiften: Det å betale for noe som går i arv er bare dumt. Om jeg en gang skulle arve huset eller hytten til min farfar som koster 3-4 mill, så er det helt banalt å betale 1 mill for huset. Dette er gode minner fra barndommen som er helt feil å betale 1 mill for å beholde og som kan nyttest videre. Er du singel og lavtlønnet i Norge i dag, vil man tjene på å stemme FrP. Hvis man i dag jobber på Rema og bor utenfor byen og kjører til jobb hver dag, betaler bensin, bompenger og alt mulig rart, har man etter endt måneds arbeid lagt igjen så mye i statens lommebok at du så vidt har nok penger selv til å betale regningene dine. Man kan dermed likevel bare slutte i jobben og melde seg inn på nav. Kanskje en av grunnene til at så mange unge ender opp utenfor arbeidslivet? Endret 31. august 2013 av FrihetensRegn 8 Lenke til kommentar
Albatraum Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg stemmer FRP pga 11 måneders studiestøtte og at beløpet skal knyttes til grunnbeløpet i folketrygden. Regjeringen har ved hvert valg siden 2005 sagt at de skal innføre 11 måneder studiestøtte, men regjeringen har selv stemt ned forslaget hele 6 ganger i stortinget . Høyre stemte ned 11 måneders studiestøtte på årsmøtet og de vil ta penger i fra studentsamskipnaden som brukes til å bygge studentboliger og gi skattepengene våres til private. Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Utrolig teit at man kan tjene 39 990 men får man 39 991 så må man betale skatt og få kun utbetalt 26k. Det er latterlig lite, om man jobber 2 dager i uka + sommer så går man fort forbi grensen. Hadde vært utrolig teit om det var sant, men det er det ikke... Det som hadde vært teit er frigrense på 100k... Endret 31. august 2013 av Kakeshoma 4 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå