Gå til innhold

skal jeg kjope meg wiiu nå eller vente?

bjornhelge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det jeg lurer paa er om det blir billigere neste aar paa samme tid som naa. siden ps4 og xbox one kommer. det er heller ikke mange spill ute for wiiu ennda, men har saa innmari lyst paa en. men det er litt surt aa betale mer enn nodvendig.

Det du gjør er å vente på bundle Wii U med wind waker HD. Får MYE mer for pengene i den pakken!

Lenke til kommentar

brillene mine knakk nettopp naa.. maa skaffe nye, blir for dumt med teip fiks. saa da ble valget meget enkelt da. nye briller saa wiiu senere. har sikkert kommet zelda bundelen som noen her nevnte til neste aar.

De mente Bundelen med Windwaker HD som kommer nå i oktober. Ikke det nye zeldaspillet som mest sannsynlig ikke ser dagens lys før 2015.

Svaret er enkelt, har wiiU et spill du absolutt må spille, så kjøp den. Hvis ikke så lar du være å kjøpe til det kommer et spill du vil ha.

Må få lov å si at om du mente det du sa om at det kun er Zelda som er bra, så har du snever spillsmak ;)

Lenke til kommentar

De mente Bundelen med Windwaker HD som kommer nå i oktober. Ikke det nye zeldaspillet som mest sannsynlig ikke ser dagens lys før 2015.

Svaret er enkelt, har wiiU et spill du absolutt må spille, så kjøp den. Hvis ikke så lar du være å kjøpe til det kommer et spill du vil ha.

Må få lov å si at om du mente det du sa om at det kun er Zelda som er bra, så har du snever spillsmak ;)

nei har ikke snever spillsmak liker ogsaa mario da

Lenke til kommentar

http://www.eurogamer.net/articles/2013-08-28-wii-u-price-cut-announced

^ Kommer samtidig med den Zelda bundelen tidligere nevnt, så ville vel kanskje ventet ett par uker/1 måned. Vurderer selv konsollen langsiktig, men prisen er en tad høy iforhold til spillene jeg vurderer. :)

Nå er PS4 allerede forhåndsbestillt, så mulig jeg venter og bruker julegavepenger på Wii U'n. :wee:

Edit: fra artikkelen: "Amid terrible sales for the console, Nintendo has slashed the price of the Wii U Deluxe version by $50 to $299.99, effective from 20th September." - Så vent til da enkelt og greit. :)

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg syntes egentlig det er opplagt at man venter nå. WiiU har rett og slett ikke spill som er verdt sin konsollpris per dags dato. Ingen systemselgere. Det er vel derfor den selger dårligere enn Vita om dagen. Men spillene kommer - etter hvert. Nintendo er sent ute i HD-generasjonen etter å ha satset casual og håndholdt gjennom hele forrige gen. De er i en fase hvor de oppgraderer og nyetablerer seg utviklingsmessig. Det vil ta litt tid før man merker resultatene. Spesielt fordi vi ikke kan støtte oss på third party inntil da. Så du kan egentlig la tilbudene godgjøre seg oppimot et år til sånn jeg ser det. Lite poeng i å betale ekstra for at den skal stå og støve ned et halvt år++

Kjøp en av de andre plattformene. Evt. en 3DS. Der er det mye bra og mange tilbud. Du rekker ikke å spille kvartparten før de pøser på med mer.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Wii U i sommer og må si den har igjen gitt meg lyst til å spille etter at spillysten har ligget brakk i flere år. Vi koser oss med Mario, Pikmin 3, Rayman Legends og Nintendoland. Jeg har også ZombiU liggende, men har ikke kommet så langt enda.

Spillutvalget er ikke allverdens, men for min 5-åring og meg holder det i lange baner.

Planlegger Skylanders til ham til jul, Mario 3D og Mario Kart neste år. Og det hadde vært ufattelig moro med et nytt Mario Golf!

Lenke til kommentar

Da må du nokk vente noen år. Tviler på at slim er høyt prioritert med tanke på at konsollen allerede er ganske slim. Å lage slim koster også mer penger fordi det krever kraftigere hardware, så for å få det til samme pris eller billigere enn nå må vi vente noen år på teknologien til å drive oss litt fram slik at vi kan produsere samme konsollen for mindre penger. WiiU koster jo allerede mer å lage enn de selger den for. Ikke noe lurt å lage den enda dyrere for å selge den for rundt samme pris, spesielt med tanke på hvor lite den allerede selger pga. manglende titler.

Å hvilke forbedringer forventer du med slim? Eneste jeg kan tenke meg er mer intern minne, noe du egentlig ikke trenger med tanke på at om du har planer om å bruke eShop mye bør du kjøpe ekstern harddisk uansett. Ellers kan du risikere at de dropper bakover kompatibilitet med Wii sånn som Wii slim gjorde med GameCube for å redusere prisen til et akseptabelt nivå. Kan jo hende den får en bedre kontroller, men det er da ikke noe problem å kjøpe separat.

Til slutt, har du ikke æøå på tastaturet ditt? Eller hva er greia?

Endret av psychotim
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Svaret er meget simpelt.

Du sier du liker Zelda, så da kjøper du deg en Wii U når Zelda blir lansert.

Det er under 1 år siden Wii U ble lansert så du kan vente lenge på en "slim" utgave som det ikke er sikkert vil bli lansert engang. Om det i hele tatt skulle komme en Wii U Slim så skal en ikke se bort ifra at de gjør det samme som med Wii Slim, blandt annet å fjerne bakoverkompabilitet og internett av alle ting.

Jeg vil også legge til at 90% av postene/trådene dine bare er tullete spam eller spørsmål som du enkelt kunne funnet ut av selv.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Enig med Mr blake over her.

Denne tråden baserer seg på et spørsmål kun du selv kan svare på. Dermed er det lite betydning om noen sier du bør kjøpe nå, eller kjøpe senere. Samtidig lurer jeg også på hvorfor du ikke bruker Æ,Ø,Å i postene dine. Samtidig svarer du ikke konstruktivt i andre sine poster du har deltatt i.

Om det er noe teknisk eller andre ting som du selv ikke kan svare på/finne ut av, så stiller du det spørsmålet her på forumet. Om du bør kjøpe ting eller vente er jo ærlig talt noe som du må finne ut av selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...