nyttprosjekt Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg har 2 fysiske HD. En på 80 gig (C:)som bla XP ligger på (primary). Den andre på 120 gig (G) har jeg lagret mp3/film osv på og står som slave. Begge er Seagate og i NTFS format. Torsdag: Begge diskene funket helt fint, og jeg bestemte meg for å re-installere XP (maskinen var treg osv..). Jeg hadde en god del filer på C: som jeg tok "backup" på i form av å flytte de over til G:. For å være sikker på å ikke klusse med G, koblet jeg av strøm og Ide-kabel. Installeringen av XP gikk helt greit, alt startet opp som det skulle. Problem: Maskinen finner C-disken og alt er bare velstand, helt til jeg skal sjekke G (har selvfølgelig koblet den til igjen). Jeg må inn i Bios/disk-manager for å lokalisere den, noe den etterhvert gjorde. Men når jeg klikker på G i My Computer ønsker XP å formatere denne disken. Den viser forøvrig også kun 7,x gig. Løsning? Hva har skjedd? G-disken har vært fungerende tidligere, den var jo formatert og "full av digg". Hvorfor gjenkjenner ikke XP disken? Dette er et ganske kinkig problem, da jeg har masse filer på den som jeg ikke har brent ut på CD.... Disken fungerte tidligere, men nå ønsker XP formatere den... Det vil ikke jeg:) Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Får du opp noen melding om at den ikke er formatert? Har du en annen maskin du kan prøve den på? Høres ut som et meget kjipt problem og jeg vet at jeg hadde klikket hvis PC-en min hadde formatert min drømmeharddisk... Lenke til kommentar
nyttprosjekt Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Jeg får opp en melding i XP om at "stasjonen ikke er formatert, ønsker du å gjøre det". Det vil jeg selvfølgelig ikke, den var jo formatert og fungerende inntil jeg la inn XP på nytt... (må presisere at jeg koblet den fra under installeringen) Jeg la inn akkurat den samme XPen som jeg hadde tidligere. Jeg har ikke noen andre maskiner lett tilgjengelig for å prøve det, men må jeg drasse den på jobb eller .no så lar det seg selvfølgelig gjøre. Er det noe annet jeg kan gjøre (program el.) for å slippe å formatere? Hjelp! Lenke til kommentar
dr_k Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 filsystem? har du formatert den nye disken (c:) med fat32 f.eks. Har er det mulig du får problemer. dr_k Lenke til kommentar
nyttprosjekt Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Nei alle er formatert i NFTS (samme som de var før reinstall av XP). Det som er merkelig er at den nye installasjonen av XP ikke gjenkjenner G-disken. Jeg har bare installert på nytt XP på C, og ikke gjort noe med G (koblet den fra under installasjon). Er det noen som har en god forklaring (og gjerne en løsning) på dette? Håper det er noen som kan hjelpe, det er skikkelig nitrist om all dataen på G: skal være tapt.... Lenke til kommentar
Beo Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 så sant du ikke har flyttet noen jumpere, så ville jeg prøvd å bytte ide kabel, evt se etter on en av pinnene i HDD er blitt bøyd! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg får opp en melding i XP om at "stasjonen ikke er formatert, ønsker du å gjøre det".Og du er sikker på at du ser på riktig harddisk og ikke på en partisjon på den første harddisken? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå