Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alkohol inntak, hvor mye drikker dere?

Thomasas

Anbefalte innlegg

Hei!

Dama mi er litt bekymret over at jeg drikker mye på vors, og synes jeg bør kutte ned.. Hun blir brisen etter 3-4 glass vin, mens jeg har alltid med meg 0,4-0,5l bacardi 32% som jeg blandet ut med 1l burn.

Dette drikker jeg i løpet av et par timer og blir brisen, men ikke i nærheten av full. På byen fortsetter jeg med 4-6 vokda redbull.

Selv om jeg drikker dette blir jeg aldri mer enn brisen eller "litt"full, har aldri opplevd å ikke huske noe eller bli vinglete osv, og lurer på om det er farlig at jeg drikker såpass mye.

I følge kalkolatorene burde jeg jo hatt dødelig promille, men jeg føler meg helt fint. Har alltid vorset med bacardi jeg, i 5-6 år.

Så det jeg lurer på er om selv om jeg føler meg fin at jeg faktisk har farlig promille? :/ Eller forbrenner kroppen min bare sykt fort? De jeg vorser med skjønner heller ingenting av det..

Drikker ikke ofte heller, 1 gang i måneden og veier bare 75kg 178cm høy.

Pleier noen av dere å drikke like mye uten problem?

Er ikke noe must å drikke så mye, men blir liksom ikke i stemning uten å være litt brisen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det er mye å drikke såpass så ofte som én gang i måneden, men samtidig så kjenner jeg veldig mange som er mye "verre".

Jeg drikker gjerne minst like mye om jeg ført slår meg løs, men det er langt sjeldnere enn én gang i måneden.

Vanligvis holder jeg meg til maks 4-6 enheter i løpet av en kveld, men så har jeg festet godt fra meg tidligere i livet, da.

Endret av Phileas Fogg
Lenke til kommentar

Skal prøve med 4 0,5l cider i dag, men blir fort kvalm av sånne søte drikker, så må som regel helle det i meg raskt for å unngå å bli kvalm.

Forbrenningen er såpass rask at når jeg pleier å drikke cider må jeg pisse såpass mye at jeg blir edru før vi skal ut, og det er umulig å holde seg.. Er derfor jeg må ty til bacardi for å merke det, men da blir jeg i ordentlig godform også. Er jo kjipt å alltid være den som er helt edru når alle er helt i hundre.

Merkelige greier!

Lurte egentlig bare på om det kunne være skadelig å vorse med 0,5l bacardi når man ikke blir mer enn i godform, og om det var noen andre som gjorde det..

Før dro jeg ut 2 ganger i uka gjennom 2 år med samme opplegget, ble ikke dårlig av det heller.

Endret av Thomasas
Lenke til kommentar

Personlig blir jeg godfull etter 5 enheter øl. Da har jeg fått nok, og det er jeg veldig fornøyd med.

Du har nok ikke så mye å frykte - jeg har sett mye ungdommer som drikker samme mengde (dog ligger de etterhvert å sover på fortauet) hver helg, og de klarer seg (enn så lenge).

Hva med å kjøpe en promille test. Ta den når du er på ditt fulleste, se hvilket utslag du får.

Lenke til kommentar

Bare å drikk, sålenge du ikke blir trollat å blacke ut eller miste kontrollen helt. Jeg bruker å ta med en halvliter vodka på vors, men bruker nærmere 4 timer på den. Men jeg drikker nesten ikke mer når jeg er ute da, svømmer på en god bølge kan man si :)

Kroppen tåler mer alkohol om du drikker ofte og gjevnt. Du har fortsatt en promille som tilsier at du er full, men kroppen har vendt seg til alkoholen slik at du tåler promillen bedre.

Lenke til kommentar

Sjæl. Drikker som en svamp. Har ingen faste rutiner på hva jeg dytter i meg på vors. Det kan være to flasker vin, +/- 10 pils eller en halvliter sprit og litt ekstra.

Fortsetter så å drikke tett på byen til jeg stuper, og/eller blir kastet ut. Drikker ofte så mye at jeg fortsatt er moderat brisen når jeg våkner. Greit det, da skipper jeg ihvertfall den værste fyllesjuka. De fleste (inkludert meg) vil nok mene at dette er altfor store mengder. Men det blir nå ofte sånn. Så skaper det ihvertfall mange gøye historier :p

Gjaldt forespørselen kun inntak på vors og/eller byen, eller mer generelt i livet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Drikker mer enn OP og føler ikke at jeg drikker mye.

På voers blir det gjerne en sekser øl, en flaske (musserende) vin og 50/50 (eller 40/60) vodka og brus.

På byen blir det gjerne flerfoldige drinker (til kortet er tomt), og om jeg finner meg et nach, blir det mer øl, eller hjemmebrent. Avhengig av hva som tilbys.

Ikke føler jeg at jeg drikker mye, eller blir ufin og dritings. Fyllesyk blir jeg om jeg ikke har spist, eller husket å ha drukket nok vann.

Før skjedde dette flere ganger i uka, men nå skjer det vel noen ganger i året.

Lenke til kommentar

25 helger på rad + nå hvor jeg har drukket ca 1 flaske med brennvin, altså 7 dl enten med baccardi eller vodka 32-40% og jeg lever enda, Om vi drar ut på byen så er det fortsatt omtrent en hel flaske jeg får i meg da og siden det er aldri en kveld uten shots osv så det tillsvarer det lille som er igjen på flaska etter vors.

Jeg er klar over at det er i overkant mye men nå er det også i overkant morro hver eneste helg med den gjengen jeg har og xD

Så jeg vet ikke om du drikker mye, isåfall drikker jeg for mye. Men men det er nå morro :p

Blir aldri fyllesyk med hodepine og spying, bare litt uggen i magen og sliten. Kan bli sikkelig dårlig om jeg sitter stille hele kvelden og drikker nevnte mengder men det har bare skjedd et par ganger.

Noen fester vi er på har vart i 10-12 timer og da har det gått over 1 liter med brennevin. Var på sommerfest i svergie nå i juli og da hadde jeg med meg 3 flasker brennevin og kom hjem med 1 og jeg har ikke gitt bort mer en 3-4 drinker.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Før så drakk jeg ca 2 x 0,7l med vodka/brun brennevin + redbull hver helg. Jeg har adhd og ble ikke akkurat gud's beste barn i fylla. Snakket alltid om at jeg ville kutte ned eller slutte å drikke...

I fjor sommer så skjedde det noe jeg ikke hadde regnet med. Jeg havnet på sykehuset med

akutt bukspyttkjertelbetennelse (pankreatitt) lå der i over 1 uke med smerter som jeg ikke kan beskrive engang! Morfin var det som hjalp meg gjennom det, men det var ikke mye det hjalp!

Jeg har nå vært alkoholfri i over 1 år, tatt av meg 25kg og mista mange "venner".

Jeg tok det seriøst fordi jeg vet at om jeg forsetter å drikke så har jeg flaks om jeg overlever.

Jeg var 14 år da jeg begynte å drikke, fikk dette da jeg var 22 år.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, hørtes ikke så ille ut det Thomasas sånn i det store og hele. Du har nok litt bedre toleranse enn en del andre, men er nok ikke så utrolig skadelig mengde så lenge det ikke blir for ofte.

Personlig skal jeg prøve å ta meg en drikkepause nå. På 6 mnd. drakk jeg nok i gjennomsnitt hver 3-4 dag, ble fort 6-7 shots med vodka (+ noe energipulversak med 1000mg Taurin) og 4-5 drinker.

Så kom jeg hjem, og siden det fortsatt var ferie og jeg ikke hadde sett venner på en stund så ble det ikke stort bedre, fylla ihvertfall en gang i uka, men nå har studier begynt og jeg har nok egentlig drukket kvota mi for 2-3 år :ph34r:

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...