pal.carlsen Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Vil bare få legge inn at jeg generelt har valgt å gå for "kvalitets media" dvs verbatim, tdk ol. rett og slett fordi jeg inbiller meg at det har endel å si og så haater jeg rævva cder som ikke lar seg lese lenger. Har egentlig aldri hatt noe problemer i selve brenne prosessen. men jeg ser folk snakker om Samsung cder her. Fyttikatta! For noe søppel Jeg kjøpte en 10 pakk 48x etteleranet (det er gul/oransje etiketter) og den var ikke enkel gitt. 3 av 10 var så dårlige at pcen hang seg etter og til slutt måtte restartes m knapp når jeg forsøkte å brenne filer til de. Flere andre cder klarte å reddes kun pga gud vet hvor mye bruk av bufferunderrun funksjonene. det er sikkert en eneste lang serie av hakk der. Dette skjedde også selv om jeg satte ned hastigheten til langt under det min LiteOn 52x kunne takle. Vil anbefale alle å styre unna. Selv om mine var så dårlige at jeg lurer på om det må være snakk om produksjons feil. Lenke til kommentar
sirius Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Det må nevnes at når en ikke får lest en plate kan det være andre årsaker. Noe en kan prøve er: Vaske platen (skylle den i Zalo) Rense spilleren med en renseplate. Lese platen i brenneren (ikke i CD leseren) Lese platen på en annen maskin. Billige plater har dårligere overflatebelegg og får lettere riper og hakk. De må derfor oppbevares mer beskyttet. Å brenne platene med lavere hastighet er også lurt. Bruk den laveste hastigheten platen er sertifisert for. Jeg har selv reddet uleselige plater med et stoff som heter Armor All og fås i bilrekvisita. Lenke til kommentar
Pangaea Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Er det de Samsung DIGITall 48x platene på spindel som psdata selger du har? Disse har jeg brent 2-3 spindler av det siste året så jeg håper det ikke er de du mener. Vil jo tro at et merke som samsung skulle være litt mer kvalitet en noname-cd`er. Det er nok disse jeg har ja. Kjøpte to 100 spindler fra PSdata og har ca 170 plater igjen. Sjekket ATIP infoen (fx DiscInfo i CDspeed), de var laget av Plasmon. Etter hva jeg har lest på afterdark forumet skal ikke de være noe særlig bra. Har hatt 2 feilbrenning på ca 30 plater, men ellers ingen problemer med de. Men det skal sies at jeg har brukt de stort sett til trading, mao jeg har de ikke lenger. Har også en 50 spindle svarte Samsung CDer, så de er sikkert laget av Plasmon også. Trodde også Samsung var bra pga navnet, men det ser ikke slik ut ifølge folk som bør ha peiling på dette her... Lenke til kommentar
leffa Skrevet 2. oktober 2003 Del Skrevet 2. oktober 2003 Cdmediaworld Fin plass til å finne info om div cd/dvd medier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå