TorVidle Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Det er en grunn til at det er forholdsvis høy bruktpris på GH2 enda det begynner å dra på årene, det er nemlig fordi det er suverent på video. Det er flere kamera som holder et rimelig høyt prisnivå selv etter år og som brukt, så det er ikke noe særskilt. Fortell heller mer om andre aspekter med GH-serien, alt er ikke rosenrødt der heller som med alle kamera, at det er brukbart på video tror jeg de fleste har nå fått med seg i form av overdoser. Spenn i objektivutvalg og bildestabilisering, batterilevetid, følgefokus, raw-buffer osv osv, kom med andre forhold enn kun ett. Tor Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Så åpenbar dumhet lyser det ganske bra opp av seg selv Hvis det er en dumhet at GH3 er bedre enn dedikerte videokameraer til 20.000,- så er det vel enkelt for deg å komme med noen linker til tester som viser dette ? Jeg selv gir beng i video, så jeg har ingen anelse. Endret 1. september 2013 av tomsi42 Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Motiv: for det meste vanlig landskap, bygninger og potretter. Ønsker et objektiv med god zoom, sånn at jeg kan ta bilde av ting som er langt unna (f. eks. dyr). Gjelder dette både foto og video? Hvilke ambisjoner har du innefor video? Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Motiv: for det meste vanlig landskap, bygninger og potretter. Ønsker et objektiv med god zoom, sånn at jeg kan ta bilde av ting som er langt unna (f. eks. dyr). Det å ta bilde av (f.eks) små fugler i fart på stor avstand betyr som regel speilrefleks med god autofokus og god ytelse på høy ISO, et stort og tungt teleobjektiv med IS/stativ og mye peng. Er det dette du vil så kjør på. Er det "nice to have" så ville jeg ha tenkt igjennom prioriteringene. Landskap og bygninger er (ofte) vidvinkel-objektiv + stativ. Bildestabilisator og ytelse ved høy ISO er mindre viktig. Portrett innebærer ofte "normal-objektiv" (50mm for FF, del på crop-faktoren for mindre kamera) med stor maks blender (naturlig lys) eller en eller flere eksterne blitzer med paraply/soft-boks. Jeg er negativ til video-funksjonen i de fleste speilrefleks (inklusive mitt 7D): de funker ikke for oss som vil ha pek og skyt video med minimal læreterskel. 70D er et mulig framskritt i så måte. Jeg er ganske fornøyd med video-funksjonen i mitt Sony RX100M2. Som du kanskje forstår så er det gode muligheter til å bruke mye tid og penger, et viktig poeng er å finne ut hva man er mest interessert i, bruke en begrenset mengde penger på noe som lar deg utforske det, og så gjøre opp status. -k Endret 2. september 2013 av knutinh Lenke til kommentar
xRun Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 7K for videokamera + 7K for fotokamera?Hva med et EOS 7D, også kjører du Magic Lantern, og dermed har du et glimrende videokamera med opptak i RAW med ytelser tilsvarende BMCC, og et glimrende fotokamera også, og naturligvis utskiftbar optikk. Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 (endret) Fant en sammenlikning av GX7 vs GH3 GX7 har ifølge Techradar en nyere sensor. http://www.youtube.com/watch?v=MdQ3hVb9qug Endret 2. september 2013 av johome Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Fant en sammenlikning av GX7 vs GH3 GX7 har ifølge Techradar en nyere sensor. Ser ut som GH3 sliter mye med flare...? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Ser ut som GH3 sliter mye med flare...? Flare forårsakes i 99% av tilfellene av optikk eller dårlige/møkkete UV filter. I dette tilfellet vil jeg nok mistenke at dette er en slurvete utført test. Lenke til kommentar
hean Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Ser ikke stor forskjell.... hvis det skulle være noe så synes jeg faktisk GH3 lå ett mikroskopisk hakk bak. Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Fra testen : Tests were performed with the Camera's configured to identical settings for ISO, WB, Focus type and point etc. etc... Image profile was stock "standard" setting, and the cameras were in either Manual, or Aperture priority mode for all shots. Both 50P and 25P modes were used.The GX7 had the 20mm f1.7 Mark II Lens (a kit option) and the GH3 had the original 20mm f1.7 lens, Effectively the same lens - Don't spaz out and claim it's "unfair" - yes they're "different" lenses, but - now pay attention - The optical design is UNCHANGED for the "mark II", only the body & finish have been improved (quite nicely for the record... the Mark II is sweet). so the tests ARE fair and equivalent. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå