Yamato47 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg skal flytte adsl-modemet til en annen telefonkontakt enn der telefonen skal være. Trenger jeg å bruke z-blokkeren? Det blir jo ikke lenger behov for en splitter. Hvis jeg trenger den, bør den stå på modemet eller på telefonen? Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Har du fremdeles vanlig fasttelefon? Er kun hvis du har det at du skal bruke splitteren.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Hvis du vil ha tilgang til både telefon og ADSL lengre ut i koblingene, så kan det enkleste være å bruke en splitter pr telefon og en for modem. Endret 31. august 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Nei, jeg har to plugger i veggen. Nå står modem og telefon kobla til samme plugg, med z-blokker. Jeg skal flytte modemet, men ikke telefonen. Splitter får jeg ikke behov for. En kontakt til modem, en kontakt til telefon. Spørsmålet er om jeg skal bruke z-blokkeren på modemet eller telefonen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Hva er en z-blokkerer? Ordet finnes ikke i følge Google Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) z-blokker er en splitter. TS: Det er ikke sikkert dette her vil fungere dersomdu bruker forskjellige uttak og en av enhetene har splitter, men det er jo bare å prøve noen ganger fungerer det, andre ganger ikke. http://www.dinside.no/280733/adsl-med-eller-uten-splitter Endret 1. september 2013 av Evelen! 1 Lenke til kommentar
inside_446486 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Når du setter utstyret på to steder i huset bør du som minimum ha et filter foran telefonen. Av spørsmålet ditt virker det som du har to enheter; 1 "splitter", og 1 "filter" ("Z-blokker" - antar dette er oversatt fra Amerikansk "Z blocker") Antar at "splitteren" også inneholder et filter, og at det ikke er en ren parallellkobling? Det er i hvert fall det jeg har sett mest av her til lands. I så fall kan du vel bare beholde splitteren der den henger foran modemet, og flytte "Z-blokkeren" til det uttaket du skal ha telefonen? 1 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 (endret) Det ser ut som at Z-blocker er identisk funksjonsmessig med splitter. Z står vel her for impedans som demper signal med lavpass og høypassfilter. Et filter pr tilkobling da det beste for å unngå konflikt mellom utstyr på forskjellig frekvensområde. Endret 1. september 2013 av Jan Skrotnes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå