privacyparanoia Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Hei!Jeg har tatt oppdraget med å prøve å redde filer fra en laptop harddisk. Så jeg koblet den til den stasjonære pc'en jeg har, og started maskinen.Ved oppstart så kom jeg rett inn i windows 8, men etter å ha logget inn, frøs pc'en. Jeg restarter, og da ser jeg at pc'en stopper opp under oppstarten. Etter en stund begynner da diskcheck, og den scanner og reparerer disken. Jeg logger så inn i windows. Når jeg prøver å åpne windows explorer, så ser jeg plutselig at det er fire nye partisjoner fra E til H, men de loades ikke. Prøver da å legge inn et partisjoneringsprogram, i håp om at den også ser harddisken, men til ingen nytte.Går så inn i devices, og ser at harddisken er gjenkjent av windows. At det ble skrevet noen loggfiler eller liknende til den under diskcheck. Omsider får jeg også sjekket properties på harddisk E:, den viser 0 bytes. Jeg restarter pc i håp om at det fikser saken. Når jeg restarter, er plutselig ikke harddisken gjenkjent. Jeg bytter om på koblingene, og nå er den plutselig gjenkjent i BIOS. Jeg starter opp, og det er samme regla med at den stopper opp under oppstart.Sitter her som et spørsmålstegn, og lurer egentlig på om det er noen som har noen gode ideer? Skal sitte og vente noen timer for å se om diskchecken gjennomføres og utfallet av det. Tenkte jeg skulle skrive litt her, i håp om at det var noen glupe sjeler der ute. Takk for at du tok deg tid til å leseEdit: skriveleif Endret 31. august 2013 av privacyparanoia Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Koble til harddisken etter oppstart og åpne enhetsbehandling og søk etter maskinvareendringer. Da burde disken bli oppdaget. Men om dette gjør den løesbar er en annen sak. Hvilken type skade har disken fått seg siden den er så vrang? Dersom disken er skadet er det ikke lurt å kjøre disksjekk. Spesielt om det ligger data som enten er slettet eller som er uleselige i filnavigeringen til Windows da skriving til disken kan føre til at du overskriver viktige dokumenter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå