Strato Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Hei. Jeg har hatt en Crucial m4 128gb lenge (utrolig disk!). Jeg har nå behov for mer lagring på systemdisk og ønsker å kjøpe en ekstra 120/128gb disk å sette opp raid0 (disse diskene har veldig bra garbage collection, slik at mangelen på trim er ikke et problem). Komplett har nå crucial m500 120gb på tilbud til 699,- Vil jeg støte på problemer om jeg prøver å raide min m4 med en m500? Såvidt jeg har forstått er m500 den nye modellen av m4 På forhånd takk Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Du må bare huske å ta backup av den ssden du har hvis du skal sette dem sammen i raid-0. Det er ikkje helt optimalt å sette opp 2 forskjellige ssder i raid-0, men det er ikkje farlig heller. Eneste er at man mister littegranne ytelse, men bare så lite at man må kjøre benchmarks for å se forskjellen. Samme gjelder for harddisker Lykke til Lenke til kommentar
Strato Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 Takk for svar men da tror jeg like gjerne jeg punger ut litt mer for å få den eldre crucial m4. Spesielt om dette vil maksimere ytelse i raid0. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå