Gå til innhold

Mer markerte muskler

Anbefalte innlegg

Hei, eg er ein gutt på 18 år som benytter meg av eit treningssenter kor eg kan trene fire ganger i veka. Eg har nettopp begynt og trene, er på rundt 65-67 kg, har ingen muskler som viser noke spessielt.

Noken tips av kva eg burde ete før og etter trening, og kva eg burde trene for å få markerte muskler.

Og om det er noen tips om treningsøkter eg kan gjøre uten å vere på eit treningssenter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nesten umulig for de fleste å opprettholde markerte muskler over lenger perioder. Husk at bildene du ser av menn med ekstremt markert muskulatur ofte er tatt i fobindelse med konkurranser eller photoshoots.

De ser ikke slik ut hele tiden.

Noen få mennesker har ekstremt høy forbrenning og de vil se bra ut hele tiden, men for alle oss andre vil det være ekstremt mye jobb å få til da en viss prosent underhudsfett er normalt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det spørs hvor markert du vil være. Mtp. den lave vekten din tenker jeg først og fremst at du trenger en skikkelig omgang med muskelvekst. Dette gjør du ved å ligge i kalorioverskudd(google), og å trene hele kroppen din tre ganger i uken.

Et godt treningsprogram inneholder knebøy, markløft, skulderpress, benkpress, chins/pullups og en roøvelse.

Lenke til kommentar

Du må først opparbeide de muskler å merkere. Bruk et år eller to på å øke muskelmassen din før du begynner å tenke på å senke fettprosenten din for å få mer markert muskulatur. "If you try to build muscle and lose fat simultaneously, you're gonna have a bad time". Få kontroll på hva du spiser og lev med et overskudd av karbohydrater og proteiner når du vil bygge muskler. Fettap kommer senere. Søk etter, les om og lær om hvordan du bør spise og hvordan du bør trene, det finnes uendelig med stoff der ute. Det tar tid og innsats, mye mer enn et par svar på et diskusjonsforum.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Tror det kommer an på kroppstype.Er du tynn, sliter og legge på deg fett så vil du bli markert uten at det krever så mye annet enn mat og hard trening.

Er du av typen som legger på deg lett så blir det mer komplisert, passe på kallorier osv.Sitter med det intrykket ihvertfall..

Jeg er en av dem som ikke greier å få fett på kroppen, men har gått opp noen kg. Nå er jeg ikke spesielt markert, men ut ifra hva jeg startet med så ser det ut som vektøkningen er muskler og ikke fett.

Tror det er lettere for meg å bli markert, enn kanskje det er for andre. Da jeg slipper å tenke så mye på detaljer, utenom å få i meg brukbar mat og trene.

:)

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Tror det kommer an på kroppstype.Er du tynn, sliter og legge på deg fett så vil du bli markert uten at det krever så mye annet enn mat og hard trening.

Er du av typen som legger på deg lett så blir det mer komplisert, passe på kallorier osv.Sitter med det intrykket ihvertfall..

Jeg er en av dem som ikke greier å få fett på kroppen, men har gått opp noen kg. Nå er jeg ikke spesielt markert, men ut ifra hva jeg startet med så ser det ut som vektøkningen er muskler og ikke fett.

Tror det er lettere for meg å bli markert, enn kanskje det er for andre. Da jeg slipper å tenke så mye på detaljer, utenom å få i meg brukbar mat og trene.

:)

Deler samme livshistorie som deg, men har et problem med at jeg spiser for lite og for mye tull. Så mitt budskap er eat clean og gjør baseøvelser, og tren core.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...