Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Leste en artikkel på forskning.no der man veier for og i mot monogami. Og tallene fra SSB(hva skjer med at sogn og fjorande leder?) ser jo ikke spesielt lovende ut. Kan jo virke som dette bare fungerer for en liten del av befolkningen nå til dags.

Men så har det jo også vært en prosentvis økning av folk som skiller lag bare de siste 50-60 årene. Så hva har skjedd, har likestillingen ført til flere brudd? Jaget etter selvrealisering? Artikkelen hevder til og med at bruken av p-piller kan spille en rolle ved valg av partner.

Jeg mener likestillingen er den største forskjellen på nå og da. Idag har ofte ikke mannen rollen som forsørger, ihvertfall ikke i like stor grad som før. Og kvinnen på sin side tilbringer mye mindre tid sammen med barna. Man har nærmest sluttet å leke mor og far.

MVH Fasit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe jojo, jeg må forsåvidt si meg enig i det også, da det virker logisk at de har en sammenheng. Men så skjønner jeg heller ikke hvorfor folk på død og liv skal gifte seg, mine foreldre er snart 60, vært sammen hele livet og er ikke gift.

Ja, men det er jo nettopp det. Uten å disse foreldrene dine for mye. Så er jo de oppvokst i en ganske annen tid, med husmorsskoler, 100% verneplikt osv.

Lenke til kommentar

Hehe jojo, jeg må forsåvidt si meg enig i det også, da det virker logisk at de har en sammenheng. Men så skjønner jeg heller ikke hvorfor folk på død og liv skal gifte seg, mine foreldre er snart 60, vært sammen hele livet og er ikke gift.

Økonomiske grunner, ektefeller får familievisum osv.

Lenke til kommentar

Så du mener det er kvinners skyld at prosenten har gått opp?

Ja.

Samfunnet i dag lager "prinsesser" som lider av prinsessesyndromet.

De har hele livet fått alt de peker på og blitt behandlet som prinsesser av foreldrene.

Når noe går i mot de, noen er uenige, eller ting blir litt vanskelig, ja da er det skilsmisse, og de driter i om de har fem unger med gubben som får lide for deres valg.

Kvinner i dag blir altså oppdratt til å bli egosentriske dramadronninger som tror de kan få alt de peker på, og hvis ting ikke blir som de ønsker er det alltid noen andres feil.

Ergo, i 99% av tilfellene er det kvinnens feil at det blir skilsmisse.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er: hvorfor er dette egentlig ett problem?

MÅ man være gift for å kunne ha sex eller bo sammen?
MÅ man være sammen for å kunne gi barn en grei oppvekst?

Hvorfor MÅ man? Hvorfor er det ille at folk skiller seg også? Shit happens, people drift apart, er det ikke viktigere får både mor, far og barn og selve samfunnet om folk er lykkelige, om så det betyr at man skiller seg?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet er: hvorfor er dette egentlig ett problem?

MÅ man være gift for å kunne ha sex eller bo sammen?

MÅ man være sammen for å kunne gi barn en grei oppvekst?

Hvorfor MÅ man? Hvorfor er det ille at folk skiller seg også? Shit happens, people drift apart, er det ikke viktigere får både mor, far og barn og selve samfunnet om folk er lykkelige, om så det betyr at man skiller seg?

Jaja, YOLO og alt det der. Prøver ikke å være sutrete festbrems. Lurer bare på hva som har endret seg den siste tiden.

Lenke til kommentar

Jo, all statistikk, empiri, og forskning, viser at barn av foreldre som holder sammen får det bedre og barn av skilte foreldre som altså ikke holder sammen har større statistisk sjanse for:

-å bli drapsmann

-havne i fengsel

-bli narkotikaavhengig

-bli prostituert

-bli seksuelt promiskuøs

-bli psykisk syk

-bli hjemløs

Jeg kunne fortsatt hele dagen, men det er faktisk slik at det utvilsomt er best å vokse opp hos to foreldre som holder sammen. Uansett om det ikke passer inn i din villfarne virkelighetsoppfatning, så er dette ubestridelig fakta og jeg utfordrer deg til å sette deg mer inn i saken før du kommer med videre innlegg som utvilsomt er basert på føleri og ikke empiri, statistikk og forskning.

Lenke til kommentar

Du svarte akkurat som forventet, føleri og provokasjon, og ingen empiri, forskning eller statistikk.. det er trist at folk holder på slik. I stedet for å ta til deg virkelighetens faktum, fortsetter du å tviholde på din inkorrekte virkelighetsoppfattelse, til tross for at den kun er basert på føleri og ideologi, du "føler" altså at det er det korrekte, selv om det ikke er det.

Endret av Ideal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...