Gå til innhold

IBM ThinkPad T41

think_dude

Anbefalte innlegg

vet ikke hvor folk har fått det fra at datateam ikke lenger tilbyr studentmedlemskap, for det gjør de. Se sidene deres.  

Mvh, Kim

hvis du leser igjennom alt sammen da, så står det at de ikke gir rabatter innen IBM mer til studenter, ingen som har sagt at datateam ikke gir studenter rabatter. så du får ikke rabatt når du kjøper IBM produkter. eller akkurat som moderator sa da.

og til petterg, må nok bare le litt av deg, som tror at IBM bruker barbara.no til å reklamere for sine produkter. barbara får mye besøk, men IBM er et stort selskap, jeg tror at de har nok penger til å lage en stor reklame istedet og ha på en eller annen hjemmeside istedet, pluss som de andre sa, altså at de ikke selger så mye til privat personer, men mest bedrifter.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(Reklame, Reklame, Reklame)

Mvh

Bob

Det er f**n meg frekk reklame! En fyr med navn think_dude som kun har ETT innlegg i forumet, og det er reklame for en ny THINKpad.

Skrevet med en formell ordlyd som åpenbart er forsøkt omskrevet til språket en vanlig forumbruker ville brukt, men bare ikke tatt i nok.

Skal forumet kunne brukes til sånt?

Moderator varslet

-pg

Det er ingenting som tilsier at dette må være reklame.

Det er ganske enkelt informasjon.

Ganske interresant informasjon etter min mening, men kanskje ikke etter alles mening.

Jeg har dessuten utrolig vondt for å tro at IBM ville reklamert her.

Men det var jo artig at det ble trukket den slutningen.

mvh

Thor-Egil

Lenke til kommentar

Folk som kjøper IBM som privatpersoner klager på at det ikke er mulig å få like god ytelse fra skjermkortet som på en zepto eller en eller annen annen modell. Det er rett og slett ikke lønnsomt for ibm å arbeide mot slike kunder. Hele stratergien til firmaet peker mot folk som bruker maskinene som arbeidsverktøy. Jeg tviler sterkt (!) på at de gutta som sitter hjemme på rommet med en t40 bruker den til å utrolig mye fornuftig arbeide. Selv sitter jeg med en t30 som jeg bruker til bildebehandling, cad (arkitektstudent) og kompilering. det går mildt sagt som det suser (prosessoren min er like rask som de nye fancy prosessorne) og jeg bruker svært svært lite tid på å vente på maskinen. Stort sett alt skjer øyeblikkelig, bortsett fra kompileringer og større rendringsoppgaver, men slikt planlegger jeg å gjøre når jeg ikke sitter ved maskinen.

Jeg ser ikke poenget med den ekstra kraften man får tilgjengelig i t40 hvis man da ikke har behov for mer enn 1gb minne eller en harddisk som brukes tungt (har du mye minne brukes ikke disken spesielt mye i prosessortunge oppgaver, med mindre du kjører en server).

jeg håper for guds skyld at datateam ikke tilbyr lave ibm priser til studenter lengre. det kan være med på å ødelegge think-filosofien til selskapet man nyter godt av ofte, når man bare betaler for det.

johanG.

Lenke til kommentar

sant....de dyreste thinkpad maskinene er rettet mot folk som jobber mye. bedrifter og sånt altså. ikke mot folk som bare skal bruke maskinen til spilling.

men det er jo ikke alle som forstår det. er mange som tror at skjermkortet på en maskin som er dyr må være det beste. greit....noe av det kan jo være sant, hvis denne maskinen hadde vært rettet mot folk som bruker maskinen til spilling. men det gjør den ikke. dette er en arbeidsmaskin. rettet mot business folk, ikke spille folk. er vanskelig å forstå det for noen. ibm tenker at de skal lage den beste arbeidsmaskinen. og det har dem klart. det fins ikke bedre. dette er den aller beste maskinen på markedet. etter min mening.

datateam tilbyr ikke lenger rabatter på¨ibm produkter til studenter lenger. det er jo kanskje bra. for de tapte vel litt penger på dette.

jeg får vel min maskin om ikke så lenge håper jeg. bedriften min ble medlem for ikke så lenge siden, så vi skal bestille en del maskiner snart. gleder meg litt...hehe...

Lenke til kommentar
sant de selger dyre maskiner, men de er jo egentlig verdt det når en først har råd til de. men kunne aldri tenkt å betale 40k for en bærbar noen gang. hadde heller kjøpt meg en bil da. syns all bærbar over 30 000 blir for dyrt jeg.

Velvel, glad tilbudet til Tromsø-studentene fortsatt gjelder jeg, sjøl om det er ganske så typisk at dagen etter at bestilte meg T40p, kommer nyheten om lanseringa av T41... Men, shit happens, jeg kommer antakelig uansett til å bli storfornøyd med min T40p :)

Lenke til kommentar
sant de selger dyre maskiner, men de er jo egentlig verdt det når en først har råd til de. men kunne aldri tenkt å betale 40k for en bærbar noen gang. hadde heller kjøpt meg en bil da. syns all bærbar over 30 000 blir for dyrt jeg.

Velvel, glad tilbudet til Tromsø-studentene fortsatt gjelder jeg, sjøl om det er ganske så typisk at dagen etter at bestilte meg T40p, kommer nyheten om lanseringa av T41... Men, shit happens, jeg kommer antakelig uansett til å bli storfornøyd med min T40p :)

Så lenge de ikke er kommet med en T41P så er jeg happy.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...