think_dude Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Har akuratt hørt at IBM lanserer en ny ThinkPad T serie maskin den 7 oktober. Modellen skal hete T41 og vil ha en mengde nye funksjonaliteter i forhold til forgjengeren T40. Har blant annet hørt at følgende elementer vil bli nytt på T41: Nytt IBM Active Protection system, en ThinkVantage teknologi som beskytter harddisken i maskinen mot feil. Et eget system med sensorer som er montert på hovedkortet monitorerer kontinuerlig systemet for plutselige bevegelser. Hvis bevegelsene blir for kraftige så vil systemet automatisk slå av harddisken. Dette er vistnok en IBM patent. GENIALT! Garantert noe ikke Dell eller andre konkurenter har. Modeller med 802.11a/b/g Wi-Fi kort. Pentium M prosessorer til og med 1,7 Ghz. Ellers så skal maskinen være veldig lik T40 modellen. Jeg gleder meg utrolig til denne maskinen kommer. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe den? Vil sette meg på venteliste snarest! Tror denne maskinen knuser alt av bærbart på markedet. Mvh Bob Lenke til kommentar
Obaleee Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Dette bare bekrefter IBMs posisjon som pådriver innen mobil teknologi! Tenk å overgå T40 etter kun 5 mnd! Blir spennende å se hvordan IBM priser denne maskinen; og hvor raskt den kan leveres "her på berget"! Roger Lenke til kommentar
Equinox Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Da jeg så denne tråden ble jeg litt "søren de har laget en ny en allerede", men dersom denne active protection saken er det eneste som virkelig skiller (802.11g kort jada jada), så er fortsatt min T40p en helt sjef maskin Forøvrig fult mulig å sette et 802.11g kort inn i T40p'en min også, men jeg ser faktisk ikke behovet. Ser ikke behovet for .a heller for den saks skyld - det er så utrolig få steder som har det, foreløpig. Mvh, Kim Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hvis de i tillegg setter inn et ati 9600, så blir dette en skikkelig bra maskin. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hvis de i tillegg setter inn et ati 9600, så blir dette en skikkelig bra maskin. Jess. De gjør en tabbe hvis de ikke får inn dette. SXGA+ oppløsning, 60-80gig disk, WiFi.. sikle sikle. Lenke til kommentar
xstian Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Nytt IBM Active Protection system, en ThinkVantage teknologi som beskytter harddisken i maskinen mot feil. Et eget system med sensorer som er montert på hovedkortet monitorerer kontinuerlig systemet for plutselige bevegelser. Hvis bevegelsene blir for kraftige så vil systemet automatisk slå av harddisken. Dette er vistnok en IBM patent. GENIALT! Garantert noe ikke Dell eller andre konkurenter har. Hmmm... Sammenlign bare med den heslige neglesopp-reklamen. Ingen hadde tenkt på sånn neglesopp før det kom et produkt som kurerte det... Lenke til kommentar
Swix Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Hvis de i tillegg setter inn et ati 9600, så blir dette en skikkelig bra maskin. Hvis de gjør det, skal jeg meget sterk vurdere å kjøpe meg en Lenke til kommentar
taihso Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 ja også koster den sikkert ikke mer enn 50000,- det er jo ikke så ille!!!!! lykkelig nx7000 eier---- Lenke til kommentar
duda Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 hvor har du hørt dette? og vet du sånn cirka når den kommer ut? Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Føler på meg at det faktisk er noe i det taihso sier. Tror ikke dette kommer til å bli en billig maksin akkurat. Ibm er ikke kjent for å selge billige bærbare for å si det sånn. Men alt kan jo endre seg, det er lov å håpe. Lenke til kommentar
duda Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 sant de selger dyre maskiner, men de er jo egentlig verdt det når en først har råd til de. men kunne aldri tenkt å betale 40k for en bærbar noen gang. hadde heller kjøpt meg en bil da. syns all bærbar over 30 000 blir for dyrt jeg. men jeg håper på at den maskinen kommer på en av datateams tilbud, for da slår jeg til med engang. vet at det ikke gjelder for studenter mer, men jeg er mer enn bare en student så jeg får det billig uansett. Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 sant de selger dyre maskiner, men de er jo egentlig verdt det når en først har råd til de. men kunne aldri tenkt å betale 40k for en bærbar noen gang. hadde heller kjøpt meg en bil da. syns all bærbar over 30 000 blir for dyrt jeg. men jeg håper på at den maskinen kommer på en av datateams tilbud, for da slår jeg til med engang. vet at det ikke gjelder for studenter mer, men jeg er mer enn bare en student så jeg får det billig uansett. En Ibm t40p er absolutt ikke verdt 35000-40000kr etter min mening. Uansett om man er Bill Gates eller ikke. Lenke til kommentar
Equinox Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 vet ikke hvor folk har fått det fra at datateam ikke lenger tilbyr studentmedlemskap, for det gjør de. Se sidene deres. Mvh, Kim Lenke til kommentar
petterg Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 (Reklame, Reklame, Reklame) Mvh Bob Det er f**n meg frekk reklame! En fyr med navn think_dude som kun har ETT innlegg i forumet, og det er reklame for en ny THINKpad. Skrevet med en formell ordlyd som åpenbart er forsøkt omskrevet til språket en vanlig forumbruker ville brukt, men bare ikke tatt i nok. Skal forumet kunne brukes til sånt? Moderator varslet -pg Lenke til kommentar
hce Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 (Reklame, Reklame, Reklame) Mvh Bob Det er f**n meg frekk reklame! En fyr med navn think_dude som kun har ETT innlegg i forumet, og det er reklame for en ny THINKpad. Skrevet med en formell ordlyd som åpenbart er forsøkt omskrevet til språket en vanlig forumbruker ville brukt, men bare ikke tatt i nok. Skal forumet kunne brukes til sånt? Moderator varslet Jeg har store tvil til at IBM vil reklamere på dette forumet om nye modeller. Tror ikke "vi" er markedet for IBM... Lenke til kommentar
tstuka Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Jeg har store tvil til at IBM vil reklamere på dette forumet om nye modeller. Tror ikke "vi" er markedet for IBM... Har nok rett i det. IBM selger mest B2B - til bedrifter, ikke privatpersoner. Edit:skriveleif Lenke til kommentar
dennis88 Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Tviler på at IBM "reklamerer" på forumet. Som sagt tidligere, så selger de mest til bedrifter. Lenke til kommentar
AlexK Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Den største fordelen med at det kommer en T41, er jo at T40, som er mer enn god nok fremdeles, sannsynligvis vil falle i pris. Da kan det jo tenkes at jeg får råd til å bytte ut min T23 etterhvert. :-) Lenke til kommentar
think_dude Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 Whops, her var det mye diskusjon. Jeg har hørt det av en kammerat av meg som har gode kontakter i bransjen. Syntes IBM maskinene er kjempekule jeg, og ønsket å dele det med dere. Jeg har T40 nå og kommer nok til å oppgradere til T41 snart ja....... Tror ikke jeg kommer til å få tak i denne på Elkjøp akuratt. Noen som vet hvor jeg kan kjøpe den henne? Firmaet jeg kjøpte T40 modellen igjennom har gått konk Lenke til kommentar
Ungankable Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 vet ikke hvor folk har fått det fra at datateam ikke lenger tilbyr studentmedlemskap, for det gjør de. Se sidene deres. Mvh, Kim De nevner dette her: http://www.datateam.no/datateam.nsf/pages/studmedl Ser altså ut til at man kan melde seg inn og få rabatt på arrangementer, men ikke på PC'er. mvh Thor-Egil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå