RawGEE Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Hallo! Jeg har kjøpt gaming pc og montert alle delene selv og alt har fungert, det jeg også bestilte var en Cooler Master Seidon 120M vannkjøling. Først så brukte jeg CPU stock som fulgte med og da fungerer pc helt fint, alt er perfekt, men jeg har interresse for overklokking og dermed er ikke stock vifta nok til å holde cpu kald. Så da valgte jeg å montere CM Seidon 120M , men det som skjedde var at pc starta i 1-2sek også slå den seg av, også på, også av, lot den være sånn i 1min før jeg sa nok, det må være en feil. Så har noen vært bort i det før ? PC SPECS: System Manufacturer MSISystem Model MS-7816System Type x64-based PCProcessor Intel® Core i5-4670K CPU @ 3.40GHz, 3401 Mhz, 4 Core(s), 4 Logical Processor(s)BIOS Version/Date American Megatrends Inc. V1.3, 06.06.2013 (Beklager skrivefeil) Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Gjorde du noe med klokking? Sjekk at kjøleren sittet skikkelig på. Lenke til kommentar
RawGEE Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Nei jeg hadde ikke rørt OC , som sagt pc fikk ikke boota skikkelig, og kjøleren satt som f. Så jeg kan virkelig ikke forstå problemet, jeg måtte demontere alt og gå tilbake til stockfan noe som er -.- Lenke til kommentar
RawGEE Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Monterte kjølinga igjen igår kveld. Prøvde RS CMOS batteri men det funka ikke, tok ut RAM brikka her kom jeg lenger men det kom ikke noe bilde på skjermen, så jeg bytta tilbake til stockfan og i bios så er cpu på 99grader. Velger å kjøpe nytt cpu vifte og ikke kjøre noen programmer på pc , cpu går til helvete hva enn jeg kjører Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Regner med at du koblet pumpen til der CPU_FAN kontakten er, og kjøleviften til hvilken som helst annet ledig vifte kontakt på hovedkortet? Eventuelt kjøleviften til en strømkabel fra PSU. Lenke til kommentar
RawGEE Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Det stemmer, også har jeg rulert på det, der jeg tok selve vifta på cpu fan og pumpa på en ledig inngang, 4pins. Er det feil ? Lenke til kommentar
RawGEE Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Fikk fikset det!!!!!!!!! Eneste ulempen er at jeg har bestilt 2 cpu vifter fra komplett og de har allerede sendt den jævla pakken haha. Det som var feil var at jeg hadde kun koblet pumpa på cpu inntak, og vifta på systemfan, jeg tror det gjorde slik at CPU / hovedkortet trodde at det ikke var vifte til kjølinga, så det er mulig jeg har kjørt over cpu når jeg testa tidligere. RAM var også et problem, jeg har måttet bytte plass flere ganger, virker som det er noe defekt, eller et eller annet, men fikk fikset det. Så er løst, håper det er til hjelp til andre som slet samme som meg Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Får aldri nok vifter vettu. Lenke til kommentar
RawGEE Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Riktig , men det er cpu vifter Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Det får man fort nok av ja. Lenke til kommentar
RawGEE Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Det får man fort nok av ja. Hahaha ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå