Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mann 25 år. Ennå nervøs for å kjøpe røyk/snus/alkohol.

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jaa.. Trådtittel sier seg selv. Jeg er så nervøs for å kjøpe varer der en må være over 18 år. Men, jeg er jo 25 år... Hva kan jeg gjøre?

Det som alltid skjer når jeg f.eks. skal kjøpe alkohol er at jeg alltid må vise legitimasjon. Sikkert fordi jeg ser ung ut for alderen, samt at jeg er pissenervøs! Skjelver på hendene: Har problemer med å betale med kort... Problemer med å lukke lommeboka etter på... Problemer med å få eks. vinen oppi en pose... Hjertet begynner å slå kraftig allerede før jeg kommer til kassen.. WTF!?

Dette er ikke et kjempestort problem, men er ekstremt ubehagelig.

Takk til dere som har noen gode råd!

Anonymous poster hash: d9a21...8a5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pust dypt et par ganger og tenk at 1) det du gjør er 100% lovlig og 2) personen bak kassa bryr seg ikke et døyt om hva du kjøper.

Lettere sagt enn gjort, men den er grei :)

Merkelig. Sliter du med sosial angst?

Mitt råd er å ha kortet klart og vise det frem uoppfordret. :)

Veldig merkelig. Sliter absolutt ikke med sosial angst. Nærmere forklart jobber jeg faktisk som miljøterapeut og er daglig i kontakt med mange nye mennesker.

Ja.. Hjelper litt å vise legg med en gang, men begynner å syns at det er ganske så småflaut! Er jo ofte med kamerater å kjøper samtidig. Ser ikke ut til å hjelpe...

Lenke til kommentar

Såå.. Du mener at jeg bør kutte ned på de tingene som absolutt ikke er bra for meg :O Men, ja.. hehe, ser poenget :)Anonymous poster hash: d9a21...8a5

Siden det gjelder det det gjelder er jeg glad det ikke er omvendt ja :p

Du kan få beroligende midler av lege, har ikke vært borti slik selv, men feks. Betablokker som artister bruker mot sceneskrekk :c

Lenke til kommentar

Det som alltid skjer når jeg f.eks. skal kjøpe alkohol er at jeg alltid må vise legitimasjon. Sikkert fordi jeg ser ung ut for alderen, samt at jeg er pissenervøs

Kjenner en som måtte vise leg på polet da han var rundt 40. Da var det dama i kassen som ble flau, var sikkert 10 år yngre hun. :)

Veldig merkelig. Sliter absolutt ikke med sosial angst. Nærmere forklart jobber jeg faktisk som miljøterapeut og er daglig i kontakt med mange nye mennesker.

Situasjonsbetinget sosial angst? http://oslo-psykologene.no/sosial-angst/hva-er-sosial-angst

Lenke til kommentar

Kjenner en som måtte vise leg på polet da han var rundt 40. Da var det dama i kassen som ble flau, var sikkert 10 år yngre hun. :)

Situasjonsbetinget sosial angst? http://oslo-psykologene.no/sosial-angst/hva-er-sosial-angst

Mulig!

Ta det som et kompliment at du ser ung ut. Værre å se for gammal ut... :)

Jo, takk! :)

Lenke til kommentar

Ikke helt unormalt at nervøsitet fester seg.

Du har rett og slett fått en liten uvane, her må du rett og slett trene litt. Kjøp øl og vin litt oftere og venn deg til miljøet, se litt på de som jobber der og slapp av.

Edit : Jeg oppfordrer ikke til å drikke mer :p

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Ikke helt unormalt at nervøsitet fester seg.

Du har rett og slett fått en liten uvane, her må du rett og slett trene litt. Kjøp øl og vin litt oftere og venn deg til miljøet, se litt på de som jobber der og slapp av.

Edit : Jeg oppfordrer ikke til å drikke mer :p

Ja, du sier nok noe der :) hehe! kan prøve å kjøpe litt og litt i steden for store rasjoner :p

Takk for tips Malvado :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...