josteinsen Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Skal bygge meg en ny pc med bare nye deler. Trenger jeg virkelig en diskettstasjon? Kommer det fremdeles disketter med noen av komponentene? Skal bygge for 1. gang. Takk Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det hender at noen drivere ligger på disketter, vet at S-ATA "drivere" til HK'et mitt kom på floppy. Det meste av disse kan jo dog lastes ned fra nettet. På den andre siden koster jo en floppy bare rundt kr 200.- og kan vel alltids være kjekt å ha. Lenke til kommentar
Fuel Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Har pc uten floppy og har ikke hadt brukt for den. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg for min del har erklært floppy'en for død. Har ikke det på min nåværende pc, og kommer aldri til å ha det på noen pc'er i fremtiden. Skal jeg lagre noe av mindre størrelse, eks dokumenter. legger jeg bare de ut på min egen hotmailkonto som jeg kan hente hvor enn jeg er. Ser ikke lenger behovet for floppy. Ikke kan den lagre noe av størrelse heller. Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Glem floppy. Like greit å venne seg av med driten. Har du behov for å flytte mye filer, så bruk en 64MB USB memory stick i steden. Billig og kan bootes fra. Har du hovedkort med i875 chipset, trenger du heller ikke å legge inn S-ata drivere heller, WinXP finner disken automatisk. Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Boot-disketter er et "must" i problemløsnings-skrinet. Men bootdiskett-image'ne trenger ikke å ligge på en diskett. Kan godt ligge på cd isteden, se eksempelvis bootscriptor / cdshell som lar deg "enkelt" legge inn flere boot-disketter på én cd. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 Takker. Hadde ingen planer om å bruke diskettstasjonen til lagring, det har jeg ikke gjort på flere år. Tenkte kun på installasjon og booting av nybygget pc for 1. gang som jeg ikke har gjort før. Litt kjipt å sitte med en nybygget sak for så ikke å få startet den opp og installert win2k pga en eller annen filleting som trenger diskett. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg har ikke hatt diskettstasjon på min maskin de siste 3 årene og har heller ikke hatt bruk for det. Oppstart har jeg laget på CD og filer sender jeg via mail eller brenner på CD. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg har brukt diskettstasjonen ved flere anledninger for å oppdatere biosen. Jeg har da hatt en Windows ME boot diskett, så har jeg hatt flasheprogrammet og dataene til den nye biosen på en annen disakett. Det finnes dog hovedkort som lar deg flashe biosen fra Windows. Bios flashing er dog noe de færreste behøver. Om du skulle ha behov en gang, så får du heller låne en. Lenke til kommentar
Skillz Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det eneste en trenger en floppy til er som nevnt viss du skal ha S-ata disker som operativ system disk. Viss du ikke har diskett da så finner ikke windows disken din og du får ikke installert! Dessuten er en diskett stasjon en engangs invistering som du alltid har, så en kan like godt kjøpe den! Lenke til kommentar
MR_T Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 tja behøver egentlig ikke floppy, men skulle uhellet være ute, eller skulle du installere sata så vil du behøve det, med untak av et chipset hovedkort ( en person sa navnet tidligere, husker ikke det nå ) kort sagt koster 200 kr, det er vell rundt 4 øl i norge eller 2 turer på kino. kort sagt, verd pengene, men det er opp til deg, bare husk skulle du trenge en floppy station på en sein lørdags kveld etter butikkene har stengt så får du ikke kjøpt en før mandag, kjedlig å være 32 timer uten floppy når du kan kjøpe det nå MR_T Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Eller du kan sikkert få en brukt av noen venner eller et firma elns så har du i tilfelle og kan koble på da. Er noe man gjerne har flere av liggende (de varer evig de greiene der...) så burde ikke være noe problem å få tak i gratis/brukt. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Uten floppy får du problemer hvis du skal oppdatere BIOS, du får problemer hvis du skal ha RAID, S-ATA osv.. jeg skulle gjerne erklært floppy'en for død, men når MS lager så dårlige installasjoner at det er umulig å legge inn S-ATA drivere og RAID drivere fra cd så er det ikke mye håp. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Jeg har ikke brukt floppydrive siden 1998... Klares meg lenge med USB-pendrive og bootbare CD'er... Lenke til kommentar
kain Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Bare tull floppy er unødvendig bios filene er bare å legge på hden så kan de flashes derifra Lenke til kommentar
sirpetterjones Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Bruke usb nøkkel? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Bare tull floppy er unødvendig bios filene er bare å legge på hden så kan de flashes derifra Javel. Kjører du dem fra et terminal vindu da? Jeg har ikke tatt sjansen på dette ennå, da instruksjonene til MSI sier noe helt annet. Mulig du har et annet hovedkort merke enn meg da. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Bare tull floppy er unødvendig bios filene er bare å legge på hden så kan de flashes derifra Javel. Kjører du dem fra et terminal vindu da? Jeg har ikke tatt sjansen på dette ennå, da instruksjonene til MSI sier noe helt annet. Mulig du har et annet hovedkort merke enn meg da. Det er jo bare og lage en bootbar CD med bios filene på. Er ikke bare disketter man kan bote fra i denne verden. Lenke til kommentar
Noxious Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Diskettstasjonen er gammel, men den er fortsatt brukbar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå