Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Trenger tips! (innen TIP-fag)

Anbefalte innlegg

Heisann! :-)

Har begynt på TIP (førsteåret) nå i høst.

De fagene som jeg har hatt før (som f.eks matte, norsk og engelsk), sliter jeg ikke noe spesielt med. Men når det kommer til de fagene innen TIP, som f.eks produksjon og tekniske tjenester, så føler jeg at jeg sliter litt. Jeg sliter ikke i praktisk arbeid, men mer med det teoretiske. Jeg har planlegger å sikte på en høy snittkarakter med tanke på VG2, og derfor bør jeg ha gode karakterer i alle de forskjellige fagene

Saken er det at jeg ikke kan så mye innenfor tekniske ting og mesteparten innenfor faget produksjon fra før av. Og i boken er ikke alle detaljene så godt forklart, spesielt ikke for en nybegynner som meg :-P

Ifølge læreren min, så er det lettere å kunne lese seg gjennom kapitlene (og samtidig lære mer) om man kan litt om fagene fra før av.

Så er det noen som har litt tips om hvordan jeg kan bli litt bedre forberedt på de forskjellige kapitlene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se på de enkelte temaene, søk på nette. Finn ut mer om de. Nå er det noen år siden jeg gikk tip, så kommer ikke på enkelt temaer. Men se gjennom boka, bruk masse tid på ettermiddagene/kveldene til å søke på temaer, artikkler og om du har mulighet, kontakte bedrifter. Eks. sveisebedrifter og få en innføring i de forskjellige teoriene innen faget :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Se på de enkelte temaene, søk på nette. Finn ut mer om de. Nå er det noen år siden jeg gikk tip, så kommer ikke på enkelt temaer. Men se gjennom boka, bruk masse tid på ettermiddagene/kveldene til å søke på temaer, artikkler og om du har mulighet, kontakte bedrifter. Eks. sveisebedrifter og få en innføring i de forskjellige teoriene innen faget :)

Tusen takk for tipsene! Skal prøve så godt jeg kan.

Tror forresten vi skal innom noen bedrifter iløpet av skoleåret :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...