Gå til innhold

Pentium V på 5-7 ghz neste år

Boralis

Anbefalte innlegg

De CPU´ene kommer sikkert bundlet med Prometeia MachII .. og selv den kommer til å slite med å holde CPU´n kald :lol:

Vel nok et useriøst forsøk på å latterliggjøre Intelprosessorn :o

Er ikke i tvil om at et selskap som Intel løser den biten før den blir lansert.

Jeg hadde regnet med at en såpass oppvakt person som deg skjønte at det var en spøk. Når jeg setter det så på spissen som jeg gjorde så synes jeg alle burde skjønne såpass :-)

Og du hadde, ja akkuret det står jo i siggen :o

Hva mener du med det?

Men er jo ikke måte på hvor mye enkelte skal kritisere Intel Hvordan i all verden kan dere påstå at den vil slite med varme? Om prescott kanskje vil slite litt med varme, så kan dere ikke trekke den konklusjon at alle kommende prosessorer fra Intel vil gjøre det.

Som jeg nevnte over så var det mest ment som en spøk. Prommy MachII som ikke klarer å holde den varm? Ærlig talt.. hadde du skjønt at det var en spøk om jeg hadde foreslått kjøling med flytende nitrogen?

--------------------------------------

En cpu som kjører på over 5Ghz tror jeg uansett fremgang i teknologien vil utvikle en del varme. Skal jeg tippe så kommer den sikkert til å ligge på nivå med Prescott.. alså ~100w. Det er grenser for hvor mye kaldere de klarer å få en cpu samtidig som de klokker den over 2Ghz høyere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Joda jeg skjønte det var en spøk, derfor skrev jeg også den kommentaren om siggen din, du har jo amd :wink:

PS: jeg har en jeg og

Hadde mener du vel.. eller har du kjøpt deg en ny alt? :wink:

Jeg har intel`n og en amd xp 2500 på et abit NF7-S kort

Ok.. synes du sa at du hadde solgt XP2500´n.

Lenke til kommentar
Joda jeg skjønte det var en spøk, derfor skrev jeg også den kommentaren om siggen din, du har jo amd :wink:

PS: jeg har en jeg og

Hadde mener du vel.. eller har du kjøpt deg en ny alt? :wink:

Jeg har intel`n og en amd xp 2500 på et abit NF7-S kort

Ok.. synes du sa at du hadde solgt XP2500´n.

stemmer det fikk 1900 for den har kjøpt ny :wink:

Lenke til kommentar
Snekker`n link til 3dmark tester.. :smile:

Sammenligne med Formann, det er nesten helt likt bare at systemet ditt koster en 5-10 laken mer. :roll:

3D tester er ikke alt,mitt syst koster 50K om du lurte på prisen

Til gjenngjeld så kostet mitt amd system ingenting og er omtrent indentisk med hans :D:D

Det er et meeeget langt sprang fra 21197 til 22140 i 3d mark, jo høyere du komme jo verre blir det. :wink:

Lenke til kommentar

Det er et meeeget langt sprang fra 21197 til 22140 i 3d mark, jo høyere du komme jo verre blir det. :wink:

Ja.. det er et langt sprang.. MEN, spørsmålet er om det er FOR langt. Jeg har ikke hatt kortet i mer enn to uker, og jeg har ikke hatt så mye tid til å tweake som du har hatt. Jeg har kun satt meg ned EN gang for å kjøre 3dmark skikkelig, og det blir flere. Jeg tror ikke spranget er for langt, og jeg satser på å klare å slå scoren din om ikke så altfor lenge :D

Hovmod står for fall er det noe som heter, og det ordtaket ringer litt i ørene mine når jeg sier dette, for å gå inn i en 3dmark fight mot en P4C 3.0ghz, IC7 og 9800Pro er nesten å ta seg vann over hodet. Spesielt med en lite villig core, og 3.3ns ram... :roll:

Ps: Formann har du nytt skjermkort, kan ikke huske du hadde Hercules

Jeg har nytt kort ja.. Sapphire kortet hadde Infeneon ram, og er derfor lite kult til overklokking. Isteden kjøpte jeg Hercules som har Samsung ram. Dette kortet klokker litt dårligere på core, så jeg vet ikke helt om det var verdt bytte.

Lenke til kommentar

Vel den scoren du har nå er den jeg hadde med 9700 pro klokket,

og klarer du å slå scoren min så versågod detsiller ingen rolle :wink:

Det er forresten mange som har høyere score enn meg.

Det jeg er mest spent på nå er hvordan den nye xp 22500 vil oppføre seg ,får den i morgen

Lenke til kommentar
"Snekker`n"

Hvorfor fjerna du signatuern? :shrug:

Vel om det er den med spec av mitt system så gjorde jeg det fordi her desverre er for mange sjalu fjortisser her på forumet. Ble lei av kommentarer og PMèr med beskjeder om for en stor drittsekk jeg var og om jeg trodde jeg var noe bare fordi jeg hadde Intel.

Sånt er så barnslig og dumt at jeg rett og slett ikke gadd lese mer søppel. Men sånn er nu engang verden, sjalusien kjenner ingen grenser. :o

Lenke til kommentar
Er jo ingen tvil om at den blir varm, bare se på P4EE, nærmere 100W... Ser ut som Intel og AMD har byttet om plassene på hvem som er varmest, ikke noe galt i det.

Er vel kanskje mulig at de vil bruke vannkjøling, er vel på tide at de lager en løsning som er enda enklere enn dagens løsninger som gjør at "alle" kan bruke det...

Jo vet at EE er varm, men amd har jo funnet en løsning kontra sine tidligere varmovner hvorfor tror dere at ikke intel også klarer å løse dette.

Jeg sa aldri at Intel ikke skulle klare det, men som med AMD vil det nok ta tid, dvs at de første modellene vil "slite" med dette skulle man tro. Det er jo også litt kjedelig at de går den veien da, nå som AMD har ordnet sitt skulle man tro at Intel ikke ville gå den veien også...

Lenke til kommentar

Ps: Formann har du nytt skjermkort, kan ikke huske du hadde Hercules

Jeg har nytt kort ja.. Sapphire kortet hadde Infeneon ram, og er derfor lite kult til overklokking. Isteden kjøpte jeg Hercules som har Samsung ram. Dette kortet klokker litt dårligere på core, så jeg vet ikke helt om det var verdt bytte.

Litt "off topic" kanskje, men here goes:

FØLGENDE ER IKKE NEGATIVT MENT PÅ NOEN MÅTE:

Vel, nå vet ikke jeg hvordan skjermkort du hadde fra før Formann.

Men jeg må bare spørre deg om en ting. Synes ikke du det er litt råflott å bytte skjermkort pga. at rammen ikke er av riktig merke + at det ikke egner seg så godt til overklokking ?

Jeg sitter her med et Geforce 4 Ti4600 og er godt fornøyd (må leve med det til økonomien tillater oppgradering)

Jeg ser bla. at Snekker'n legger MYE penger i PC'en sin. Hvordan får du råd til slikt ? Har du mye penger å rutte med ? Blir du sponset ? Eller lever du over evne ?

Jeg spør av ren nysgjerrighet :yes:

PS

Jeg vet hvordan det er å bli bitt av databasillen :wink:

Hilsen Zuul

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...