Gå til innhold

styrketrening for 16åring

sk97

Anbefalte innlegg

hei, eg e som sagt 16 år og har begynt å trene styrke på trenings rommet som skolen tilbyr gratis :) lurer på hvor ofte eg kan trene? nå trener eg 3-4 ganger uken, er dette for mye? lurer og på hvilken mat eg bør spise for å bygge muskler? vurderer å kjøpe max mass for å øke muskelmasse seiden eg no e ganske liten, noen erfaring med dette? skriv gjerne tips til treninga rutine :) kan og si at eg ikkje har trent så mye rein styrke før men mye breakdance og kampsport, med tanke på restitusjon og lignende. takker for svar! :) kommer og til å legge ut litt før og etter bilder for å vise fremgang :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- 3-4 ganger i uken er ikke for mye, det er helt passe

- For å bygge muskler må man holde seg i kalorioverskudd, dvs spise flere kalorier enn det man forbrenner

- Man må også spise nok protein, altså rundt 2g protein per kg kroppsvekt. For eksempel, hvis du veier 70kg, så bør du ha: 70*2=140g protein per dag

- Spis maten du liker, bare pass på at du varierer kosten

- Finn deg et fullkroppsprogram / 2-splitt, bruk søkemotorer eller finn eldre tråder her på diskusjon.no. Velg det programmet du tror du klarer å være konsistent med

- Det viktigste er at du spiser nok mat, det er ikke nødvendig med "max mass". Men hvis du føler det er mer beleilig for deg å ta en weightgainer shake med "max mass", så funker det og

Hvis du ikke gidder å telle kalorier / proteiner, så er det greit. Bare pass på at du spiser nok proteinrik mat per dag, og samtidig spiser nok til at du vokser.

Lenke til kommentar

takker for svar :) å telle kalorier/protein er ikkje heilt nåke for meg, hehe. men eg prøve å spise så ofte og masse eg kan, men må nok bli flinkere til å spise bedre mat! no følge eg ikkje eit spesifikt treningsprogram men prøver å trene hele kroppen :)

Lenke til kommentar

Okei, det er bra at du spiser mye! :) Bare husk, det beste er at du finner deg et ferdigopplagt treningsprogram av noen som vet hva de gjør. De fleste oppsettene jeg har sett av nybegynnere har vært veldig rotete, mye unødvendige øvelser osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...