Bobbylove Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 **************** Seriøse og relevante svare her takk**************** Kjæresten ble voldtatt i utlandet å jeg sliter psykisk. Har jeg noen rettigheter? Jeg vil med denne tråden at mennesker som har samme problem eller har opplevd noe av det samme skal skrive. Alle andre kan holde kjeft eller skrive meg en PM da jeg har sett hvordan disse trådene har sporet av før. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Du kan gå til fastelegen din å bli rekvirert videre til en psykolog der du kan prate om tankene dine rundt det. Trist å høre, sånt er forferdelig. Men bare for ordensskyld føler jeg også at det er greit å holde en litt mer vennlig tone dersom du ønsker at folk skal få lyst til å gi deg råd, fremfor å føle seg støtt og brydd over å i det hele tatt lese hele innlegget. Just saying. 4 Lenke til kommentar
Bobbylove Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Jeg har sett hvordan disse trådene har eskalert til diskusjoner om alt for mye rart å når jeg googlet dette temaet ble jeg deprimert.. Så dermed er det viktigere for meg både for meg, og de som googler dette temaet senere at det er en ordentlig diskusjon å ikke en haug av 14-18 år gamle folk som er sure for at Frøken Hot dro på ball med Mr Hot. Forøvrig så har sykdom ikke noe å si da alt heldigvis gikk fint for alle. Jeg har bare et utrolig behov for hevn å trenger en nøytral å prate med. Det er egentlig det jeg spør om. Endret 31. august 2013 av Bobbylove Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Det er helt naturlig å ha et behov for noen å prate med etter noe sånt, man trenger heller ikke å være syk for å gå til en psykolog. Jeg har mange ganger sagt til mennesker at det å gå til psykolog er omtrent det samme som å gå til et spa, når sinnet trenger pleie og avkobling, så er det absolutt den rette tingen å gjøre. Av en eller annen merkelig grunn så er det litt tabu, men det er mye mer vanlig en folk tror. 1 Lenke til kommentar
EvilSeagull Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 du har nok rett på antideprisiva Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Moderatormelding Og da minner vi om at trådstarter ba om seriøse svar. Dette kommer til å bli håndhevet med "slett først, spør etterpå"-metoden. 5 Lenke til kommentar
Akse Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Piller er ikke svaret på noe problem. Hva du bør og ikke bør gjøre skal jeg ikke si. Men det er nok definitivt lurt å snakke med noen om det. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 De som bedriver overgrep i form av voldtekt har ofte store problemer selv, da de mangler grunnleggende empati til å forstå konsekvensene av sine handlinger p.g.a. sin egen mangelfulle oppvekst, noe som konstant fører dem i konfliktsituasjoner. Hevn mot slike mennesker er som å helle bensin på bålet og det kommer det ikke noe godt ut av. Det som er forsvarlig er å bearbeide det på en ikke-voldelig måte. Personer som bedriver voldtekt har det sjeldent godt med seg selv, så du trenger ikke bekymre deg så mye for at de ikke har det vondt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå