La Menthe Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Hei, kjøpte meg et hovedkort med 4 PCI-slots, og jeg tenker å vente på AMDs 9970 i slutten av Oktober. Jeg vil anta de vil være på størrelse med 7970, og lurer på om 4 PCI-slots er nok for det, hvis jeg i tillegg skal bruke en av de på et eget lydkort (altså 4 PCI-slots). Leste et eller annet sted at en eller annen versjon av 7970 tok 3 PCI-slots, som jeg ikke skjønner i det hele tatt. Åssen klarer folk da å kjøre 3-way og 4-way SLI med sine systemer, når så og si alle hovedkort har rundt 4 PCI-slots? Ser gjerne at jeg får svar på hovedspørsmålet mitt (den første tingen jeg lurer på). Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Hei, kjøpte meg et hovedkort med 4 PCI-slots, og jeg tenker å vente på AMDs 9970 i slutten av Oktober. Jeg vil anta de vil være på størrelse med 7970, og lurer på om 4 PCI-slots er nok for det, hvis jeg i tillegg skal bruke en av de på et eget lydkort (altså 4 PCI-slots). Leste et eller annet sted at en eller annen versjon av 7970 tok 3 PCI-slots, som jeg ikke skjønner i det hele tatt. Åssen klarer folk da å kjøre 3-way og 4-way SLI med sine systemer, når så og si alle hovedkort har rundt 4 PCI-slots? Ser gjerne at jeg får svar på hovedspørsmålet mitt (den første tingen jeg lurer på). De skjermkortene som tar 3 PCI-slots er så store fordi de kommer med enorme kjøleløsninger. Skal du ha 4-way CFX (heter ikke SLI med AMD ) kjøper du referansemodellen og monterer på vannkjøling. Tror ikke det er så lurt å kjøre 4 skjermkort på luftkjøling når de står såpass nærme hverandre. Men du kan absolutt ha 4x9970 hvis du har et hovedkort som støtter 4way SLI/CFX. Kan jeg spørre hvilket kort du har? Bør vel også nevnes at det ikke bare er positive sider med så mange skjermkort. Det er mer enn bare FPS som utgjør spillopplevelsen. Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Å nei, jeg skal ikke ha 4 skjermkort, jeg skal ha 2. Jeg var bare bekymret at det ville tatt 2 PCI-slots, og ikke ville ha fått plass til et lydkort på hovedkortet og. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Igjen, det hjelper hvis du forteller hvilket hovedkort du har Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 2. september 2013 Forfatter Del Skrevet 2. september 2013 (endret) ASUS Rampage IV Formula 2011. Endret 2. september 2013 av La Menthe Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 På det kortet der har du plass til mer enn bare 2 kort, kan faktisk presse inn quadfire til nød hvis varmluft blir ført ut av kabinettet. Til crossfire så er det masse plass, da er det bare til å kjøre på. Om det er 3 slots kjøling er ikke så farlig heller. Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Jo men tingen er at jeg har tenkt å kjøpe Noctua D14 kjøler til CPUen min, og jeg er veldig redd at den tar viktig plass. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 Jo men tingen er at jeg har tenkt å kjøpe Noctua D14 kjøler til CPUen min, og jeg er veldig redd at den tar viktig plass. Den vil ikke være i veien for grafikkortene Lenke til kommentar
La Menthe Skrevet 4. september 2013 Forfatter Del Skrevet 4. september 2013 Åh, det er bra! Takk skal du ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå