Gå til innhold

Utfordring: 1440p, 10m kabelstrekk langs strømledninger...


-Teddy-

Anbefalte innlegg

Beklager dobbeltpost, men ny info:

 

Jeg leste i artikkelen under at DisplayPort i praksis lett klarer høy oppløsning med selv 15meters kabler, det er bare standarden som er veldig konservativ.

http://www.pcworld.com/article/2030669/hdmi-vs-displayport-which-display-interface-reigns-supreme-.html

 

A passive copper DisplayPort cable can support extremely high data rates (a video resolution of up to 3840 by 2160) over a length of 6.5 feet. If you want to run a passive copper DisplayPort cable as long as 50 feet, the standard says you'll be limited to 1080p resolution—but the spec is conservative, and in practice that 50-foot cable can carry enough data to support resolutions as high as 2560 by 1600 (sufficient for a 30-inch display).

 

 

Tenker da å bare kjøpe en DP-kabel i stedet for DVI-DL.

 

Fordi jeg egentlig bruker mye mindre av båndbredden til DP sammenlignet med DVI-DL, så tenker jeg at det er logisk at det også er høyere sannsynliget for at signalet kommer fint fram...

 

Noen siste innvendinger? Hvis alt går til helvete med DP også, så er jeg tilbake her og maser mer på tirsdag-onsdag en gang...

 

Setter veldig pris på hjelpen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...