Gå til innhold

Trenger hjelp til å få en 920@4ghz stabil

Anbefalte innlegg

hei,

Holder å overklokke min I7 920 til 4ghz

Og den er stor sett stabil men av og til får jeg blåskjerm og må reboote.

Kjører nå 1.288V

Stepping 5

Rev D0

Minne kjører 600mhz og 1.66V(12gb)(tester om dette var mer stabilt)

NB på 3200mhz

Speedfan sier 48 grader på cpu

Noe jeg kan slå av eller øke for å få dette mer stabilt? Det er som regel i win at jeg får blåskjerm da

HK er ASUS P6t Deluxe v2

I7 920

12gb Corsair Dominator GT

H55 vannkjøler

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du skrevet ned tildligere stabile klokker? D0-steppingen skal kunne klare 4 GHz på relativt lav spenning (så maks rundt 1,3 V på kjernen). Tror ikke det er spenningen over kjernen som er problemet.

Hva sier blåskjermen?

Endret av Stian Aarskaug
Lenke til kommentar

Min gamle 920 (D0) trengte 1.4 V for å bli noenlunde stabil på 4 GHz, så det kan hende du må øke vcore for å få den stabil. Nå er ikke vcore på 1.288 særlig høyt, så du trenger ikke bekymre deg for å øke denne litt mer. Men pass på temperaturene dine, da du bare har en H55, og kjør stresstest slik som f.eks. prime95 (small fft) for å teste stabilitet - gjerne 3 timer eller mer, om du ønsker den helt stabil.

Min 920 hadde imidlertid problemer med å våkne fra hvilemodus i win 7, da den ofte fikk bsod i slike situasjoner, men nå har du tross alt windows 8, som sikkert ikke lider av samme type problemer.

Du burde forøvrig ha multi på 21x og bare overklokke BCLKen (om du ikke var klar over det).

Å skru av teknologier slik som speed step og hyper threading kan muligens også hjelpe deg med å få den mer stabil. Det kan også lønne seg å sette DRAM timings manuelt, om du ikke har gjort det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...