Tdnoz Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 hei, Holder å overklokke min I7 920 til 4ghz Og den er stor sett stabil men av og til får jeg blåskjerm og må reboote. Kjører nå 1.288V Stepping 5 Rev D0 Minne kjører 600mhz og 1.66V(12gb)(tester om dette var mer stabilt) NB på 3200mhz Speedfan sier 48 grader på cpu Noe jeg kan slå av eller øke for å få dette mer stabilt? Det er som regel i win at jeg får blåskjerm da HK er ASUS P6t Deluxe v2 I7 920 12gb Corsair Dominator GT H55 vannkjøler Lenke til kommentar
AdNauseam Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Har du skrevet ned tildligere stabile klokker? D0-steppingen skal kunne klare 4 GHz på relativt lav spenning (så maks rundt 1,3 V på kjernen). Tror ikke det er spenningen over kjernen som er problemet. Hva sier blåskjermen? Endret 31. august 2013 av Stian Aarskaug Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Det virker som den er mer stabil på 3.66. stort sett alt annent er på auto. I går fikk jeg blåskjerm igjen i bf3. Har win 8 om det hjelper. Hvor finner man info fra blåskjermer(har ikke prøvd før nå å funnet) Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Lurer på om Skjermkortet kan være synderen. Driveren crasher en del nå. GTX460 Lenke til kommentar
MoarCores Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Min gamle 920 (D0) trengte 1.4 V for å bli noenlunde stabil på 4 GHz, så det kan hende du må øke vcore for å få den stabil. Nå er ikke vcore på 1.288 særlig høyt, så du trenger ikke bekymre deg for å øke denne litt mer. Men pass på temperaturene dine, da du bare har en H55, og kjør stresstest slik som f.eks. prime95 (small fft) for å teste stabilitet - gjerne 3 timer eller mer, om du ønsker den helt stabil. Min 920 hadde imidlertid problemer med å våkne fra hvilemodus i win 7, da den ofte fikk bsod i slike situasjoner, men nå har du tross alt windows 8, som sikkert ikke lider av samme type problemer. Du burde forøvrig ha multi på 21x og bare overklokke BCLKen (om du ikke var klar over det). Å skru av teknologier slik som speed step og hyper threading kan muligens også hjelpe deg med å få den mer stabil. Det kan også lønne seg å sette DRAM timings manuelt, om du ikke har gjort det. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Skal prøve og volte opp litt da å ta bort litt drit i bios da. Lenke til kommentar
Tdnoz Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 (endret) 1.336V og 21x190 virker stabilt, har ikke fått tatt tortur test enda Endret 1. september 2013 av Tdnoz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå