Gå til innhold

Alkohol spørsmål (Absinthe &/ Butikk)

Woltox

Anbefalte innlegg

Nå kommer tidenes mest spesielle tråd;

Jeg lurer på hvor man kan anskaffe Absinthe, og er finnes den i fargen "neongrønn"?

Finnes det noen sider der man kan skaffe div alkohol til en rimeligere penge enn her på polet, bor nærme svenskegrensa om det har noe å si -.-

Hvis denne er postet på feil sted, venligst flytt den/si ifra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt sett ligger absinthe over 60% i alkoholvolum og er derfor klassifisert som narkotika etter norsk lov ulovlig å ta med over grensen til Norge. Derfor bør du tenke deg to ganger om før du har tenkt til å hoppe over noen grenser med dette i bagasjen.

Dementert.

Endret av Mchansern
Lenke til kommentar

Det er ingen myte.

For noen hundre år siden eller noe var det vel mere malurt i absint.

En botaniker forteller om det her

Http://www.youtube.com/watch?v=M1_1AMoB7vc

Edit.

Foreslår at du leser her

http://www.thepoisongarden.co.uk/atoz/artemisia_absinthium.htm

http://www.thepoisongarden.co.uk/atoz/absinthe.htm

Opptil 260mg/l thujone i van goghs tid i heimkoka absint til 10mg/l i dagens absinth.

Du kan liksesågodt kjøpe 80% rom.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det er i beste fall omdiskutert. De som tiltet av absint ville ha gjort det samme om de drakk tilsvarende mengder vodka. Galskapen som rammet dem var symptomer på utstrakt alkoholmisbruk. Tujon, stoffet som får skylda, kan ha psykoaktiv effekt, men ikke i de mengder man finner i verken gammel eller moderne absint.

Ekte absint holder gjerne 80%, og så sterke drikker holder til å bli helt klin kokos.

Å finne sider som støtter sitt syn er ikke vanskelig.

Endret av Isbilen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Van Gogh skar av seg øret og sendte det i posten......

Men ja det er omdiskutert men det belyses at tujon er en neurotoxin med uheldige bivirkninger ref tidskriftet fra Haukeland nevrologiske:

Http://tidsskriftet.no/pdf/pdf2003/70-3.pdf

Forklaringen kan være at disse i tidligere tid som fikk disse elipileptiske anfallene og hallusinasjoner fikk servert en Absint med høyt konsentrat av denne oljen/biproduktet tujon fra urten.

Kanskje noen lagde den feil på bakrommet.

Tujon brytes ned av lys sies det.

Så hvordan man kan si sikkert hvor mye det var i mg/l i en flaske for 125 år siden skjønner jeg ikke hvordan de kan si noe sikkert om.

"Misbrukerene" drakk det sikket titt og ofte , om ikke daglig flere doser pr dag.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Sjekket det nå, det var feil. Det er ikke narkotika eller blir behandlet som det. Men det er ulovlig ihh. alkohollovens § 8-13. Altså; det er ikke narkotika, men heller ikke lov å ta med inn i landet.

Jeg har tatt med dette inn i landet, ble stoppet. Gikk likevell helt greit.

''Ekke så nøye på're''

Lenke til kommentar

Nå blir du ikke noe mer klin kokos av 80% enn av 40% - det tar bare litt kortere tid.

Rask promillestigning har en annen effekt på sinnet enn svak, det er i hvert fall mitt inntrykk. Det er derfor man sier ting som at "rødvinsfylla er annerledes enn ølfylla", man blir fortere/saktere beruset, og det oppleves ganske forskjellig.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Rask promillestigning har en annen effekt på sinnet enn svak, det er i hvert fall mitt inntrykk. Det er derfor man sier ting som at "rødvinsfylla er annerledes enn ølfylla", man blir fortere/saktere beruset, og det oppleves ganske forskjellig.

Det er jo mulig, på den annen side kan du få så rask probillestigning av 40% at jeg er usikker på effekten - kroppen skal jo ta det opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...