Gå til innhold

Mitt hovedkort


salsamann

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Asus har A7V-M, A7V133-M eller A7V133-VM, men ingen A7V-VM :wink:

 

Hvis det er A7V-M så er dette et micro atx "overgangs-kort" med støtte for pc133 sdram og T-bird - d.v.s. noe mange her vil kalle et "pinglekort" p.g.a. ram, usb 1.1 og begrensa oppgraderingsmuligheter.

 

Med et bra skjermkort vil du nok kunne kjøre de fleste tunge spill ( 4x agp ) og gjøre det aller meste av arbeidsoppgaver.

 

http://usa.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V-M&langs=09

 

.

Lenke til kommentar

Han har HP maskin. HP får kort fra ASUS med "litt" merkelige bokstaver bak og som det ikke er lett å finne noe særlig info om. Kikka på en NY HP med A7N8X kort i, men det var lagt til 2 bokstaver til som jeg ikke husker nå, og det HK var det ikke mulig å finne NOE info om. Selv ikke på HP sine sider. Og BIOS innhold var redusert 75% fra de A7N8X kot jeg har sett. Men dette gjelder vel alle MERKE maskine jeg har sett så lang. Har sett maskiner som inneholder MSI kort som ikke MSI har NOE å fortelle om på sinne sider!

Lenke til kommentar
Asus har A7V-M, A7V133-M eller A7V133-VM, men ingen A7V-VM :wink:

 

Hvis det er A7V-M så er dette et micro atx "overgangs-kort" med støtte for pc133 sdram og T-bird - d.v.s. noe mange her vil kalle et "pinglekort" p.g.a. ram, usb 1.1 og begrensa oppgraderingsmuligheter.

 

Med et bra skjermkort vil du nok kunne kjøre de fleste tunge spill ( 4x agp ) og gjøre det aller meste av arbeidsoppgaver.

 

http://usa.asus.com/prog/spec.asp?m=A7V-M&langs=09

 

.

 

Det er det jeg også mener... Så det hovedkortet jeg har er altså et "pinglekort"... Ja, den er et "t-bird" og begrensa ram....

Lenke til kommentar

Ikke lett å finne et HK som en er 100% sikker på passer til en HP maskin. Er vel trolig et M-ATX HK i den som kan se ut som dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...0&GrpID=10&s=pl

Stemmer det at du har 3 PCI spor under AGP sporet? Da er det stor mulighet for at dette HK eller lignende M-ATX kort passer. MEN så er det dette med strømforsyning? Hva står det på den? 135W eller 200W? Det kan bli litt lite når det i dag er snakk om 350W eller mer. Ikke lett å bygge videre på en MERKE PC. Skal du ha NY kasse, nytt HK, CPU, minne, osv osv. Like greit å sjekke tilbud på NY PC på PSDATA, KOMPLETT eller hvor du måtte ønske å kjøpe! Men da snakker vi ikke lengre om et rimelig nytt HK. DESSVERRE. :(

:(

Lenke til kommentar

Å sette inn ett nytt hovedkort i en HP-pc er bare glemme. Trangt er det også, men når man skal begynne å plassere Power-SW, IDE-LED osv. ja så må man begynne å flytte kabler i en sånn kloss for å få dem til å bli riktige. For hos HP, DELL osv. har man ferdige "klosser" som er bare å tre ned på så er alle kabelene til Power-SW, IDE-LED og Power-Led koblet til. Dette gjøres jo for at det skal være raskere å montere en pc.

 

Anbefaler på det sterkeste å bytte kabinett!

 

Har hatt en HP-pc selv. Heiv kabinettet og tok vare på restene av delene. Men har i dag byttet ut hovedkortet(og selvsagt i kabinettet) Og er glad for det.

Lenke til kommentar

takker for svarene. Jo, dere har rett, jeg skal prøve å finne en rimelig kabinett, samme det, for meg teller ikke hvor pen den er osv, bare den er fin og den er svart :smile:

 

Jeg må faktisk innrømme at jeg har vært veldig fornøyd med HP, altså både med service, kjøp osv.

For eksempel den gangen da pcen var ganske ny, og jeg hadde den på og skulle forlate den og da jeg kom tilbake (etter 2 min), hadde broren min alerede klart å sette minibankkortet til fatern i cdbrenneren og trykk på løs ut knappen og herpa både brenneren og minibankkortet, men vi hadde garanti, og den fiksa ny brenner og kort.

 

Men tilbake til saken...

Av kabinett har jeg ikke lyst på en som er penere en meg akkurat ( :D ), men en som bare er brukbar. Jeg skal se om jeg finner en svart en på komplett. Har dere tips?

 

Egentlig gjør det ikke noe, for en av pcene mine har ikke skikkelig kabinett, bare en som eh... har de aller viktigste delene for å kunne sitte sammen, så jeg er vant til stygge kabinett!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...