Gå til innhold

Den hvite hesten

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Erik.

Det er mange fine elementer i dette bildet, men slik jeg ser det, kunne du kanskje utnyttet potensialet bedre.

Jeg skal forsøke å forklare:

Tåka, himmelen, den gule åkeren og den grønne enga bak hesten er "i harmoni" i det tåkelagte landskapet.

Området der hesten befinner seg, virker litt karrig, - noe som blir understreket av steinene i forgrunnen.

Dersom du hadde valgt en lav kameravinkel, ville hesten blitt en del av det flotte, tåkelagte landskapet, tror jeg.

Nå står den på en måte i "ensomhet" utenfor, - i et litt karrig grøntområde.

Jeg ville nok også beskåret bildets nedre kant, slik at steinene ikke kommer med på bildet.

Du har muligens hatt en annen tilnærming til bildet, og gjort dine valg bevisst.

I så fall beklager jeg !

Vennlig hilsen

Albert Andersson.

Lenke til kommentar

Hei Albert,

Jeg setter pris på at du tar deg tid til å gi meg dine betraktninger om bildet.

I utgangspunktet, og kanskje fortsatt, et kjedelig bilde. Ser jo det på antall visninger.

Når det gjelder kameravinkelen er jeg enig i at det kunne vært gjort annerledes. Nå ble dette i grunnen bare en snapshot i forbifarten, noe som faktisk er ganske ulik meg.

Det som likevel fascinerte meg, er det minimalistiske uttrykket samt at hesten fremsto ganske klar og skarp mot de duse omgivelsene.

Når det gjelder komposisjonen, prøvde jeg bare å gi bildet litt dynamikk, om det er mulig i et så statisk motiv. Det kan selvfølgelig også gjøres på mange andre måter. De fleste ville sikkert beskåret mye trangere og stått igjen med kun hesten. Det ville jeg ansett som enda kjedligere, tatt hestens positur i

betraktning.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...