Windviu Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 hei jeg har aldrig vært på et lan party før, men vet at det dreier seg mye om spill og konkoranser , men mer vet jeg egentlig ikke. er det noe jeg bør ha med meg ? og da tenker jeg på software og slik. og er det sånn at folk deler filer med hverandre? jeg vil gjærne ha tilbake meldinger fra folk som har vært på lan partys før. del gjærne dine erfaringer med meg. skal på oslo lan party på lillestrøm på fredag, så jeg tenkte at jeg skulle være litt forberedt. Lenke til kommentar
Screamer Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 På lan-party kan det være lurt å ta med seg favoritt spillene sine på cd (bare sånn i tilfelle). Det er også veldig viktig å huske på å ta med TP-kabelen, det har jeg selv glemt uttallige ganger. Software og Warez er vanligvis delt på lan-partyer. Mange som drar på LAN bare for å fylle opp harddisken med filmer, musikk osv. Hvis det er et stort Lan det er snakk om så kan det være lurt med virusprog. Lenke til kommentar
Cybermantix Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Her er noen viktige punkter: 1. Installer, oppdater og kjør virusprogram. 2. Installer og test alle spill og programmer du bruker på forhånd. J*vlig kjipt å gå glipp av compo'er fordi du glemte å installere. 3. hvis PCen din kjører noen DHCP-services, skru dem av! 4. Sjekk reglementet til LANet, og husk å ta med alt du trenger. (feks nettverkskort!!) 5. Folk deler endel filer. Kan være praktisk å ha installert FTP-klient og evt FTP-server, slik at du kan bytte med enkeltpersoner. Ellers er det jo bare å dele ut mappene dine. Samt å ha installert IRC, slik at du kan snakke med folk. 6. Brennbare CD'er, masser av dem :-D (som regel er det noen på store LAN som selger) 7. Masse "holde-seg-våken-drikke" som feks battery, Red Bull osv (selv trenger jeg kun Cola og kaffe) Det kan høres utrolig ut med pt. 4. Men en kamerat av meg glemte faktisk at han hadde tatt ut nettverkskortet av PCen 1 uke før LANet!! Lenke til kommentar
Windviu Skrevet 29. september 2003 Forfatter Del Skrevet 29. september 2003 det høres morro ut :smile: , er det mye venting når man laster ned filer fra andre maskiner på nettverket ? Lenke til kommentar
moshpit Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Det er godt gjort å installere IRC. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 Huskelista til TG er genial.... Bare husk på strømkabel den er så irriterende å glemme. Husk hodetelefoner hvis du skal høre noe, du kan glemme pc-speakers osv. Sørg for at pc'n funker. Kjør windows update hjemme før du stikker, alltid noen som prøver å fucke med kjente feil i windows. Lenke til kommentar
tv-freak Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 hei jeg har aldrig vært på et lan party før, men vet at det dreier seg mye om spill og konkoranser , men mer vet jeg egentlig ikke. er det noe jeg bør ha med meg ? og da tenker jeg på software og slik. og er det sånn at folk deler filer med hverandre? jeg vil gjærne ha tilbake meldinger fra folk som har vært på lan partys før.del gjærne dine erfaringer med meg. skal på oslo lan party på lillestrøm på fredag, så jeg tenkte at jeg skulle være litt forberedt. Kanskje lære deg å skrive norsk først? :wink: Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. september 2003 Del Skrevet 29. september 2003 En genial ting å ta med dersom du ikke får med kontorstolen er å ta med sånn barnepute som f.eks finnes på kinoer eller noe annet som gjør at du sitter 20-30 cm høyere. Borda som brukes er 80cm høye. Når du da får utdelt en lav plaststol så blir det helt feil høyde på tastatur og mus. Er også veldig kjekt å ta med litt tape. Får alltids bruk for tape og du kan tape kanten av bordet så sponplatene ikke skjærer seg inn i håndleddene. Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 Kanskje lære deg å skrive norsk først? :wink: Hold kjeft og les rettningslinjene... Skal på oslo Lan jeg og... Lan høres veldig spennende, og det er det og.... Men det er ganske mange kjedelige stunder.... Søvnmangel er ganske vanlig som fører til små halusinasjoner (opplevd selv), og jeg anbefaller deg å sove minst 3timer pr døgn... Stort problem til folk som drar på store lan for første gang er å ta med FOR mye... husker at jeg selv tok med toalettpapir og tomflasker på TG... lol... Firewall er også ganske viktig... Last ned gratis firewall programmvare som kontrollerer alt som går inn og ut, er litt slitsomt å konfigurere, men skal love deg det er verdt det... Alltid noen drittsekker ute som vil ødelegge morroa for andre som er der for gode grunner... Ikke glem snax edit: Fant pakkelista til TG03 og... Den er nyttig Lenke til kommentar
Windviu Skrevet 30. september 2003 Forfatter Del Skrevet 30. september 2003 takk for all info dere , bortsett fra "tv freak" han er vist en tulling han, siden han ikke har noe bedre å komme med. Lenke til kommentar
RAPTORR Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 får man kjøpt pc deler på oslo lan og hvor stor internett linje får man ? kan man laste ned fra kazza o.s.v Lenke til kommentar
capy Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 får man kjøpt pc deler på oslo lan og hvor stor internett linje får man ? kan man laste ned fra kazza o.s.v kazza er jo ikke noe serlig på lan da. Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 får man kjøpt pc deler på oslo lan og hvor stor internett linje får man ? kan man laste ned fra kazza o.s.v Vi får en 1Gbit linje og kose oss med (mao linja vil aldri ha 100% load). Laste ned fra Kazaa ville jeg ikke gjort. Derimot så blir det garantert satt opp DC hub internt på lan'et og den du bør ta en titt innom. Får nok også tilgang til noen svenske DC huber. Og CDer får du kjøpt på lanet ja. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 30. september 2003 Del Skrevet 30. september 2003 "Internett linjen" blir nøyaktig like stor som en standard TP-kabel, rundt 5mm i diameter.. og man reiser ikke på LAN for å downloade ting fra "kazza", da har du misforstått poenget litt. Du sitter tross alt i et internt nettverk med et par terrabyte pr0n, gam0rz0rz og appz0rz. Forøvrig likte jeg denne delen av pakke-listen til TG: Du trenger ikke ha med deg: Sinnsyke høyttalere, særlig ikke om du planlegger å spille drittmusikk. Om de bare hadde innført denne regelen det siste året jeg var der. Akk! Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 RAPTORR: Ta en liten titt på Direct connect, dette blir brukt i lan, eneste er å få adressen til DC hub, men det blir ikke noe problem hvis du har IRC, og/eller sitter ved siden av noen som kan litt om det... Positive med DC er at når du søker på mp3, kan du søke på mapper(directory) så kan du heller få ALLE sangene istedet for å laste ned en og en... Hastighetene er MYE bedre selv om du sitter hjemme (men spessiellt på LAN) Enkelte drar på store lan bare pga Direct Connect... Mener at komplett skal være der, men det sa de også om TG.... Jeg stolte på dem, og de kom ikke... Og der satt jeg med en harddisk mindre... Men butikken til Komplett er i byen, så hvis noe går virkelig galt, så kan du sikkert sette av 2 timer til å ta toget til byen og tilbake... Lenke til kommentar
Windviu Skrevet 1. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2003 Det er godt gjort å installere IRC. hvilken version av IRC bør jeg ha installert, og hvor får jeg lastet den ned Lenke til kommentar
Citizenx Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Det er godt gjort å installere IRC. hvilken version av IRC bør jeg ha installert, og hvor får jeg lastet den ned www.mirc.com Lenke til kommentar
EspenDL Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Ta med alle driver cdene du har. Det skjer nesten alltid noe tull med pcen din. Det kan være lurt å kjøpe en HD du bare bruker på LAN Lenke til kommentar
speeder Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 Tror du har fått de flest tips nå, serlig hvis du har tatt en titt på lista fra TG. Hvis planen er å sove litt lenger enn 30min av gangen, kan det være en fordel med liggeunderlagsovepose. Er ikke sikkert det blir så mye soving hvis det er ditt første lan men:) Hmm.. så dette er nå til helga det? har ikke vært på lan på en lang stund nå.. noen som har link til siden som dette står på? Lenke til kommentar
Tuba.Titan Skrevet 1. oktober 2003 Del Skrevet 1. oktober 2003 har du mulighet ta med deg feltseng Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå