Gå til innhold

Test: Google Chromecast

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For streaming av Spotify til Chromecast vil jeg anbefale Spoticast!

Funker helt fint her, så den får duge inntil spotify eventuelt kommer med noe bedre selv :-)

Mvh Olav B, G ;-)

Den funket ikke helt hos meg. Nå spiller den "Sound of Da Police" uansett hvilken sang jeg bytter til, rimelig irriterende. :p Den fungerte ganske bra i går, men jeg hadde noen problemer med at feil sang ble spilt av.

Lenke til kommentar

En ting jeg lurer på. Kan man feks ta denne med på hytta, plugge den i en TV og streame fra telefonen? Det er da ikke noe nettverk i hytta, så chrome cast må koble seg direkte på telefonen.

I utgangspunktet ikke, men du kan jo bruke mobilen som trådløsrouter.

Lenke til kommentar

Noen som har kommet over en chrome-app som kan spille av "embedded videos" fra en nettside rett over på chromecasten? har sett at vGet skal få dette, men lar fortsatt vente på seg.

Noe likt som Web Video Caster til android, men ser ikke at de har noe som gjør at jeg kan spille direkte fra pc. Vil f.eks kunne spille av VG-nett på chromecast

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Sliter med å caste TV2 Sumo.

Fra mobilen ser det ut som castingen starter på TV'en, men den går i svart umiddelbart.

På PC'en prøver jeg å caste en chrome tab med sumo.tv2.no. Det fungerer bra så lenge jeg ikke starter en video. Prøver jeg å starte en video (direkte eller on-demand) får jeg opp et snurrehjul som ikke slutter snurre.

Har prøvd å caste nrk.no fra PC'en på samme måte, uten noe problem - både direkte og on-demand.

Noen som har/har hatt det samme problemet?

(Chromecast'en ble innkjøpt i går, så har ikke erfaring med at det har fungert med TV2 Sumo)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...