dredg Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 (endret) Du kan også bruke videostrem for Chromecast, som er en enklere applikasjon enn plex å sette opp og bruke. Så kan du styre maskinen med remote desktop appen til google. Eventeuelt bare betale for videostream som koster 9 kr i mnd eller hva det nå enn er. Endret 30. april 2014 av dredg Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Klart man kan, men Plex er genialt på alle måter. ... men kanskje jeg skal se litt på Videostream i tillegg. Lenke til kommentar
Solosup Skrevet 30. april 2014 Del Skrevet 30. april 2014 Klart man kan, men Plex er genialt på alle måter. ... men kanskje jeg skal se litt på Videostream i tillegg. Bruker selv Videostream (fikk ikke helt til Plex å spille av mine lokale filer). Videostream er ekstremt enkelt. Du går inn på appen, velger filen du vil spille fra hovedsiden (mappestruktur tilsvarende pc'en din). Tilsvarende gjelder å sette på subtitles. Noen småbugs innimellom der, men mitt klare førstevalg da den spiller nå av alle filer. 1 Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Klart man kan, men Plex er genialt på alle måter. ... men kanskje jeg skal se litt på Videostream i tillegg. Bruker selv Videostream (fikk ikke helt til Plex å spille av mine lokale filer). Videostream er ekstremt enkelt. Du går inn på appen, velger filen du vil spille fra hovedsiden (mappestruktur tilsvarende pc'en din). Tilsvarende gjelder å sette på subtitles. Noen småbugs innimellom der, men mitt klare førstevalg da den spiller nå av alle filer. Liger management, jeg. Alt skal integreres! Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Kjedelig at NRK har fått Chromecast-støtte kun til PC, og ikke mobil. Sitter jeg på PC kan jeg nesten like godt se på den, og den castingen blir jo stanset om PCen går inn i hvilemodus. Chromecast er genialt når man bruker mobil, ikke like imponerende med PC IMO. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Kjedelig at NRK har fått Chromecast-støtte kun til PC, og ikke mobil. Sitter jeg på PC kan jeg nesten like godt se på den, og den castingen blir jo stanset om PCen går inn i hvilemodus. Chromecast er genialt når man bruker mobil, ikke like imponerende med PC IMO. Det finnes en app til mobil (android i alle fall) som støtter NRK cast, men den offisielle gjør det enda ikke. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Husker du hva den heter? Jeg får det ikke til å funke med LocalCast eller Web Video Caster. Jeg har Android. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 Nrk Cast https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ctrlplusz.nrkcast Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 1. mai 2014 Del Skrevet 1. mai 2014 http://nrkbeta.no/2014/03/25/nrk-tv-pa-chromecast/ Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Da støtter viaplay appen (til Android i alle fall) chromecast! Det kommer seg nå. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 (endret) I noen tilfeller kommer det nok snart, mens andre er enten unnvikende eller helt stille. Selv har jeg ventet på støtte fra Spotify, og "vær så snill, støtt Chromecast"-tråden på Spotify-forumet er 53 sider lang, uten et pip fra selskapet. De siste par sidene har vært mye "All Access lansert her også, fireårig kunde hos Spotify, men nå hopper jeg av". Jepp. Dette er mer Spotify sin feil enn google tror jeg. De er utrolig treige å utvikle nye apper. Derfor har jeg selv nå byttet. Ser meg ikke tilbake, googles brukergrensesnitt er mye bedre. Ellers er Plex og Chromecast en match made in heaven. Kjører serverprogramvare på PC-en min, og Plex til chromcast via mobil/ipad. Helt knirkefritt, full HD-kvalitet med surround og jeg trenger ikke tenke på format og kodek en gang. I tillegg er touch-skjermene på enhetene mine langt bedre fjernkontroller enn både tastatur og mus, så å navigere innholdet mitt er mer elegant enn noen gang. Endret 5. mai 2014 av Jakoozie Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Plex, Chromecast og surround? Har det kommet nå? Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Hva er Plex? Hilsen noob, eller hva det nå het. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. mai 2014 Del Skrevet 5. mai 2014 Enklere å bare sjekke her, faktisk: https://plex.tv/ Lenke til kommentar
olavgb Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 For streaming av Spotify til Chromecast vil jeg anbefale Spoticast! Funker helt fint her, så den får duge inntil spotify eventuelt kommer med noe bedre selv :-) Mvh Olav B, G ;-) 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Bruker den selv. Funker knall! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 (endret) Noen som vet hvordan jeg kan hacke Chromecast til å la meg forandre DNS? Ellers må jeg gjøre det gjennom ruteren, og har ikke en ruter som kan forandre DNS på en ip. Endret 11. mai 2014 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2563143 Se litt der. Kanskje du finner noe. Can I use a DNS other than Google? By default Chromecast uses Google's DNS servers, regardless of what your DHCP-supplied DNS is.Stock You might be able to have Chromecast "fall back" to DHCP-supplied DNS by having your router Block requests to the Google DNS servers Route Google DNS IPs to a bogus gateway. Use your router's advanced or parental control to set specific DNS servers for specific clients. Which one works will depend on your router's response. See this this thread If you have a more-intelligent router, you can set up iptables rules to intercept and re-route DNS requests to a different DNS server. Rooted Eureka-ROM defaults to using the DHCP-supplied DNS servers, and includes presets for common DNS relocators, or you can set manually specify DNS IPs. If you are not using Eureka-ROM, there is a mod to use DHCP-supplied DNS. There are also mods to use the Unlocator DNS service and use the UnoTelly DNS service. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 11. mai 2014 Del Skrevet 11. mai 2014 Podcast Addict for å caste podcast. Gratis, og funker fett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå