Gå til innhold

Skjerm 27"eller 24" 50% gaming


griffin95

Anbefalte innlegg

PHU mange tråder det skal velges skjerm I og har lest mye men allikevel jeg trenger hjelp til ny skjerm der jeg nå har en Samsung 226BW og vil nå helst ha en stor skjerm og det frister med en 27 tommer, men blir usikker på om skjermkort 2x GTX560TI (SLI) er god nok til dette. Jeg spiller BF3 ca. 3 timer i uka og gleder meg til BF4 kommer, men er ikke noe harddyrka gamer akuratt, så den brukes vel så mange timer til surfing og bilder. Synes ikke jeg skal utbrodere bruken så mye mer en at jeg liker god kvalitet på bilder men samtidig så opplever jeg at jeg taper dueller I BF3 som er kjedelig og ikke sikker på hvor evt. flaskehalsen ligger i datamaskin systemet. Å drive en skjerm som Asus VG278HE er det mulig med mine grafikkort ?

 

-Skal jeg heller hode meg litt ’kjølig’ å gå for en 24 tommer isteden for, derfor er det jeg trenger en avveining for hva som passer best.

 

-Dell U2713UH bra på bilder men en rask Asus VG248QE ?

-BenQ XL2720 kommer til forkort med bilder slik jeg vurderer tester.

-Asus VG278HE er rask

 

Men ved å gå ned til å ha fokus på 24” er da VG248QE den rette eller Dell U2412 ?

-Asus VG248QE er ikke den peneste akkurat.

 

 

Er jo inneforstått med at noen er 120-144Hz og andre har 10:9 og vil jo ha en kombinasjons skjerm som er best mulig på bilder samt brukbar til BF3 må bli mitt svar. Bil bare ta et valg nå briste eller bære på en gjenomsnitt bra skjerm som dekker 50% så langt det er mulig => Dell U2412 ?

Endret av griffin95
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser i de andre postene som er besvart når det gjelder gaiming skjer at, Beste gaming-skjerm i dag er mest sannsynlig ASUS VG248QE, ettersom den støtter Lightboost, har 120Hz oppdateringsfrekvens, og har ikke touch-knapper som BenQs XL2420T.

Arni90 skriver, SLI øker inputlag med minst 1 frame, og du får microstutter i tillegg siden det er et Fermi-kort, så du kan ikke være så voldsomt kresen :p

Så det må vel gå i reting av 24" da med mine 2xGTX560ti, ser noen linker til Philips 27" LED 273E3LHSB og den får gode anmeldeser også, selv om den er billigere en hva jeg hadde sett formeg. Vil anta at denne LG 29EA93 Rev. 1.25 er en bedre skjerm men da er vi på 27" som krever sitt. Noen som kan svare om jeg vil klare dette med mine skjermkort ? Skal jo bare ha en skjerm og er ikke spesielt kresen, hehe.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja begynner å måtte ta en beslutning for hvilken skjerm jeg skal gå for, det har ikke hvert så lett og heller ikke så enkelt å lese seg frem til på tester og forum. Men kanskje er det nå test av pc-skjermer som gir best oppsummering av hva akkurat den skjermen er god for og hva den har og ikke har. Ut fra dette må en ta en beslutting.

 

 

Bruken er fordelt med 50% på spill og internett surfing samt bilder osv, noe som tilsier at jeg ikke bare skal gå for en ren spill skjerm dermed basta. Da begynner jeg å se etter en som har bra bilde og allikevel henger litt med i spill, men så er verden gått litt videre og klarer ikke å legge vekk tanken på en 27 tommer. Også 29 har hvert inne i bildet der jeg da hadde hatt enda bedre mulighet for å dele bildet i to når en jobber foran pc’en med skriving, bilde og tegne programmer. I dag har jeg to stk. Dell 19” på jobb og det er effektivt å arbeide på og må opp i minst 29 tommer for å erstatte en så bred flate.

 

 

24” Asus VG248QE ble ikke valgt på grunn av ren spill skjerm og testen også refererte til at den ikke passer til noe annet. Jeg er nå på jakt etter et bra bilde når jeg jobber med andre ting, men kanskje den beste rene spill skjermen i dag som også støtter 2D Lightboost 120Hz..

 

LG29EA93 rev.1.25 tør jeg ikke ta rett å slett fordi at jeg aldri har prøvet meg på større skjermer før og vil begynne med 27”. Anandtech hadde en god test på denne.

 

Asus MX279H denne skulle jeg gjerne ha prøvet denne for den ser unektelig bra ut i designet, litt lavere oppløsing gjør at jeg ikke går for denne.

 

Viewsonic VP2770 kom for 2 år siden og valgt vekk pga. Bildekvalitet men er en god skjerm til spilling.

 

Dell Ultrasharp U2713HM er en allrounder og blir mitt valg pga IPS og får generelt kun godt i alle tester. Den har 1440 i oppløsning så får jeg heller skifte ut mine SLI skjermkort for også å kunne spille BF4 som krever 3GB minne.

 

Notatet er bare en avslutting på innlegget om mitt valg av skjerm, mer spesifikke kriterier finner en i andre gode tråder på forumet og disse har bidratt til mitt valg også.

 

griffin

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PS! Hva gjør en med nye skjermkort som kun har DVD-I for de som bestiller rimelige skjermer fra Kina der det opplyses om at en må kun bruke DVI-'D' og ikke DVI-I ?

 

 

Ref fra skjerm på ebay.com

Important notice for Safe usage
*Recommended Graphic cards
- NVIDIA: GTX460 or more than 1GB memory, with DVI-D Port
- ATI: HD6850 or more than 1GB memory, with DVI-D Port
*Dual Monitor configuration recommended
- GTX580 or HD6970. The GPU shoud have 2 dual linked DVI port.
- Please use DVI-D port only. cannot used with DVI-I or DVI-S. Also cannot be used by port converter. (D-sub, HDMI, DP)

* Onboard graphics and APU chipset is not compatible.
* Laptop or laptop with docking station and Macbook series does not recommended for this kind of By-pass (DVI output only) model.

* As P67 Chipset mainboard may show Booting skip error, and also the screen may not work out properly.fra Kina

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Du vil fint klare å spille på en 27", har gjort det i 2 år nå, først med 6970 og nå med 7970, spiller alle spill i window mode da jeg har 1x 27" og en 24" for multitasking. Alle spill fungerer helt fint. Eneste grunnen til at jeg kan forstå at du vil ha en 24" over en 27" vil være Hz, det er ikke så mange gode spill 27" ere å velge mellom som 24".

 

Bruker HDMI på den ene skjermen, og DVI på den andre, siden skjermkortet har en inngang av hver.

Skal du ikke bruke lyd fra skjermhøyttalere er DVI greit å bruke. Selv hadde jeg nok valgt en med HDMI i tilfelle du må bruke skjermen til noe annet en gang så er hdmi litt mer universal i dag.

 

Og ville ikke byttet skjermkort før du faktisk har installert og prøvd BF4 på de du har nå, blir overrasket om 2x560 ikke takler bf4, så lenge du ikke har planer om å maxe settings da.

Lenke til kommentar

Du vil fint klare å spille på en 27", har gjort det i 2 år nå, først med 6970 og nå med 7970, spiller alle spill i window mode da jeg har 1x 27" og en 24" for multitasking. ..................................

Hei takk for svar og gode råd, så for en del personer kan det være greit med lyd når en kobler til andre løse dibidutter for bruk av film og bilder vist på skjermen. Ja nå ble den akkurat bestilt så vi får se om jeg blir fornøyd men helt enig i at det ikke er så enkelt å velge 27" eller større i dag og hadde kanskje tenkt meg om to ganger hvis jeg hadde hatt mulighet for å teste det ut først men alt litt større frister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...