Nordmann3 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hei, jeg har ikke så veldig bra trådløst nett signal så jeg lurte på å kjøpe en ekstra antenne... er det slik at trådløst nett er helseskadelig og i så fall hva kan det føre til.? Antennen er sikkert litt sterkere enn den som var der fra før og vil sikkert doble signalet. Lenke til kommentar
toth Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Nei. http://www.forskning.no/artikler/2013/februar/348236 6 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jepp, men man får vurdere nytteverdien i slike signaler og man får gjort lite med alle andres signaler. Lenke til kommentar
Populært innlegg L4r5 Skrevet 30. august 2013 Populært innlegg Del Skrevet 30. august 2013 Det har tross mange forsøk ikke vært mulig å fastslå en sammenheng mellom helseskader og denne typen stråling. Såkalt "el-følsomme" reagerer ikke når de ikke vet om signalene og reagerer på avslåtte aparater de tror er påslått. Alt koker ned til nocebo-effekt.vSå, nei, det er ikke helseskadelig. 15 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg har utstyr til å måle dette og ser forskjell, men spørsmålet er jo om man måler nocebo-effekten, slik som andre studier ofte konkluderer med eller om det er reell effekt. De fleste som ønsker å sjekke dette har jo gjerne en bekymring om at det er farlig. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Det er ikke forsket lenge nok på, når vi er en 10-20 år lenger fremme så vet de mer om kreftrisiko og slikt. Mobiltelefoner mot øret hele tiden, tror jeg de nå mener kan være farlig. Man forsket lenge på sigarettrøyk også før de fant ut at det var farlig/bevis. Spedbarn skal feks holdes unna mobiltelefon. Endret 30. august 2013 av Gouldfan Lenke til kommentar
Rasjonelt Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hei, jeg har ikke så veldig bra trådløst nett signal så jeg lurte på å kjøpe en ekstra antenne... er det slik at trådløst nett er helseskadelig og i så fall hva kan det føre til.? Antennen er sikkert litt sterkere enn den som var der fra før og vil sikkert doble signalet. Dette er vel hva man vet i dag. http://www.nrk.no/livsstil/avviser-all-fare-ved-mobilstraling-1.8320692 Lenke til kommentar
TityBoi Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Ikke farligere en alt annet Lenke til kommentar
Gloria Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg har utstyr til å måle dette og ser forskjell, men spørsmålet er jo om man måler nocebo-effekten, slik som andre studier ofte konkluderer med eller om det er reell effekt. De fleste som ønsker å sjekke dette har jo gjerne en bekymring om at det er farlig. Blindtest er en ganske enkel måte å eliminere nocebo-effekten Forøvrig stråler en mobil hundrevis av ganger mer enn wi-fi, så hvis du er bekymret for stråling kan du jo starte med å kaste mobilen. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Blindtest er en ganske enkel måte å eliminere nocebo-effekten Forøvrig stråler en mobil hundrevis av ganger mer enn wi-fi, så hvis du er bekymret for stråling kan du jo starte med å kaste mobilen. Det er mange faktorer i dette og svak stråling kan faktisk være mer skadelig enn sterk når det gjelder ulik påvirkning i kroppen, selv om jeg er enig i at mobilen er sterkt mistenkt for en av de mer aggressive krefttypene som harmonerer godt med siden mobiltelefonen brukes på. Lenke til kommentar
toth Skrevet 4. september 2013 Del Skrevet 4. september 2013 ja Se på mitt svar: Nei. http://www.forskning.no/artikler/2013/februar/348236 Se på ditt svar: ja Klarer du å oppdage en vesentlig forskjell? Tobokstavs-påstand med kilde: Tobokstavs-påstand uten kilde: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå