Blackwall80 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hei Jeg har fått skjermen knust på min 8 mnd gamle iphone 5. Å nei, telefonen er ikke mistet i gulv o.l. Hendelsen: tlf lå på stuebordet og spillte musikk, mens jeg sto på kjøkkenet og mekka mat. Jeg hørte da et skikkeli knaaak...kommer inn i stuen og skjermen på iphonen var sprukket, telefonen var glo varm, faktisk så varm at jeg valge og slå den av....skjermen forstatte og sprekke i hendene mine da jeg slo den av.... Den var så avslått i vell 10 timer før jeg slo den på igjen...ved første samtale blir telefonen varm igjen og skjermen sprekker ytterlige... Dilemma: kontaktet apple (telefon kjøpt på apple store). Fikk snakke med en hyggelig dame, forklarte ovenstående, og hun sa at dette var nok ingen problem. Fikk beskjed om å sende 6 bilder, fra 6 ulike vinkler pr mail, så skulle teknikere se på disse. (Til info har jeg/fruen 8 stk iphoner liggende, helt bak fra 3g, og har alldri vært plaget med noen av dem) I dag fikk jeg telefon fra apple med følgende beskjed. Våre telefoner sprekker ikke av seg selv, så dette er ingen garanti, beklager.... Jg ble litt paff, og så til vedkommende, da trenger jeg en bekreftelse på avslaget av garanti pr mail, da jeg har store intensjoner om å dra dette videre, jeg ba også om å få vite hvordan jeg kunne klage. Svar: vi har ingen klage avdeling, vår avgjørelse er endelig. Jeg har desverre ikke anledning til og bekrefte dette skriftlig til deg, men anbefaler deg til og kontakte din advokat eller forbrukerrådet. Dette da vår juridiske avdeling ikke tar i mot henvendelser fra privatpersoner!!! Dette kaller jeg et totalt overtramp fra et stort selskap.... Noen som har vært borti noe lignende, what to do??? Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Som de sier så sprekker ikke glass av seg selv, men jeg har selv f.eks hatt en kunde som hadde en iPhone4S hvor batteriet hadde svellet opp så mye av glasset bak på telefonen hadde sprekt på grunn av presset fra innsiden. At telefonen ble varm kan også tyde på at noe lignende har skjedd med din. Om det de har kontrollert telefonen for slike ting, eller om de bare ser en knust skjerm og gir avslag er ikke godt og si. Kan dessverre ikke gi noe annet råd enn det samme som de gir, og kontakte advokat eller forbrukerrådet Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Problemet her er vel at de kun har sett på bilder av iPhonen din og ikke undersøkt selve telefonen fysisk. Ville bedt de om å gjøre dette, for å vurdere om det han over meg sier også kan ha hendt med din. At telefonen din ble unaturlig varm samtidig retter jo min mistanke mot at det har sammenheng med at glasset sprakk. Eventuelt, hvis de nekter dette, kan du be et eksternt (men velrennomert) verksted undersøke telefonen, og hvis de støtter deg i din sak så kan du ta kontakt med Apple igjen. Hvis de fortsatt setter seg på bakbena, så tar du kontakt med Forbrukerrådet. Vil si du har en god sak om et eksternt verksted støtter din sak. Når det er sagt, så er vel Apple kjent for å være vrange og lite kundevennlige. I tillegg så er det sjelden jeg ser en iPhone 4/5 uten sprukket glass på frem eller baksiden, så det tyder jo på at glasset i utgangspunktet er for svakt til å i det hele tatt ha burde blitt installert på en enhet man bærer med seg rundt omkring og som kan utsettes for visse påkjenninger. Det kan muligens også være et argument, da et sterkere glass kanskje hadde tålt høye temperaturer eller større påkjenninger fra et ekspandert batteri (ekspandert batteri er også et Apple-problem jeg har vært borte i noen ganger før, dog ikke bare på iPhone). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå