Sk0rpio Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hei. Har System Audio Mantra 70, og lurte på om hva er fordelen ved å fylle mer sand i hver høyttaler? Mvh Sk0rpio. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hvor havner sanden, i bunn eller i kammeret? Kan være Audio System bruker sand som en måte å begrense volumet i kassene Lenke til kommentar
Taik0n3 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Skal være et kammer under høyttaleren som man kan fylle mer sand i. Ringte Soundgarden i dag og spurte om det var en fordel å fylle mer sand. De sa at bassen ble tightere osv Så skal gå på Biltema å kjøpe sand i morgen Lenke til kommentar
dbass Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Da er det nok et kammer som er med på å bestemme volumet av kassene. Bassen blir nok tightere, men nedre frekvensrespons øker nok litt opp på skalaen. DVS, du vil ikke få like mye dyp bass, men mer punch. Se for deg forskjellen ved en slakk og en stram tromme. Litt ekstremt, men istedenfor at du får en buuurhm. lyd, så vil u få en 'ugh-lyd. Lenke til kommentar
Gjest medlem-83883 Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Jeg fylte opp sandkammeret på mine System Audio SA1550 på grunn av at bassen ble litt "boomy" i min leilighet. Jeg oppfattet ikke at jeg mistet så mye av dybden i bassen, men det ble absolutt tightere. Når jeg fikk de over på Superspikes ble det enda et lite hakk bedre. De har stått slik nå i omtrent 4 år, og jeg er fortsatt godt fornøyd. Jeg la en litt kraftig plastpose i sandkammeret før jeg fylte med sand, så blir det lettere å tømme de hvis det skulle bli aktuelt en dag. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 13. september 2013 Del Skrevet 13. september 2013 Dette er grgrunnen: Sand demper resonans i kassen og isolere lyd å forplante seg i gulvet. Prøv å pling på et vinglass med litt sand oppi... (Beregningen av kassevolumet tar hensyn til sandmengde) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå