PatSharpX Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 (endret) Slik sparer reklameguru store penger i formueskatt. Den bokførte verdien av egenkapitalen er imidlertid på kun 8,5 millioner kroner, og Kjetil Trys andel av egenkapitalen er 2 millioner, noe som utløser skarve 22.000 kroner i formuesskatt, skriver avisen.Hadde markedsverdien på 230 millioner kroner blitt lagt til grunn, slik tilfellet er for gründere av børsnoterte selskaper, ville aksjene til Try utløst en årlig formuesskatt på over en halv million kroner, skriver Finansavisen. Ingen tvil om at man må revurdere formueskatten. Endret 9. september 2013 av PatSharpX Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 9. september 2013 Del Skrevet 9. september 2013 Ingen skatt er 100 % effektiv eller rettferdig. Mon tro om Hegnar har rentefradrag? Hadde markedsverdien på 230 millioner kroner blitt lagt til grunn, slik tilfellet er for gründere av børsnoterte selskaper, ville aksjene til Try utløst en årlig formuesskatt på over en halv million kroner, skriver Finansavisen. Det samme gjelder boliger, eiendommer som har en langt lavere ligningsverdi enn markedsverdi. Det gjelder sikkert også noen av Hegnars eiendommer. Hegnar liker nok ikke en konkurrent. Hva med hurtigruta? Mottar den subsidier fra staten? HegnarOnline har ikke lykkes med å få en kommentar fra Kjetil Try på om han mener det er rettferdig at gründere i børsnoterte selskaper må betale store beløp i formuesskatt, mens de som klarer å holde selskapet privat slipper unna. Hvorfor misbruker Hegnar Trys tid med slike spørsmål? Hegnar får henvende seg til det norske storting som gir lover og regler. Akkurat før jeg skrev dette mottok jeg en valgkamp brosjyre fra Venstre, der jeg er enig i mye av det som står skrevet der. Men nå står det at Venstre vil fjerne formuesskatten generelt og ikke skatt på arbeidende kapital spesielt slik partiet har hevdet før. Det støtter jeg ikke. Jeg vil ikke ha flere nullskatteytere i Norge. <off topic> Det som ikke står skrevet i Venstres brosjyre om at de kan komme til å danne regjering sammen med FrP, at de sammen med FrP som eneste partier vil fjerne AFP og at partiet er svært skeptiske til LO er langt viktigere saker for meg enn de andre sakene til partiet. Det er et meget godt eksempel på at det som ikke står skrevet i et (utdrag av et) partiprogram er svært viktig. </off topic>. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå