lefsaker Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hei! Jeg jobber med et bildevisningssystem, og sliter litt med å automatisk skalere bildene etter hvor mange andre bilder det er innenfor en moderdiv. Se vedlagte illustrasjonsbilder. Moderdiv dekker 100% av skjermens høyde og bredde. Inni moderdiv vil et dynamisk antall bilder dukke opp basert på hvilket galleri man har valgt. Her kan det være fra 1 til 100 bilder. Jeg ønsker å utnytte plassen best mulig, slik at om galleriet bare inneholder 1 bilde, vil bildet dekke 100% av moderdiv. Om det er 2 bilder vil jeg at hvert av dem skal dekke 50% hver, 4 bilder 25% hver, osv, osv. Er dette mulig å gjøre uten å bruke en hacky matematisk løsning som regner ut antall bilder som vil vises, for så å dele på bredde/høyde/antall? Jeg vet ikke helt hva jeg skal søke på for å finne ut av dette. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 CSS pseudo-selector `:only-child` kan hjelpe deg med å differensiere på om det finnes ett eller to bilder. Utover det ville jeg ha brukt JavaScript til å sjekke hvor mange bilder som finnes, og legge til CSS-klasser basert på dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå