Gå til innhold

Skapte Gud ikke-troende for så å sende de til hellvete?

EvilSeagull

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På grunn av at en overskrift bør være så kort som mulig blir man av og til nødt til å formulere seg med få ord, og da er det lett at ting misforstås. Det kan godt tenkes at noen blir støtt så ta det jeg skriver med en klype salt eller hva det nå heter ;)

Alle er født "ikkje-troende" til ein da lærer seg at nkoo anna er rett.

• Liker 1
Lenke til kommentar

På grunn av at en overskrift bør være så kort som mulig blir man av og til nødt til å formulere seg med få ord, og da er det lett at ting misforstås. Det kan godt tenkes at noen blir støtt så ta det jeg skriver med en klype salt eller hva det nå heter ;)

Da er det jo alltids lov å utdype hva du mener i førsteinnlegget.

Hvis vi går utifra at man blir skapt troende og ikke troende og at det er gud som gjør dette valget, hvorfor skulle han gi "skyts" til Djevelen ved å skape ikke troende for å sende dem til helvete? Betyr ikke det at han samarbeider med djevelen hvis gud forsyner djevelen med sjeler?

Lenke til kommentar

Da er det jo alltids lov å utdype hva du mener i førsteinnlegget.

Hvis vi går utifra at man blir skapt troende og ikke troende og at det er gud som gjør dette valget, hvorfor skulle han gi "skyts" til Djevelen ved å skape ikke troende for å sende dem til helvete? Betyr ikke det at han samarbeider med djevelen hvis gud forsyner djevelen med sjeler?

med det profilbildet så var jeg sikker på at du hadde skrevet en skikkelig kraftsalve :p

han inviterer de hvertfall ikke til himmelen. han kunne vert såpass raus synes jeg. spesielt siden kristendommen handler om tilgivelse

Lenke til kommentar

Det kommer annpå hvordan definerer Guds evner og plan, og ikke minst om mennesker har fri vilje. Hvis ikke har fri vilje, så er vi "pre-destinasjons" situasjon. Vet ikke om mange religiøse mennesker virkelig mener det.

Men hvis jødene har rett, så må du nok gjennom bare en slags skjærsilden i liten periode. Så er du himmelen.

Mange mener at fri vilje er en illusjon og at man blir påvirka av arv og mjljø. Spesielt av miljø. Eks. veldig mange av de som bor på gjæren er kristne fordi deres foreldre og slekt er kristne.

At noen ikke tror på Gud er ikke noe de kan noe for. På samme måte som de ikke kan noe for at de er født inn i en kristen familie. Er det rett at de skal brenne i hellvete på grunn av det? Jeg skal snakke rett fra levera: Hvis Gud virkelig mener at det er rett så må han ha gått fra alt vett og forstand!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...