Nerowulf Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Har vurdert å kjøpe meg en HTPC (Home Theater PC). Og nå vurderer jeg også å kjøpe en server for å hoste spillservere og voicecommunication-servere. Så tankene blir nå da om jeg kan bygge én PC som takler alt dette, og derav spør jeg dere om hjelp/veiledning. Ting den må takle (alt samtidig): Hoste to spill samtidig (Type DayZ og ArmA, som takler 40-50 spillere pr. spill) Hoste to tale-programmer (Mumble og Teamspeak) Kunne spille av videofil, Skype, netflix, nettleser (og lignende småprogrammer) Være stille (Da den skal stå i stua) Kunne kjøre 24/7 Har dere forslag til komponenter, og/eller tanker rundt dette? Hva skal til? Er det mulig? Mine tanker rundt dette er, trenger en kraftig prosessor, mye ram, SSD er lurt, grafikk-kort trengs ikke(?). Endret 30. august 2013 av Nerowulf Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 https://prisguiden.no/liste/139425 Lenke til kommentar
Nerowulf Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Er det det du kjører? For min del trenger jeg ikke all den lagringsplassen. Holder egentlig med en litt større SSD tror jeg. Usikker på hvilken prosessor jeg trenger, om man skal gå for Xeon eller i5/i7 for eksempel. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Er det det du kjører? For min del trenger jeg ikke all den lagringsplassen. Holder egentlig med en litt større SSD tror jeg. Usikker på hvilken prosessor jeg trenger, om man skal gå for Xeon eller i5/i7 for eksempel. Nei, jeg kjører hakket mer custom, og litt billigere, men jeg skulle gjerne hatt det der! Xeon anbefales dersom serveren skal stå på 24/7 Jeg ville virkelig anbefalt 2 SSDer (evnt 2x240GB, siden 2 slike i raid 1 er mye tryggere!) Siden du ikke skal ha noe særlig med disker kan du også droppe raidkontroller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå