Arodem Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Spilleren skal pusle sammen historiebitene på egen hånd. Les hele saken Lenke til kommentar
Kenichi-san Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Blir som Dark Souls da, nice. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Blir som Dark Souls da, nice. Virker mer som det blir en hybrid av Witcher 2, Dragon Age: Origins, og Skyrim. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Likte aldri strukturen til TW: 2, så dette kommer godt med! Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Spørs jo helt hvordan de ordner det. Dark Souls er interessant fordi du faktisk må lete etter historien, og småting som hvor du finner et sverd, eller hvordan en statue er ødelagt, forteller mer enn du får ut av samtale med NPCer. Det er også interessant hvordan spillet benytter seg av usikkerhet og løgn. Du vet aldri om det andre karakterer sier er sant, og i stor grad vet du det ikke når spillet er over heller. I Skyrim er det motsatt. Folk skravler og skravler og skravler, det aller meste er verdiløs informasjon, og de snakker stort sett utelukkende sant, med mindre løgnen er en del av en viktig questline. Alt nøstes opp etterhvert, ingen særlig tolkning behøves. Dragon Age er bedre enn Skyrim her, dialogen føles viktigere, men det er fortsatt ganske rett frem, og lite usikkerhet og tolkning. Både i Skyrim og Dragon Age blir må man velge side, men det er stort sett med alle fakta på bordet. 2 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Spørs jo helt hvordan de ordner det. Dark Souls er interessant fordi du faktisk må lete etter historien, og småting som hvor du finner et sverd, eller hvordan en statue er ødelagt, forteller mer enn du får ut av samtale med NPCer. Det er også interessant hvordan spillet benytter seg av usikkerhet og løgn. Du vet aldri om det andre karakterer sier er sant, og i stor grad vet du det ikke når spillet er over heller. I Skyrim er det motsatt. Folk skravler og skravler og skravler, det aller meste er verdiløs informasjon, og de snakker stort sett utelukkende sant, med mindre løgnen er en del av en viktig questline. Alt nøstes opp etterhvert, ingen særlig tolkning behøves. Dragon Age er bedre enn Skyrim her, dialogen føles viktigere, men det er fortsatt ganske rett frem, og lite usikkerhet og tolkning. Både i Skyrim og Dragon Age blir må man velge side, men det er stort sett med alle fakta på bordet. Vil faktisk si meg uenig. Borgerkrigen i Skyrim er vel strengt tatt en av de mer nyanserte historiene i spill på veldig, veldig lang tid. Bethesda har klart å gjøre valget veldig tøft, og til dags dato sliter jeg med å finne det "rette" valget for meg. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Vil faktisk si meg uenig. Borgerkrigen i Skyrim er vel strengt tatt en av de mer nyanserte historiene i spill på veldig, veldig lang tid. Bethesda har klart å gjøre valget veldig tøft, og til dags dato sliter jeg med å finne det "rette" valget for meg. Jeg sier ikke at det er en dårlig historie, eller at den mangler nyanser. Jeg sier at den er gjennomsiktig. Alle fakta er på bordet, valgene har klare konsekvenser, og det er lite behov for tolkning eller lesing mellom linjene. Det er selvfølgelig mulig det er mer her enn jeg ser, men jeg følte alltid jeg var rimelig klar på motivasjonen til de forskjellige karakterene, og all informasjon jeg trengte for å ta det valg helt uten usikkerhetsmomenter ble servert til meg uten at jeg trengte å gjøre noen nevneverdig innsats. Det Skyrim har som er litt mer "mystisk" og ikke er så vanvittig åpenbart, er Falmer/Dwemer-konflikten og mytologien rundt gudene, men for å komme til bunns i dette må man spille de tidligere Elder Scrolls-spillene. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg sier ikke at det er en dårlig historie, eller at den mangler nyanser. Jeg sier at den er gjennomsiktig. Alle fakta er på bordet, valgene har klare konsekvenser, og det er lite behov for tolkning eller lesing mellom linjene. Det er selvfølgelig mulig det er mer her enn jeg ser, men jeg følte alltid jeg var rimelig klar på motivasjonen til de forskjellige karakterene, og all informasjon jeg trengte for å ta det valg helt uten usikkerhetsmomenter ble servert til meg uten at jeg trengte å gjøre noen nevneverdig innsats. Det Skyrim har som er litt mer "mystisk" og ikke er så vanvittig åpenbart, er Falmer/Dwemer-konflikten og mytologien rundt gudene, men for å komme til bunns i dette må man spille de tidligere Elder Scrolls-spillene. Jeg vil si at politikken i Skyrim er rikelig dyp og lite gjennomsiktig. Man vet aldri helt hva motivasjonen til Ulfric Stormcloak er. Er han virkelig så opptatt av sine landsmenns beste, eller er det personlig gevinst som sitter i førersetet? Eller er det kanskje begge? Hva med rasepolitikken hans, er han regelrett en rasist, eller prioriterer han bare hjemlandet sitt først? Det er bare en side av konflikten. Thalmor er rikelig mystiske de også, og Imperiet sliter med måte korrupsjon og andre problemer. Når det gjelder gudene har du helt rett i at det også er særdeles dyp lesning, og det aller meste er fortsatt teorier. Anbefaler deg å lese om CHIM. Lenke til kommentar
chris_123 Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Hørtes litt ut som Skyrim, likte ikke main-storyen i skyrim, så er litt skeptisk Lenke til kommentar
Dore123m Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Hørtes litt ut som Skyrim, likte ikke main-storyen i skyrim, så er litt skeptisk Jeg likte ikke Vafflene til bestemor, så jeg er litt skeptisk til mammas suppe. ' Det du sier der er ikke i sammenheng med at det er to helt forskjellige spill. Du må se tilbake på de tidligere Witcher spillene, ikke det nyeste. Lenke til kommentar
Hertug Fluesopp Skrevet 3. september 2013 Del Skrevet 3. september 2013 Høres ut som en blanding av det første Witcher, Darklands og Castlevania 2: Simon's Quest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå