Espen Jansen Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Vi har besøkt en fargerik og autentisk zombieverden bygget fra grunnen av. Les hele saken Lenke til kommentar
-CerN- Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Har mistet mye hype for DayZ Standalone, da DayZero modden på zombies.nu og bmrf.me serverne har implementert så utrolig mange gode funksjoner, og fikset de aller fleste bugs. DayZero er fantastisk, og tviler på at Standalone kommer til å være bedre iallefall så lenge det er i alpha. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Gleder meg til alfaen! Lenke til kommentar
Korporal Kranium Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Har mistet mye hype for DayZ Standalone, da DayZero modden på zombies.nu og bmrf.me serverne har implementert så utrolig mange gode funksjoner, og fikset de aller fleste bugs. DayZero er fantastisk, og tviler på at Standalone kommer til å være bedre iallefall så lenge det er i alpha. Du kan jo ikke sammenligne de to engang, hva snakker du om. DayZero klarer ikke fjerne grunnleggende Arma2 problem, som at alt kjøres på hver enkelt klient, altså får du massiv desync og ustabilitet. At de fleste bugs er fikset er jo også noe som dayZero ikke står for alene, da ekstremt mange har jobbet med dette, og de andre moddene låner godhjertet av hverandre støtt og stadig. 4 Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Du kan jo ikke sammenligne de to engang, hva snakker du om. DayZero klarer ikke fjerne grunnleggende Arma2 problem, som at alt kjøres på hver enkelt klient, altså får du massiv desync og ustabilitet. At de fleste bugs er fikset er jo også noe som dayZero ikke står for alene, da ekstremt mange har jobbet med dette, og de andre moddene låner godhjertet av hverandre støtt og stadig. Jeg forstår hva du sier og mener, er igrunn ikke uenig, men har du spilt DayZero? Jeg er ikke plaget med desync der. Beste og mest stabile modden der ute etter min mening. SA ser lovende ut, de tilfører mye og alt ser mye bedre ut rent grafisk og lydmessig. Gleder meg. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Til dere som spiller DayZero, gled dere til vi legger til weapon customization, da blir det mye morsommere å utforske og finne våpendeler 3 Lenke til kommentar
Saapa Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Gav opp DayZ modden til Arma II da jeg aldri kom særlig langt før jeg mistet det lille jeg hadde p.g.a overivrige zombier og eller folk som drepte meg. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Nice. Crafting er noe som vil ta DayZero til nye høyder. Lenke til kommentar
Azper Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Bygget opp fra grunnen my ass.De bruker jo fortsatt arma motoren jo, den er fortsatt no dritt. Mista helt trua når jeg fikk se at de brukte samme motoren. Hadde håpa på litt tilnærma realistisk fysikk, men i arma motoren er det så lite rom for sånt. De må jobbe i laaang tid for å vekk alle bugs fra den motoren, hadde vært bedre å brukt noe litt mer stabilt for å bygge videre på. Når fundamentet er så vaklete har jeg lite tru på at de klarer å polere den bæsjen så mye at den glitrer som gull. Eneste den har er god draw-distance, alt annet hadde vært bedre på en nyere proffere motor. Skulle ønske de hadde kjøpt seg unreal engine elns og faktisk bygget spillet på nytt, for det har de ikke gjort nå! Endret 30. august 2013 av Azper 3 Lenke til kommentar
wwwerner Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Det største ankepunktet ved den opprinnelige utgaven av DayZ var, er, og forblir modifikasjonens utseende. Akkurat det kunne jeg vel ikke sett meg mer uenig i. Alle jeg har sett som har prøvd DayZ modden har nevnt glitcher, hackere, desync og lag som mye større problemer enn grafikken. Har enda til gode å se noen si "joda, DayZ modden er helt knall den, men grafikken er ikke bra nok altså". Videre merker jeg at jeg har mistet litt interessen for dette spillet nå. Etter stadig flere utsettelser gidder jeg ikke lenger følge noe særlig med på utviklingen. Rocket/Bohemia har heller ikke gjort noen spesielt god jobb på å markedsføre spillet. Det vi så av gameplay fra E3 var jo rett og slett flaut, med zombier som hadde helt usynkroniserte animasjoner og store glitcher som kræsja spillet. Jeg skjønner at mye av arbeidet dems har gått til serverstrukturen (og det er jo enormt viktig og kommer til å utgjøre en kjempestor forskjell fra mod til standalone), men de burde mye heller showcase det de faktisk har jobba med på en positiv måte og understreke hvorfor det er viktig med ny serverstruktur, istedenfor å vise fram et produkt som er langt unna selv en alpha release. Jeg mener de heller burde vise fram det de har gjort, en alt de har igjen å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Bygget opp fra grunnen my ass. De bruker jo fortsatt arma motoren jo, den er fortsatt no dritt. Mista helt trua når jeg fikk se at de brukte samme motoren. Hadde håpa på litt tilnærma realistisk fysikk, men i arma motoren er det så lite rom for sånt. De må jobbe i laaang tid for å vekk alle bugs fra den motoren, hadde vært bedre å brukt noe litt mer stabilt for å bygge videre på. Når fundamentet er så vaklete har jeg lite tru på at de klarer å polere den bæsjen så mye at den glitrer som gull. Eneste den har er god draw-distance, alt annet hadde vært bedre på en nyere proffere motor. Skulle ønske de hadde kjøpt seg unreal engine elns og faktisk bygget spillet på nytt, for det har de ikke gjort nå! de begynte med arma 3 motoren ja, men de har forandret den veldig, så den ligner ikke på arma 3 mottoren lenger... så jo det blir bedre... Lenke til kommentar
wwwerner Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 de begynte med arma 3 motoren ja, men de har forandret den veldig, så den ligner ikke på arma 3 mottoren lenger... så jo det blir bedre... Det stemmer ikke. DayZ Standalone bruker Real Virtuality 3 enginen, samme som ArmA 2, ikke Real Virtuality 4 som ArmA 3 bruker. Det er riktignok snakk om en tungt modifisert versjon av RV3, men er likevel ikke samme engine som ArmA 3. Lenke til kommentar
Salbahis Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) de begynte med arma 3 motoren ja, men de har forandret den veldig, så den ligner ikke på arma 3 mottoren lenger... så jo det blir bedre... Det stemmer ikke. DayZ Standalone bruker Real Virtuality 3 enginen, samme som ArmA 2, ikke Real Virtuality 4 som ArmA 3 bruker. Det er riktignok snakk om en tungt modifisert versjon av RV3, men er likevel ikke samme engine som ArmA 3. Dayz sa bruker en tungt modifisert versjon av take on helicopter sin motor og kode fra arma 3. Operation flashpoint, arma 1-3 og take on helicopters bruker alle forkjellig versjon av real virtuality motoren. http://dayz.gamepedia.com/DayZ_Standalone http://en.wikipedia.org/wiki/Real_Virtuality_%28game_engine%29 Endret 31. august 2013 av Salbahis Lenke til kommentar
Avean Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Tungt modifisert ? Hvor får dere dette fra DayZ:SA bruker stort sett det meste av kode fra Arma spillene. Derfor du ser dem sliter med animasjoner, AI og fraværende fysikk enda. Tror virkelig dem jobber mot en murvegg med Arma koden. Ser jo kvaliteten på zombiespill som er annonsert nå som nye Dead Rising blant annet. Er selvsagt ikke i samme skala men se hvor fantastisk det ser ut. Lenke til kommentar
Hyd Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Jeg liker igrunn veldig hvordan DayZ ser ut, syns det passer stilen godt. SA versjonen ser jo ganske oppusset ut rent grafisk og lydmessig. Det de ser ut til å slite med er dette med klønete zombier, generell spillmekanikk osv. Ellers ser det ut til at de legger til masse nytt som vil gjøre det mer spennende. Skal ikke dømme det for mye. Venter til det kommer ut. Syns modden er noe av det artigste som har vært av spill de siste årene. Lenke til kommentar
Salbahis Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Jeg har lest og sett så og si absolutt alt som finnes om dayz sa, så tror jeg har en smule peiling. Grunnen til at animasjonene ikke ser så bra ut er fordi di ikke er ferdig laget ennå, og di bruker gammle animasjoner som plass holdere til di nye er ferdige. zombiene i dayz sa er null % ferdig i følge Dean "rocket" hall som leder utviklingen av dayz SA. Endret 31. august 2013 av Salbahis Lenke til kommentar
Sprokket Skrevet 2. september 2013 Del Skrevet 2. september 2013 Bør ta en titt på zoombiesmod.com/index.php også. Dayz portet til Arma 3. mye bugs enda, men funker stort sett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå