sadissapoint Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Hei, har et spm ang. komplett pc garanti. Hvis jeg kjøper meg en PC og den PC'en har et skjermkort verdt 2500kr og det skjermkortet slutter å fungere om 2 år, får jeg da samme skjermkort eller et verdt 2500kr? Lenke til kommentar
sadissapoint Skrevet 29. august 2013 Forfatter Del Skrevet 29. august 2013 En til: Om jeg skal sende PC'en til rep fordi noe ikke fungerer, må jeg da sende med hardisken selv om den fungerer fint? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hvis du kjøper en ferdigbygd PC har du i utgangspunktet kjøpt én vare. Det betyr at hvis den slutter å virke må du sende inn hele greia. Dette er en fordel for de som ikke har så god greie på det. Når det er sagt har jeg opplevd å få sende inn enkeltkomponenter selv, trolig fordi jeg klarte å overbevise servicepersonalet at jeg hadde kompetanse til å feilsøke på egenhånd. Hvis skjermkortet slutter å fungere får du samme skjermkort, et tilsvarende eller et bedre. Du vil sannsynligvis ikke få et nytt til 2500 kroner, med mindre kortet ditt kunne et eller annet helt spesielt og bare kan erstattes av et nytt til 2500. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Som Isbilen sier så er skal det feilende produktet erstattes med et produkt som har tilsvarende ytelse eller bedre. Prisen tas det normalt ikke noe hensyn til. Dette gjelder uansett i hvilket selskap du handler fra da det er forbrukerkjøpsloven som regulerer dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå