*F* Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Hei. Min Samsung Galaxy S1 begynner og bli treg og ustabil, samt knust glass og det starter nok å bli tid for utskiftning. Tenker vel at jeg nok burde gå for en Nexus telefon da disse normale androide telefonene så og si ikke oppdateres. Men hvilken burde jeg gå får? tenker rundt 2000kr, max ca 3k, det kan dog være aktuelt å gå over summen om det er virkelig er verd det. Mitt bruk er vel først og fremst surfing, musikk (lokalt lagret), facebook, mail, snapchat. ja, det vanlige, kanskje noen spill nå og da. Må ha minijack ut for lyd. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 29. august 2013 Del Skrevet 29. august 2013 Mest for penga i den prisklassen er LG Optimus 4X HD P880. 2090kr Veldig kjapp 4 kjerners cpu, meget god skjerm og Android Jelly Bean. Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Oppdateringer er nesten alltid oppskrytt. Greit nok hvis det er irriterende feil som rettes opp, eller at man plutselig får merkbart mer ut av batteriet, men jeg er ellers temmelig likegyldig. Jeg har en S4 og fått en hel haug med påminnelser om oppdatering, men har ikke giddet å koble meg på trådløst nett for å gjøre det. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 LG Optimus 4X HD kjører Jelly Bean 4.1.2. Hvis du har sett på en Nexux så er denne telefonen mer eller mindre identisk med Nexus.Men siden det ikke den offisielle Nexusen så kommer den med LG's software og det kan jo være både bra og dårlig. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Støtter Optimux 4X HD. Helt latterlig mye for pengene. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) LG Optimus 4X HD kjører Jelly Bean 4.1.2. Hvis du har sett på en Nexux så er denne telefonen mer eller mindre identisk med Nexus. Men siden det ikke den offisielle Nexusen så kommer den med LG's software og det kan jo være både bra og dårlig. Her tar du grundig feil. Nexus 4 er basert på LG Optimus G. Nexus 4 har Snapdragon S4 pro chipset, LG 4X HD har Tegra 3 chipset. Snapdragon knuser Tegra 3 på det meste. Endret 30. august 2013 av Lunalotic Lenke til kommentar
fflex Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 (endret) Hvis du leser trådstarter sin post om bruket sitt, så er det ubetydelig om han har Nvidia Tegra 3 eller Snapdragon.. just my 2 cents. Endret 30. august 2013 av fflex Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Nexus 4 16GB kan anbefales sterkt, 4.3 var i praksis tilgjengelig for alle i løpet av 24 timer etter at oppdateringen ble annonsert. Dagens pris på 3000 er rimelig god sammenlignet med alternativene her i Norge, men prisen fra googles play store har akkurat falt med 100 dollar for et par dager siden, og de norske prisene reflekterer ikke det ennå. Jeg ville sett på hva det koster å importere selv eller ventet på at prisene skal falle i Norge, for til den nye prisen er det en kanondeal. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Hvis du leser trådstarter sin post om bruket sitt, så er det ubetydelig om han har Nvidia Tegra 3 eller Snapdragon.. just my 2 cents. Man merker vesentlig forskjell på de to der til surfing. Til alt annet er det samme ulla, enig der. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Nexus 4 16GB kan anbefales sterkt, 4.3 var i praksis tilgjengelig for alle i løpet av 24 timer etter at oppdateringen ble annonsert. Dagens pris på 3000 er rimelig god sammenlignet med alternativene her i Norge, men prisen fra googles play store har akkurat falt med 100 dollar for et par dager siden, og de norske prisene reflekterer ikke det ennå. Jeg ville sett på hva det koster å importere selv eller ventet på at prisene skal falle i Norge, for til den nye prisen er det en kanondeal. Den er ikke på vei ut da? Virker knapt som om det er butikker som har den inne lenger. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Den er ikke på vei ut da? Virker knapt som om det er butikker som har den inne lenger. Den begynner helt å komme langt ut i sin levetid som toppmodell, og det er mange som tar dette som et tegn på at en ny modell er på veg. Likevel har google hatt for vane å redusere prisene på produktene ganske tidlig i levetiden. Nexus 7 ble nedsatt bare 4-5 måneder etter lansering, og galaxy nexus ble nedsatt nesten et halvår før nexus 4 kom. Det er også lite informasjon som er lekket om noen ny nexus telefon, og ut fra en oppdateringssyklus på et år er det fortsatt noen måneder igjen. At det er mangel på enheter i Norske butikker kan ha mange årsaker, det er uansett de gråimporterte enhetene som ser ut til å ha mest fornuftige priser, og tilgjengeligheten i USA ser fortsatt ut til å være bra. Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Kikket på et par prisguider til, og det kan virke som it24 er den eneste butikken som fortsatt selger denne telefonen. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Her tar du grundig feil. Nexus 4 er basert på LG Optimus G. Nexus 4 har Snapdragon S4 pro chipset, LG 4X HD har Tegra 3 chipset. Snapdragon knuser Tegra 3 på det meste. Hvem sa nexus 4? Jeg snakker om forrige nexus. Lenke til kommentar
Lunalotic Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Hvem sa nexus 4? Jeg snakker om forrige nexus. Jasså ? LG har kun laget ett nexus produkt. 1 Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Hvem sa nexus 4? Jeg snakker om forrige nexus. Det gir ikke mening å sammenligne med galaxy nexus hvis det var det du tenkte. Jeg tror den modellen utgikk når nexus 4 kom, og jeg har ikke sett noen butikk som selger galaxy nexus til en pris som er god nok til at det blir lønnsomt. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 (endret) Det var en kommentar Amobil postet i dette reviewet. http://www.amobil.no/artikler/lg-nexus-4/114664/konklusjon Ser nå at jeg ikke leste den så alt for nøye. Uansett 4X HD er en bra telefon i samme klasse som den i artikkelen er vel hva de ville frem til. Endret 31. august 2013 av vidarkri Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 31. august 2013 Del Skrevet 31. august 2013 Det var en kommentar Amobil postet i dette reviewet. http://www.amobil.no/artikler/lg-nexus-4/114664/konklusjon Ser nå at jeg ikke leste den så alt for nøye. Uansett 4X HD er en bra telefon i samme klasse som den i artikkelen er vel hva de ville frem til. LG lanserte optimus G som ny toppmodell bare litt over et halvår etter at 4X HD kom ut, og nexus 4 er en litt nedgradert versjon av optimus G (svakere kamera og mangler LTE), så det skiller mindre mellom de to enn det typisk skiller mellom to påfølgende generasjoner av toppmodellene til andre produsenter. Det er meget mulig at 4X HD gir mer for pengene med tanke på hardware, men det er ingen tvil om at dobbelt så mye RAM og 3 ganger så stor GPU ytelse utgjør en stor forskjell. Når vi anbefaler nexus 4 er det først og fremst tilgangen på oppdateringer som gjør utslaget. Der er 4X HD rimelig dårlig, og nexus 4 er antagelig best på markedet. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 nexus 4 så veldig grei ut, og hadde det ikke vert for manglende minnekort støtte ville den vært meget aktuell. Tror jeg satser på 4X HD, skrik ut om noen mener noe annet Lenke til kommentar
poffer Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Tror jeg satser på 4X HD Meget god tlf som kan anbefales! Har denne og en SGS3 4G - optimus 4x er det klare førstevalg. Lenke til kommentar
*F* Skrevet 1. september 2013 Forfatter Del Skrevet 1. september 2013 Bestilt Forslag til hvor jeg kan få tak i et greit besyttelses skall? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå