Gå til innhold

Office 2013 og Live konto?

Anbefalte innlegg

Heisann,

I jobben min så må jeg klargjøre endel PC'er for kunder. Det er snakk om mange firmaer i forskjellige størrelser.

Når vi brukte Office 2007 og 2010 så kom det endel pre-installert eller så var det bare å laste ned en fil og skrive inn key.

Med overgangen til 2013 så må jeg jo ha den hersens Live kontoen. Det passer litt dårlig å bruke firmaet sin Live konto da vi har mange forskjellige kunder vi klargjør PC'er til. Og det er ikke helt stuerent å lage egne personlige Live kontoer til brukerne.

Dere som jobber med det samme, hvordan håndterer dere dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker den samme Live-kontoen på flere Office-lisenser vil du får problemer med at brukerne har tilgang til samme skydrive, og du kan garantere at de lagrer ting der (erfaring)

Det kan løses på to måter; Lage en Live-konto til hver bruker (eksisterende firma-epost-adresse kan jo brukes) - eller å laste inn preload men at brukeren må ta registreringen av live konto/aktivering selv.

Lenke til kommentar

setup.exe /admin bør vel funke med 2013 også..

Da kan du klargjøre en installasjon med en .msp liggende i Updates-katalogen, jeg tenker dette gjør nytten.

Jeg har ikke gjort klar 2013 i mitt miljø enda, men blir overrasket om dette ikke fungerer..

Når så .mspen ligger i updates-katalogen er det bare å kjøre exe-fila, og alt gjør seg helt på egenhånd.. Skikkelig magi :)

Lenke til kommentar

setup.exe /admin bør vel funke med 2013 også..

Da kan du klargjøre en installasjon med en .msp liggende i Updates-katalogen, jeg tenker dette gjør nytten.

Jeg har ikke gjort klar 2013 i mitt miljø enda, men blir overrasket om dette ikke fungerer..

Når så .mspen ligger i updates-katalogen er det bare å kjøre exe-fila, og alt gjør seg helt på egenhånd.. Skikkelig magi :)

Det virker helt fint, akkurat som OPK som jeg sa. - Problemet er at 2013 fortsatt KREVER at du knytter den til en Office 365 eller Live-konto - Den beste løsningen er derfor å gjøre en silent install, og lage et skriv som lar brukeren opprette live-kontoen og knytte den opp selv.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar

Da har jeg fått testet, både ved å kjøre setup.exe /admin og silent installer ved bruk av config.xml

Dessverre så fungerer ikke noen av delene. Får spørsmål om å logge inn med en Live konto. Sjekker hvilken key som er brukt ved installasjon og da får jeg bare frem en midlertidig grace key.

Så hvis det er noen andre som har noen flere ideer så tar jeg gjerne imot.

-Thomas

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hm, er du sikker på at de ikke får beskje dom å registrere seg for å aktivere?

Må innrømme at det stort sett er Home & Business jeg selger slik, da alle Professional Plus lisensene selges gjennom O365 (og da har du jo allerede en konto)

Det er nemlig MYE støy om dette på nettet, og ingen har funnet noen løsning.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er sikker på det, siden jeg også har brukt denne installasjonen på min egen klient etter at jeg fikk ny maskin.

Jeg har også installert det på en annen Windows 8-maskin jeg har satt opp for testbruk så langt.

Jeg tenker det er flere versjoner av Office 2013 Professional Plus der ute, og at noen krever live-konto mens andre ikke gjør det..

Jeg kan sjekke gjennom pakka mi og se om jeg har satt noen spesielle innstillinger det er verdt å merke seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...