Herr Brun Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 hhhmmmm registrer at ingen her inne kunne gi meg et presist svar på spørsmålet mitt. Jeg har gitt deg et korrekt svar på spørsmålet ditt. At det ikke er presist nok er fordi kravene som stilles til forvaltningen ikke nødvendigvis er klart utskåret. Loven sier at det skal gis en frist. Du har fått en frist, og de har således gjort alt etter boka. 1 Lenke til kommentar
Running Fox Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Jeg har gitt deg et korrekt svar på spørsmålet ditt. At det ikke er presist nok er fordi kravene som stilles til forvaltningen ikke nødvendigvis er klart utskåret. Loven sier at det skal gis en frist. Du har fått en frist, og de har således gjort alt etter boka. Er du sikker på at svaret ditt er helt korrekt? - Burde det ikke stå et regelverk helt konkret hvor lang saksbehandlingsfrist man har? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Det kan godt hende at det kanskje burde vært forhåndsdefinerte byråktiske tidsfrister, men forvaltningsloven har ikkje slike frister. For vedtak og klage på vedtak så er det frister på 3 veker, men det er ikkje aktuelt her. Forvaltningsloven legger opp til hurtig saksbehandling uten unødig opphold, derfor er det ikkje detaljregulert kor lenge ein part kan sitte på gjerdet og trenere saksgangen. 2 Lenke til kommentar
Running Fox Skrevet 30. august 2013 Forfatter Del Skrevet 30. august 2013 Det kan godt hende at det kanskje burde vært forhåndsdefinerte byråktiske tidsfrister, men forvaltningsloven har ikkje slike frister. For vedtak og klage på vedtak så er det frister på 3 veker, men det er ikkje aktuelt her. Forvaltningsloven legger opp til hurtig saksbehandling uten unødig opphold, derfor er det ikkje detaljregulert kor lenge ein part kan sitte på gjerdet og trenere saksgangen. Den kjøper jeg. Takk. Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 30. august 2013 Del Skrevet 30. august 2013 Jeg stoler ikke på NAV. Nei, NAV eksisterer for å gjøre livet ditt surt, ikke for å hjelpe deg... 1 Lenke til kommentar
Running Fox Skrevet 31. august 2013 Forfatter Del Skrevet 31. august 2013 Nei, NAV eksisterer for å gjøre livet ditt surt, ikke for å hjelpe deg... Vi får se. Jeg har blitt anbefalt advokat ved kontakt med NAV. Vi får se om det stemmer. Lenke til kommentar
olsen_1 Skrevet 1. september 2013 Del Skrevet 1. september 2013 Vi får se. Jeg har blitt anbefalt advokat ved kontakt med NAV. Vi får se om det stemmer. Jeg har fått hjelp av NAV. Var også veldig skeptisk da jeg innså at jeg "måtte" dit. Men ble møtt av hyggelige og behjelpelige mennesker. Tror mange av de som klager på NAV er noen som ikke vet at NAV er et system med regler, og at de man møter der er også mennesker. Sier ikke at det er deg, men jeg vet om en del slike også. Du får uansett ha lykke til og håper at det ikke bare er meg som har hatt flaks med saksbehandlere! 2 Lenke til kommentar
Running Fox Skrevet 3. september 2013 Forfatter Del Skrevet 3. september 2013 Jeg har fått hjelp av NAV. Var også veldig skeptisk da jeg innså at jeg "måtte" dit. Men ble møtt av hyggelige og behjelpelige mennesker. Tror mange av de som klager på NAV er noen som ikke vet at NAV er et system med regler, og at de man møter der er også mennesker. Sier ikke at det er deg, men jeg vet om en del slike også. Du får uansett ha lykke til og håper at det ikke bare er meg som har hatt flaks med saksbehandlere! Brevet er nå sendt. Saken gjelder økning av barnebidrag. Jeg redd at NAV vil legge til grunn min bostedsforelderens påstand om at det kun gjelder en muntlig avtale. Det er objektivt sett ikke korrekt og jeg har bevist det ved å fremlegge gjeldene rettsforlik for NAV. Nå anser jeg det for å være mulig at hennes advokat vil bruke den informasjon jeg har gitt til NAV mot meg i en sak om samvær. Vi får se. Nå får jeg en test på hvordan NAV-systemet fungerer. Regner med at jeg får svaret innen 4 uker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå